Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Eerste servies

Binnenkort starten wij met oefenhapjes. Nu ben ik opzoek naar een leuk servies voor zoontje. 
Het siliconen servies van Jollein vind ik wel mooi maar ook erg saai voor een baby. 

Welk servies hebben jullie? Tips voor servies met leuke plaatjes zijn zeer welkom. 
Ook zie ik dat sommige bordjes en bakjes een zuignap hebben, is dat handig? 


gewoon het servies wat wij ook gebruiken. Ik heb nooit begrepen waarom alles in eens kind-proof moet. Als er iets valt, is het soms stuk, hartstikke leerzaam
We hebben wel kleiner bestek voor onze dochters 

Tatemae schreef op 26-08-2021 om 18:37:

gewoon het servies wat wij ook gebruiken. Ik heb nooit begrepen waarom alles in eens kind-proof moet. Als er iets valt, is het soms stuk, hartstikke leerzaam
We hebben wel kleiner bestek voor onze dochters

Same. Wel eens verdwaald kunstof bord gekregen, maar snel van af gestapt.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

26-08-2021 om 18:59

Ik had iets met een grote zuignap eronder: ideaal!
Geen idee waar dat van was...

Een warmhoudbordje kan reuze goed van pas komen bij een lastige eter. Er zijn er bij met een doorzichtige rand, waardoor je kleurrijke figuurtjes kunt zien drijven. Leuk voor zowel ouder als kind.

RodeKrullenbol schreef op 26-08-2021 om 19:34:

Een warmhoudbordje kan reuze goed van pas komen bij een lastige eter en zorgt ook voor een goede eter dat het eten lekker warm blijft. Er zijn er bij met een doorzichtige rand, waardoor je kleurrijke figuurtjes kunt zien drijven. Leuk voor zowel ouder als kind.

Vond zuignap erg handig. Kind was altijd zo enthousiast over eten dat ze met haar armen aan het maaien was.
Hielp ook toen ze al vrij vroeg zelf met een lepel pap ging eten en keurig elke keer de onderhangende druppel aan de rand afstreek. Klein na-aapje 🥰

Qij hebben gewoon die set in allerlei kleuren van de Ikea

Wij hebben servies van Laessig. Lijkt op bamboe, maar bevat geen melamine-kunststof. en heeft lieve plaatjes. Mijn peuter vindt het ook mooi. 

Of je het echt nodig hebt is inderdaad een tweede, maar ik ben er toch wel blij mee. Zeker de bekers. 

Voor een baby leiden al die drukke prints alleen maar af, juist neutrale kleuren of wit schijnen het beste te zijn om echt goed het eten te kunnen bekijken, proeven en proberen.

Wij hadden een blad op de stokke stoel, daar ging het eten gewoon los op. Die zuignappen vond ik alleen maar irritant. Daarna wel borden met drukke prints trouwens, een allegaartje van gekregen dingen en nu ze ouder zijn hebben ze beiden een bord van paw patrol waar ze heel blij mee zijn.

‘Voer’ je je kind of laat je het zelf eten? Dat maakt nogal verschil.  

Bij zelf laten eten is zo’n dienblad handig inderdaad in het begin. 

Wij hadden ooit een plastic bordenset van nijntje gekregen, volgens mij als kraamcadeau. Dus dat hebben we gebruikt. We hebben het nog wel, soms gebruikt dochter nog het als alle andere borden in de vaatwasser staan of zo. Of zo'n bakje voor toetje of chips maar meestal gebruikt ze gewoon het servies wat wij ook gebruiken.
We hebben onze dochter eigenlijk vanaf dat het enigszins kon zelf laten eten. 

Bailey26

Bailey26

26-08-2021 om 21:08 Topicstarter

Junio schreef op 26-08-2021 om 20:37:

‘Voer’ je je kind of laat je het zelf eten? Dat maakt nogal verschil.

Bij zelf laten eten is zo’n dienblad handig inderdaad in het begin.

In eerste instantie wordt hij gevoerd. Als hij wat ouder is wil ik hem zelf laten voelen, kijken en proeven. 

Bailey26

Bailey26

26-08-2021 om 21:12 Topicstarter

Renmuis schreef op 26-08-2021 om 20:09:


Of je het echt nodig hebt is inderdaad een tweede, maar ik ben er toch wel blij mee. Zeker de bekers.


Helemaal mee eens hoor dat je geen speciaal servies nodig bent. Maar ik vind het wel leuk. 

Zelf heb ik nog een bordje en mijn man nog een beker. Het bordje wordt nog wel eens gebruikt. 

Al mijn mooie melamine sets zijn door ondeskundig gebruik van kind of ouder in duizend stukken op de grond uit elkaar gespat of gesmolten in de magnetron. Dat verwacht je niet van een kinderservies, maar het kan wel degelijk. Sindsdien assorti meuk van Ikea/kringloop. Laat de peuter niet van m’n goeie servies eten, want die maait alles van tafel als het hem niet zint. 

Gewoon van de ikea of hema

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.