Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Eerste servies


we hebben bij IKEA gekleurde glazen gekocht. Die zijn iets steviger, wat dikker glas. Daar drinken ze uit. 

Voor borden gebruik ik gewoon de borden die we hebben. Mijn baby is nu 1 jaar. Hij begint het eten met een bord, als hij het bord 1 keer optilt is hij het kwijt. Eten leg ik dan op tafel. Meestal raakt hij zijn bord nog kwijt. Soms heeft hij hem de hele maaltijd. Ik heb van die gesealde tafelkleden. Heel makkelijk schoon te maken.

Duiveninhetnieuws schreef op 26-08-2021 om 21:17:

Al mijn mooie melamine sets zijn door ondeskundig gebruik van kind of ouder in duizend stukken op de grond uit elkaar gespat of gesmolten in de magnetron. Dat verwacht je niet van een kinderservies, maar het kan wel degelijk. Sindsdien assorti meuk van Ikea/kringloop. Laat de peuter niet van m’n goeie servies eten, want die maait alles van tafel als het hem niet zint.


Melamine wordt hier (Duitsland) sowieso sterk afgeraden, omdat er formaldehyde-verbindingen in zitten. En bamboe ook trouwens, ik geloof vanwege dezelfde redenen. Met name bij het opwarmen in de magnetron kan dit vrijkomen. 

Dus misschien is het een tip om hier ook op te letten TO. 

Edit: ik zie nu op de site van het Voedingscentrum, dat in NL hetzelfde geadviseerd wordt.

Bailey26

Bailey26

26-08-2021 om 23:32 Topicstarter

OxfordComma schreef op 26-08-2021 om 23:08:

[..]


Melamine wordt hier (Duitsland) sowieso sterk afgeraden, omdat er formaldehyde-verbindingen in zitten. En bamboe ook trouwens, ik geloof vanwege dezelfde redenen. Met name bij het opwarmen in de magnetron kan dit vrijkomen.

Dus misschien is het een tip om hier ook op te letten TO.

Edit: ik zie nu op de site van het Voedingscentrum, dat in NL hetzelfde geadviseerd wordt.

Ik had inderdaad die info ook gevonden op het voedingscentrum. 

Ik ben wel echt opzoek naar iets wat magnetron en in de vaatwasser kan. 

Ja snap ik, dat zijn voor ons ook wel vereisten! (Sowieso voor 99% van de ouders denk ik 😉). Wij hebben plastic servies (bakjes, lepeltjes, beker), maar dan wel in zachte kleuren. Niet kapot te krijgen, en dat is voor mij wel een van de belangrijkste voorwaarden (wel veelvuldige pogingen gedaan door de muppet 😉). 

OxfordComma schreef op 26-08-2021 om 23:08:

[..]


Melamine wordt hier (Duitsland) sowieso sterk afgeraden, omdat er formaldehyde-verbindingen in zitten. En bamboe ook trouwens, ik geloof vanwege dezelfde redenen. Met name bij het opwarmen in de magnetron kan dit vrijkomen.

Dus misschien is het een tip om hier ook op te letten TO.

Edit: ik zie nu op de site van het Voedingscentrum, dat in NL hetzelfde geadviseerd wordt.

Daar zou ik niet mee zitten geloof ik. Het hele leven is een aaneenschakeling van het binnenkrijgen van meer of minder kankerverwekkende stoffen . 

Duiveninhetnieuws schreef op 27-08-2021 om 07:36:

[..]

Daar zou ik niet mee zitten geloof ik. Het hele leven is een aaneenschakeling van het binnenkrijgen van meer of minder kankerverwekkende stoffen .

Ja ik snap wel wat je bedoelt. Toen ik zwanger was, kreeg ik van mijn schoonmoeder een krantenartikel doorgestuurd, waarin stond dat je geen mandarijnen 'mocht' eten als je zwanger was, want er was ergens ontdekt dat er teveel pesticiden op achterbleven bladiebladiebla. Zo kan je dus helemaal niets meer als je alles doorredeneert en ga je aan alles dood. 

Maar dat met melamine heb ik toch maar serieus genomen

Volgens mij zoek je dus een servies wat later ook nog leuk is als herinnering? Ik heb bij de geboorte van mn eerste kind een servies met een mooie print gekregen van Bloomingville mini. Van mijn oma kregen alle achterkleinkinderen een kinderbestekje net de naam er in gegraveerd. Ook leuk voor later. 

Bailey26

Bailey26

29-08-2021 om 11:13 Topicstarter

Junio schreef op 27-08-2021 om 22:42:

Volgens mij zoek je dus een servies wat later ook nog leuk is als herinnering? Ik heb bij de geboorte van mn eerste kind een servies met een mooie print gekregen van Bloomingville mini. Van mijn oma kregen alle achterkleinkinderen een kinderbestekje net de naam er in gegraveerd. Ook leuk voor later.

Klopt helemaal. 

Bloomingville mini ken ik niet. Ga eens opzoek, bedankt voor de tip  

het bordje van moeders voor moeders
Hier aten de kinderen van het bordje van moeders voor moeders, een bedankje voor de inzet.
Het is een kunststof ovaal bord met kleine opstaande rand en vlakke zijkanten om vast te pakken bij draaien. Het clowntje en de hond in zachte kleuren maken het een vrolijk geheel. Eieren lijk een soort kampeer bord, maar wel eentje met een speciale waarde.

Als bestek gebruikte ik mijn eigen kinderbestek omdat de lepel lekker diep was zodat er minder geknoeid werd; een kind vind het ook een prestatie om niet steeds het eten van de lepel te laten vallen.

De beker werd een beker die lekker in de hand lag en met een tuit, maar zonder antilekventiel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.