Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
xx

xx

13-03-2011 om 10:16

Einde bv

Helaas het einde is in zicht. Mijn manneke is nu ruim 10 maanden en wil niet meer bij me drinken. Tot een paar dagen terug dronk hij 's ochtends en 's avonds nog bij me, maar nu weigert hij de ochtend en 's avonds gaat nog maar moeizaam. Aan de ene kant jammer want ik had het voornemen tot een jaar, maar aan de andere kant ook wel weer lekker, eindelijk weer gewone BH's aan. Een dubbel gevoel dus. Ik had nog stille hoop dat het slechte ochtendrinken door tandjes kwam, maar het is nu al een paar dagen op rij... dus ik denk dat het nu echt bijna klaar is. Het zou dan alleen 's avonds nog een voeding worden. Bij mijn oudste was het toen ook meteen over.....

Moest het even van me afschrijven, ben toch wel een beetje teleurgesteld, had zo op een jaar gehoopt, het is nog zo gezellig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ExtrovertedMoose19

ExtrovertedMoose19

13-03-2011 om 17:37

Einde bv

Ah wat een lieve moeder ben jij! Dat is dan zeker jammer als het in eens over is en je niet even afscheid ervan hebt kunnen nemen. Succes zou ik bijna zeggen.

Asa Torell

Asa Torell

13-03-2011 om 20:58

Jammer xx

dat lijkt me moeilijk, als je er zelf ook nog niet eens voor kiest. Ik kan me je teleurstelling goed voorstellen!

Jeanne

Jeanne

14-03-2011 om 13:44

Jammer

Jammer dat het niet langer lukt,ik herken je teleurstelling, want ik ben 3 weken geleden noodgedwongen gestopt, dochter van 13 maanden dronk 's avonds, 's nachts en 's ochtends nog bij mij. Maar ik was ongesteld en kreeg de griep, daardoor had ik lang niet meer genoeg en ik kon het niet meer opbrengen om het weer op te voeren. Af en toe heb ik het er nog wel een beetje moeilijk mee, want ik had ook nog wel een paar maanden door willen gaan. Aan de andere kant vind ik het wel fijn dat het zo natuurlijk is gegaan en ik hoef nu niet meer na te denken over wat ik eet en drink. Ik heb gelukkig nog foto's van het voeden, ook van de laatste keer en die bekijk ik nog regelmatig. Heb je ook foto's gemaakt?

Beetje jaloers

Kan me voorstellen dat je wat teleurgesteld bent, helemaal als je dat jaar zo in je hoofd hebt. Ik ben stilletjes aan wel een beetje jaloers. M'n zoontje is nu precies 13 maanden en drinkt 's ochtends en 's avonds nog bij me. Ik vind het nu eigenlijk wel lang genoeg, maar wil er niet uit mezelf mee stoppen. Wil dat hij er zelf klaar mee is. Maar dat is hij blijkbaar nog niet, dus gaan we nog maar even door. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel leuk om te voeden en ben blij dat het zo goed gaat, maar wat jij xx ook zegt, lekker weer je eigen bh's aan, niet altijd als eerste uit bed moeten en er niet altijd moeten zijn om zeven uur s avonds. Nouja, binnen een paar maanden gaat het er vast van komen (en dan loop ik vast te piepen da tik het zo mis, haha)

Valkyre

Valkyre

14-03-2011 om 15:40

Ook jaloers

Ik ben ook jaloers, maar dan andersom! Ik heb verschrikkelijk veel bekkenpijn gehad na de geboorte, en ben na 4,5 gaan afbouwen op advies van de fysio. Na 6 maanden borstvoeding was het klaar, en ik vind het nog steeds jammer. Het ging wel meteen een stukje beter (minder pijn), maar ik was ook verdrietig dat ik mezelf voor mijn kind had laten gaan. Achteraf zou ik 't anders doen!

Heel veel succes met het afscheid!

Tirza G.

Tirza G.

14-03-2011 om 15:45

En wat helemaal jammer is valkyre

Is dat bekkenpijn en borstvoeding niets, maar dan ook niets met elkaar te maken hebben.

Tirza

Weet je toch niet

Wat de link tussen die dingen was? Ik kan me herinneren dat ik me fysiek behoorlijk brak en leeggezogen kon voelen toen ik bv gaf.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

15-03-2011 om 22:45

Inderdaad

Er is geen link. Maar omdat ik 24/7 helse pijn had, was er geen energie meer over voor de bv.

xx

xx

16-03-2011 om 19:45

Lijkt nog mee te vallen

mijn mannetje drinkt nu toch nog weer wat in de ochtend, al is het niet veel. 's Avonds gaat het nog redelijk goed. Herkenbaar Marije dat je er zelf niet mee wil stoppen, dat heb ik ook. Als zoonlief het zelf aangeeft, prima, maar zelf stoppen, ik vind het nog zo gezellig en knus. Maar ja aan de andere kant een gewone BH is ook weer zo fijn. Ik heb er toch al een gekocht ( niet een dure want ik weet niet wat voor cupmaat er straks overblijft.. , die heb ik overdag aan, als ik thuis kom trek ik weer een voedingsbh aan ( wel een mooie hoor van Marlies Dekkers).

En als het over is dan heb ik er ook wel vrede mee, hij heeft toch ruim 10 maanden BV gehad en dat is toch wel bijzonder.

9-10-maanden-dip

Vaak is er bij 8-9-10 maanden een dip in de borstvoeding, dat was bij ons ook zo - kind gaat bijten, drinkt niet goed, etc. Maar wij zijn er goed doorheen gekomen. Kind is nu 3,5 jaar en drinkt nog steeds aan de borst, meestal 's ochtends en 's avonds.

Ik ben blij dat we door de dips heen zijn gekomen, want de borstvoeding werd steeds makkelijker en leuker. Het werd steeds minder "dwingend", steeds minder "nodig", en steeds meer een leuke en handige extra. Zoontje laat steeds meer merken hoe fijn hij het vindt. En als kind gevallen is, ziek of een dip heeft, dan is het echt een wondermiddel om even aan de borst te gaan. Het is ook heel praktisch: als we op stap zijn en het wordt (te) laat, kind moe, hongerig, etc., dan is even aan de borst genoeg om hem er doorheen te helpen en het plezierig te houden. Wij hebben in dat soort situaties dus nooit last van een dreinend, krijsend kind...

De Wereldgezondheidsraad adviseert om twee jaar borstvoeding te geven. Maar je bent als moeder niet de enige die dat bepaalt: je kind kan ook besluiten om te stoppen - of juist niet. Mijn zoon laat al zo'n lange tijd zo duidelijk merken dat hij de borstvoeding nog zo lekker en belangrijk vindt, dat ik echt niet zomaar kan stoppen, ik heb geen zin in een drama. Ik leg hem wel eens uit: grote kinderen drinken niet meer aan de borst. Hij wil heel erg graag groot zijn. Maar op zo'n moment zegt hij snel: "ik ben nog klein...". Ik wacht op het moment dat hij zelf niet meer wil/kan, eens moet dat toch komen...

Joke

Joke

17-03-2011 om 08:30

Moet ik even zeggen

Ik ben blij voor iedereen hier dat de borstvoeding zo goed lukt, maar ik word wel een beetje kriebelig als ik lees dat iedereen het er zo moeilijk mee heeft om te stoppen. Mensen: wees blij dat je überhaupt voeding hebt kunnen geven! En mijn kindje at met 10 maanden gewoon volledig met de pot mee, lijkt me ook geen verkeerde keuze. Vanaf een jaar krijgt hij geen zuigelingenmelk meer, maar gewoon karnemelk of sojamelk.
En let wel, dat ik geen bv heb kunnen geven was absoluut geen vrije keuze. Mijn kindje heeft 1 week bv gehad, maar heeft nooit zelf bij mij gedronken. Hij snapte het aanhappen niet, dus ik ben, naast het happen oefenen natuurlijk, begonnen met kolven. Dat kreeg hij dan via fingerfeeding. Ik had echter tijdens de bevalling last van een luchtweginfectie waar ik in de kraamweek een antibiotica kuur voor gekregen heb. En hoewel iedereen zegt dat dit prima samen kan met bv werd mijn kindje er heel slap en sloom van en kregen we hem nauwelijks meer wakker om te drinken. Op advies van de lactatiekundige zijn we gestart met bijvoeding omdat hij te zwak was om zelf te kunnen drinken bij mij. Na een ruime week ben ik gestopt met kolven omdat mijn kind dus duidelijk niet genoeg had aan mijn voeding (terwijl dat voor de ab-kuur wel goed ging) en ben ik dus noodgewongen volledig over gegaan op kv. Later hebben we de ingevroren melk alsnog gegeven en dat is goed gegaan. Dames, ik ben dus REUZE blij dat mijn kind in ieder geval in totaal 2 weken bv heeft gehad. Ik ben best wel even flink teleurgesteld geweest dat het verder niet lukte en ik baal dus ook altijd als een stekker als ik weer ergens lees dat bv het "allerbeste" is voor je kindje. Dat geloof ik graag, maar blijf alsjeblieft wel een beetje relaxed. Geniet van het feit dat je 10 maanden hebt kunnen voeden en gun jezelf en je kind de vrijheid om te stoppen als je dat wilt. Je wordt er heus geen slechtere moeder door en gezellige momenten kun je ook zonder bv creeëren hoor! succes!

Asa Torell

Asa Torell

17-03-2011 om 10:41

Joke

Ik snap niet waarom je het feit dat mensen liever langer dan 10 maanden doorgaan, betrekt op je eigen situatie. Dat heeft toch niets met elkaar te maken? Het gaat gewoon om wat iemand fijn zou vinden voor zichzelf, niet wat ze vindt dat anderen moeten doen.
Ikzelf heb bijv. mijn dochter tot 14 maanden bv gegeven en dat was vooral omdat ik het heel gezellig vond. Nadat ik gestopt ben heb ik het nog een tijdje best wel gemist. Maar dat heeft niets met anderen of mijn algemene mening te maken, het verschilde bij mij zelfs per kind. En natuurlijk is het luxe vergeleken met de situatie van veel anderen, maar dat geldt voor zoveel dingen...
Daarentegen kan ik me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent dat het niet goed is gegaan met de bv! Dat lijkt mij ook heel naar, ik hoop erg dat het met mijn 3e straks wel weer lukt.

Joke

Joke

17-03-2011 om 13:59

Klopt, asa

Het ging mij er ook niet om, om een mening te geven hoe lang men door wil gaan met de borstvoeding. Dat is uiteraard een keuze die iedereen voor zich moet maken en ik weet zelf ook niet tot hoe lang ik doorgegaan was natuurlijk. Vervelend dat je dat zo opgevat hebt, was niet mijn bedoeling.
Het gaat mij er meer om dat ik denk dat je uiteindelijk tevreden moet zijn met hoe het gegaan is en niet probeert een situatie die is zoals hij is (namelijk dat je kindje er 'klaar' mee is) wanhopig probeert vast te houden. 10 Maanden zelf voeden, dat is toch fantastisch? Tuurlijk, als je liever 3 jaar (bijvoorbeeld) gevoed had, lijkt 10 maanden heel kort. Maar de natuur is duidelijk: als je kindje niet meer wil, is het over. (en omgekeerd denk ik ook; als jouw lijf niet meer wil, is het ook klaar). Geniet van hoe het was en ga op zoek naar nieuwe knusse mama-kind momenten, er zijn er zó veel!
Succes met je 3e kindje Asa, ik hoop dat het dan wel weer lukt!

Jeanne

Jeanne

17-03-2011 om 14:24

Joke

Ik was ook blij dat het op zo'n manier is gegaan, maar daarom kan ik het nog wel jammer vinden dat iets wat ik fijn vind afgelopen is. Ik heb niet wanhopig geprobeerd vol te houden, toen bleek dat mijn dochter niet meer genoeg had aan mijn voeding ben ik ermee gestopt en andere knusse mama-kind momenten zijn er inderdaad genoeg. Maar toch vind ik het nog steeds jammer dat de tijd van de borstvoeding voorbij is, het is, voor mij dan, zo speciaal dat mijn eigen lichaam voeding maakt, waarop mijn kinderen zo goed groeiden. Daar kan bijna niets tegenop.

dc

dc

17-03-2011 om 17:20

Joke

Dus omdat sommigen bijvoorbeeld een keizersnede krijgen, mag ik het niet jammer vinden dat ik er meer dan een dag over doe om een kind op een natuurlijke manier op de wereld te zetten?

Het is normaal om een rouwperiode te hebben over dingen waar je teleurgesteld over bent. Dat anderen veel erger hebben meegemaakt, hoeft nog niet te betekenen dat je je eigen gevoelens moet verlochenen.

xx

xx

19-03-2011 om 19:19

Joke

volgens mij had ik ook geschreven dat ik het juist heel bijzonder vind dat ik het zo lang heb kunnen doen. Het is ook iets bijzonders en het is niet iedereen gegeven om het te geven en vol te houden, dat besef ik heel goed.

Ik maak me er ook niet druk om en gezellige momenten zijn er genoeg, maar het voelt toch als een soort van afscheid van iets wat (bij mij) nooit meer zal terugkomen, want ik denk niet dat we voor een 3e zullen gaan. Het is dus ook een vorm van weemoed, het afscheid nemen van de bv, het baby-zijn, etc.etc.

Joke

Joke

19-03-2011 om 21:26

Geniet nog even van de allerlaatste voedingen dan en houdt het als goede herinnering in gedachten!
Groetjes Joke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.