Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Christa

Christa

23-06-2009 om 21:36

Dubbelklap oor

Ons dochtertje heeft vanaf de geboorte een linkeroor dat snel "dubbelklapt" als ze erop gaat liggen. Het heeft in de baarmoeder blijkbaar dubbel gezeten. Is nu na 3 maanden wel wat bijgetrokken, maar nog steeds staat het iets verder van haar hoofdje en klapt het heel snel om als er iets tegenaan komt. Het rechteroor is "gewoon".

Wat kunnen we hier aan doen? Heeft het vastplakken (met van die zachte witte pleistertape) zin?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weet het antwoord ook niet

Christa, ik heb geen echt antwoord op je vraag, maar herken het wel. Mijn zoontje van nu bijna 11 maanden had vanaf de geboorte ook zo'n 'dubbelklapoor'. En ook ik vroeg me af of ik dat nou moest vastzetten met luiertape. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik het zo'n zielig idee vond, maar elke keer als hij na een voeding weer rechtop ging en ik z'n oortje dubbel zag zitten, overwoog ik het opnieuw! Bij zijn linkeroor had hij hier geen last van.

Nu heeft hij twee mooie oortjes, die een beetje afstaan. Dat is genetisch zo bepaald denk ik, maar ik weet dus niet of vastplakken daar iets aan had kunnen veranderen. Onze consultatiebureauarts had er destijds ook niet echt een antwoord op.

Succes met je dochter in ieder geval en als je er erg aan blijft storen, vraag het dan toch ook eens na bij de huisarts ofzo.

Chris

Ik zou het niet doen

Mijn zoon heeft dat ook een beetje met zijn oren (arme kind lijkt op zijn moeder) maar ik heb er nooit iets aan gedaan. Hij is gewoon zo en volgens mij is dat idd genetisch bepaald.

Mijn moeder had het vroeger best vaak over mijn "flaporen" en door haar heb ik een aantal jaar echt een complex gehad. Nu kan het me niets meer schelen, maar dat heeft echt een tijd geduurd. Heel jammer.

Sofie-Anne

Sofie-Anne

25-06-2009 om 17:29

Herken het

had mijn dochter ook, van die spock oren . Mijn dochter is nu 1 en het is helemaal over. Ze heeft geen flaporen, gewoon heel flexibel denk ik ?? Ik heb er nog een leuke foto van gemaakt.

Dopey

O, dat vind ik toch zo schattig, van die baby'tjes met oortjes zoals Dopey uit Disney's Sneeuwitje. Op de een of andere manier vind ik het enorm vertederend. En kennelijk trekt het inderdaad in de meeste gevallen weg, want je ziet veel meer baby's met Dopey-oortjes dan volwassenen (of zijn die allemaal geopereerd? Zal toch niet?)

Groeten,

Temet

Christa

Christa

25-06-2009 om 22:30

Jamaar

Het is pas maar EEN oor, de ander is gewoon... en het trekt ook al bij, na de geboorte was het echt dubbel.

Ik lees hier ion de reacties vooral over oren (twee)die beetje meer uitstaan dan anders? Het is echt het buitenste stukje schelp dat dubbelklapt, en volgens mij zie ik niets aan het stukje oor dat tegen de huid aanzit?

Echt helemaal dubbel

Bij mijn zoontje zat één oor echt ook helemaal dubbelgeklapt na het slapen en voeden, tegen zijn hoofdje aangeplakt zeg maar. De schelp kwam dan heel langzaam los van zijn hoofdje als je hem openklapte. Het andere oor had hier geen last van.

Je moet niet vergeten dat het kraakbeen in het oor nu nog maar heel erg dun is, daarom zijn die oortjes ook nog zo vervormbaar. Als je er iets aan kunt veranderen, is het in deze fase lijkt me. Of dat met luiertape kan, weet ik dus niet. Ik heb er niets aan gedaan en het linkeroortje van mijn zoon ziet er nu normaal uit. Zoals gezegd staat het een beetje af, net als zijn rechteroor. Maar misschien hoeft 'dubbelgeklapt' dus helemaal niet te betekenen dat het ook gaat afstaan.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.