Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Eerste verjaardag vieren

hoe hebben jullie dat gevierd ? Met wie en wat ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klein

Alleen naaste familie, dwz grootouders en ooms en tantes (nog geen neefjes of nichtjes bij de in NL wonende ooms en tantes).

Dat deden we bij oudste zo o.a. omdat we toen wat krap behuisd waren, bij jongste deed ik het weer zo omdat het mij bijzonder goed was bevallen. ben zelf niet zo dol op veel gedoe en ik heb altijd begrepen dat het zo ongeveer een garantie is voor een dolgedraaid kind (of kinderen, als je er meer hebt).

Wij vieren dit soort dingen bij voorkeur op een zondagmiddag, als mijn schoonouders vaak toch in Amsterdam zijn. Dan gezellig samenzijn met hapje van e.e.a. en naar een paar uurtjes taait iedereen weer af. Kinderen op een normale tijd aan de avondhap en in bed.

Groeten,

Temet

Feest en minifeest

In het weekend in de middag met wat familie en vrienden, feestvarken gewoon naar bed op slaapjestijd. Mensen die wilden konden blijven eten.

Verder de ochtend ervoor of erna nog even wat tijd met alleen het gezin, even de Mijlpaal beleven. Voorkomt dat je alleen maar aan het rennen bent voor eten en drinken.

En speciale ballonnen van de feestwinkel die bedoeld zijn voor Helium, daardoor superstevig. Kunnen alle kinderen eindeloos spelen zonder geknal..

Wat heb jij trouwens een mooi jaargetijde voor zo'n feest. En een feestelijke ontbijtje met het gezin in de tuin op een rustige weekendochtend lijkt me ook niet verkeerd...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-06-2010 om 19:20

Heel klein

Wij hebben de eerste verjaardagen altijd heel klein geviert. Gewoon met naaste familie en die dan ook nog op verschillende dagen. Ik hou niet zo van die drukte in huis en zo'n eerste verjaardag beleeft de jarige toch niet.
Zoon is net voor kerst jarig en daar hadden we niet eens slingers voor op gehangen. Het huis hing al vol met kerstversieringen. Erg eigenlijk, maar de volgende verjaardagen maken we dat wel weer goed.
Jeetje Manda, alweer bijna een jaar. Ik weet nog hoe ik duimen heb gedraaid voor je. En ik heb laatst nog eens teruggelezen in het archief hoe we allebei zo graag een 2e wilden. En nu zijn ze alweer zo groot. Bijzonder!!

grt Dendy

liora

liora

29-06-2010 om 21:27

Knoertgroot

Hoi Manda,

Ik heb het juist supergroot gevierd! Iedereen met kinderen uitgenodigd op een leuke buitenlocatie. Supersimpel: gewoon taart, wijn, bier, fris, snoep, en later nootjes en chips. Echt zo weinig werk en zo leuk!

Totaal geen doorgedraaid kind gehad, hij heeft tussendoor heerlijk geslapen in de buggy. Ik vind het zo'n mijlpaal om 1 jaar te worden! En mijn kinderen zijn heel dicht bij elkaar jarig dus ik heb de verjaardagen samen gevierd. Maar als ze niet allebei snel na elkaar jarig waren, had ik de eerste verjaardag van de jongste ook groot gevierd.

Liora

Manda Rijn

Manda Rijn

30-06-2010 om 11:27 Topicstarter

Geinspireerd

dank ! Ik ben echt heel slecht in cateren van feestjes, we geven ook nooit feestjes dus daar zal het aan liggen

Ik heb nu opa en oma uitgenodigd en 4 stel vrienden met kinderen waarvan ik nog niet weet hoeveel er komen. We vieren het op vrijdag (de 1e vrije vakantiedag van de oudste) en dan gaan we met zijn viertjes ergens naar toe en s'middags dus de gasten, pannenkoeken en dan nog wat hapjes vooraf en erbij. Even denken hoe ik dat moet aanpakken, ik kan echt niet cateren, ben ik niet goed in.

Hopelijk is het mooi weer anders zitten we met de meut binnen op elkaars lip. Grutjes hoe doe je dat...

Kant en klaar

En alles op tafel zetten....

En dat dan gepaard laten gaan met de mededeling: help uwzelf....

En eindigen met een leuk koud buffetje?

Ik ben nogal van de onderhoudsarme feestjes en daarom schuif ik bij zulke gelegenheden de tafel aan de kant. Zet hem vol met chips, glazen, flessen frisdrank en andere hapjes (nootjes, m&ms, spekjes, etc.). Manlief sluit de beertender aan voor het bier. En aan het eind van de middag halen we een kant en klaar buffetje dat we met wegwerp bordjes op tafel zetten. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.