Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Asa Torell

Asa Torell

18-05-2012 om 17:20

Een paar vragen rondom bv [9 maanden]

Zoon is nu bijna 9 maanden en het gaat allemaal wel prima, denk ik, maar toch een paar vragen.
Ik vroeg me af of het kan dat hij al 'te weinig' drinkt, ik vind dat zijn plasluiers niet zo vol zijn. Hij drinkt eigenlijk alleen bv, behalve op mijn werkdagen en dan drinkt hij zo'n 300 a 400 ml gekolfde melk of kv. Ik leg hem wel vaak aan, maar hij is snel afgeleid. Eten gaat wel heel goed, hij lust alles en kan al een echt bordje leeg eten.
Ook vroeg ik me af of er wat aan te doen is dat hij s nachts nog steeds veel/vaak drinkt, kan ik dit meer naar overdag verschuiven of is dat onbegonnen werk?
En nog een gewoon nieuwsgierige vraag: klopt het dat die hap-pauze-slik drinktechniek minder zichtbaar wordt als baby's ouder zijn? Tirza (dacht ik) heeft hier eens een mooie link naar bv-filmpjes (van kleine baby's) geplaatst waar je die pauze heel mooi zag, en zoon had m toen (gelukkig) ook, maar ik zie dat nu nooit meer.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rianne

Rianne

19-05-2012 om 03:25

als hij gewoon toegang heeft tot de borst, en kan drinken als hij dat wil, zou het genoeg moeten zijn, vooral als hij 's nachts ook drinkt. Als je je zorgen maakt, kun je er voor zorgen dat hij eerst bv krijgt, voor het andere eten.

9 maanden is heel berucht om het vele drinken 's nachts, en dus een onrustige nacht. Mijn dochter had hetzelfde. ik betwijfel dat je het kunt verschuiven. Vooral op de dagen dat jij werkt is het waarschijnlijk ook mama honger. Je kunt het jezelf makkelijker maken door samen te slapen, dan hoef je er niet iedere keer uit. Scheelt een hoop.

Ik heb eigenlijk geen idee of dat minder zichtbaar wordt, maar bij mijn dochter van 2 zie ik het ook minder, en die krijgt echt nog wel gewoon melk binnen. Ze zullen wel al zo goed in het drinken zijn, dat ze er misschien niet zo voor hoeven werken of zo. Geen idee eigenlijk.

Asa

Ik vind de plasluiers van zoon ook niet zoveel hier, maar heb geen idee wat 'normaal' is.

Omdat die van mij ook zo snel is afgeleid ga ik soms echt naar mijn slaapkamer om te voeden. Scheelt wel dat meneer altijd in 5-10 minuten klaar is, maar beneden drinkt hij dan een minuutje ofzo en wil dan heel snel weer.

Ik geloof dat er hier nog wel flink gehapt en geslikt wordt. Let er eigenlijk niet zo op.

En 's nachts zitten we hier op minstens 1 keer, soms iets meer, en geen idee hoe we daar vanaf kunnen komen. Ik vind dat hij overdag goed en regelmatig drinkt dus daar ligt het niet aan.

Super dat de bv nog goed loopt nu je aan het werk bent. Bij mij was het snel afgelopen toen, maar zoon was ook al 13 maanden.

Op andere momenten voeden wellicht?

Hoi Asa,
Met negen maanden zie je dat baby's vaak snel afgeleid zijn en minder goed drinken of erg kort. Ze hebben het zo druk met het ontdekken van de wereld om zich heen. Het moment van voeden kan ook uitmaken. Als je de borst geeft voor hij bijvoeding krijgt zal hij wellicht beter drinken. Ik probeerde meestal zelf ook in een prikkelvrije omgeving te voeden (boven op mijn bed bijv. ). Hij is heel slim want hij komt gewoon in de nacht wat vaker. Wat hij overdag wellicht te weinig drinkt doet hij dus in de nachtelijke uren. Misschien kan je overdag toch wat vaker of op andere momenten aanbieden en dat hij dan in de nacht wat minder vaak komt. Heeft hij een speen of duimt hij fanatiek ? Dan zie je soms ook dat kinderen net iets te weinig voor de borst komen omdat ze hun zuigbehoefte erg fanatiek op de speen of duim botvieren.
Is zijn groei verder wel goed ?
Groetjes G

Asa Torell

Asa Torell

21-05-2012 om 22:12

Dank jullie wel

een erg herkenbaar probleem dus, die afleiding.
Ik zal er op letten dat ik zoon inderdaad weer vlak voor het eten laat drinken, het was de laatste tijd gewoon maar vrij willekeurig tussendoor. En af en toe eens ergens op een rustige plek gaan zitten.
Ik werk trouwens alweer een half jaar, die combi gaat gelukkig goed, op dit probleem na dus (hij sliep rond 3 maanden wel een tijdje door). Hij slaapt overigens al bij mij in bed, dat scheelt inderdaad enorm. Al vind ik het evengoed niet ideaal (ongemakkelijk liggen), maar goed we doen het er maar mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.