Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
bripa

bripa

19-01-2010 om 21:15

Droog huidje.

Hier ben ik weer. Even een vraagje, sinds mijn zoontje van 10 mnd in het ziekenhuis heeft gelegen met uitdrogings verschijnselen. Hij was flink aan de dunne en dronk niks meer. Is zijn huidje nog steeds schuurpapier. Ik heb al zwitsal olie geprobeert. olie in bad, vernix zalf, sudocreme. Maar niks helpt. Wat kan ik nog meer doen het is echt zielig op zijn armpjes heel erg, beentjes wat minder erg en zijn gezichtje wangen en tussen zijn ogen.

groetjes Bripa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vaseline?

Sudocreme lijkt me hier niet zo geschikt voor eigenlijk, nog daargelaten dat je dan een plakkerige witte baby krijgt . Ik smeer hier altijd met vaseline. Voor zoon gebruik ik 'Soft & Precious', op advies van twee kraamverzorgsters. Dat smeert vind ik wat makkelijker dan vaseline die je bij de gewone drogist koopt (maar verder is het zo'n beetje hetzelfde). Het spul is vziw te krijgen in winkels die zich richten op black hair producten etc.
Het is wel werk van de lange adem: elke dag consequent smeren. Maar het helpt hier uiteindelijk wel.

Groeten,

Temet

Bripa

je kan ook bij de apotheek een mengseltje krijgen van vaseline met iets er door heen, waardoor het beter smeerbaar is. Dat is zachter voor je huid.

Ik ben even de naam kwijt, maar als je het zo beschrijft weten ze zeker weten wat je bedoelt.

groetjes van Purk

Morgana Fata

Morgana Fata

19-01-2010 om 23:15

Olie

Wat ik vaak doe en wat hier goed helpt:
na het badje of douchen, maar voor het afdrogen, smeer ik ze in met babyolie. Daarna dep ik ze nog een beetje droog, maar het meeste water loopt er dan zelf al vanaf. Je houdt er wel een glimmende baby van over, maar het werkt als een tierelier.

Vaseline cetomacrogol

Hoi,
Twee keer per dag smeren met 50-50 of 20-80 vaseline-cetomacrogol, twee of drie euro voor een tube van 100 ml bij de apotheek.

Stug volhouden, wij hebben hier exceemklanten en smeren ons een ongeluk. Je legt een extra laagje op de huid waardoor die de kans krijgt te herstellen. Je kunt het dan langzaam afbouwen zodat de huid zichzelf weer gaat 'bedruipen'.

Dat bedoel ik, rodebeuk!

zo heet het smeerseltje wat ik bedoel, vaseline cetomacrogol.

groetjes van Purk

Rafelkap

Rafelkap

20-01-2010 om 17:46

Balneum

Badolie van balneum, de allervetste, dat hielp hier altijd goed. Na het badje voorzichtig afdrogen (deppend) anders veeg je het effect er weer af. Maar voor z'n gezichtje die vaseline die eerder werd genoemd - en anders toch even naar de huisarts.
Zwitsal olie is echt rotspul, maar als ik het goed begrijp, niet geschikt voor gevoelige huidjes (werkt eerder averechts).
Sterkte! Hij moet niet nu al rimpelig worden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.