Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Anna3

Anna3

21-10-2011 om 12:55

Ergobaby carrier

Heeft iemand ervaring met de Ergobaby carrier?
Bij het Borstvoedingscentrum in Amsterdam zijn ze er nogal enthousiast over, omdat baby er vanaf dag 1 in kan, het zou niet slecht zijn voor nek en schouders van de moeder/vader en omdat de baby er comfortabel in zou liggen/zitten/hangen, dicht bij je, de beentjes niet hangend maar dwars langs je eigen lichaam/middel.
Is het echt een fijn ding? Ik overweeg het te kopen ter vervanging van de baby bjorn buikdrager (kan pas met ca. 7 weken volgens mij, en idd, die hangende beentjes dat ziet er niet zo goed uit) en/of een draagdoek (vind ik voor mezelf/mijn partner niet zo ergonomisch).

(Mijn eerste kind huilde veel; ik wil graag nu -34 weken zwanger- al iets in huis halen. Destijds kwamen we er denk ik 'te laat' achter dat een draagdoek misschien had geholpen, want toen werkte dat niet (meer).)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Anna3

Ik heb geen ervaring, maar ik ging even googlen om te kijken hoe hij er uit ziet en ik kwam op een site waar je hem kan uitproberen voor een maand.

ik weet niet of ik hier een link mag geven maar ik neem het risico even .. ik heb geen aandelen ofzo

http://www.babyproductvanhetjaar.nl/draagzakken-en-draagdoeken/draagzak-baby/ergo-baby-carrier/

Manduca

Ik heb een soortgelijke drager, de manduca (google maar eens) en die kan inderdaad vanaf het begin, alleen zit daar een verkleiner in voor de allerjongste want die beentjes zo spreiden moet je volgens mij niet doen de eerste weken. Met die verkleiner zitten de beentjes binnenboord als een kikkertje zitten ze dat werkt perfect! Zonder verkleiner / babyinzet zou ik het niet doen.

Rianne

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rianne

Rianne

22-10-2011 om 02:12

Ergo prima, anders....

Een ergo is een prima drager. Het kan zijn dat je apart een inzet moet kopen voor de eerste weken/maanden.

Waarom denk je dat een draagdoek voor jezelf niet ergonomisch is? Het is namelijk super goed, je draagt een doek over beide schouders, dus alles zit goed verdeelt, je moet alleen wel zorgen dat je goed knoopt. Ik zou dan meteen voor een geweven doek gaan, want die kan je jaren gebruiken, en later ook je kindje op de rug in doen. Een rekbare doek kan al snel door gaan zakken met een zwaarder kind.

Ik zou inderdaad niet voor een baby bjorn gaan, want die zijn echt niet ergonomisch, voor ouders of kind.

Je zou eventueel ook kunnen kijken naar een manduca, beco, of de nieuwe boba. (zorg ervoor dat je baby er rechtop in kan zitten, en dat de knietjes hoger zitten dan de billen)

anna

anna

22-10-2011 om 05:06

Beco of piccolo

Kijk hier:
http://carrymeaway.com/

Zo heb ik mijne uitgekozen, er is een soort vergelijkings chart.

Het ligt ook aan je bouw.
Ik heb zelf een sleepywrap gebruikt en de piccolo, allebei superfijn.

Succes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Anna3

Anna3

22-10-2011 om 21:18

Dank voor de reacties...

wat is er veel keuze zeg!
Ik zal het allemaal eens bestuderen.
Een Baby Bjorn wordt het iig niet.
Wat een echte draagdoek betreft: ik vind het gewoon niet zo handig/prettig, en is voor buiten geen aanrader. Misschien ben ik gewoon geen draagdoekmoeder. Al ben ik er wel van overtuigd dat het voor baby's fijn is.

Ergo is geweldig

Wij gebruiken altijd de ergo als wij in de bossen gaan wandelen. Of op vakantie in de bergen of tijdens een stadsbezoek. Onze zoon hangt er heerlijk in. Hij is nu 2,5 jaar. Hij hangt nu meestal op mijn rug maar soms ook op mijn buik. Zo gezellig is dat. En afgelopen jaar heeft onze zesjarige zoon er ook nog in gehangen. Hij kon echt niet lopen (vond hij zelf) na een paar dagen Parijs. Ik vind het een geweldig ding.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

R00s

R00s

25-10-2011 om 14:45

Beco butterfly

Wij hebben o.a. de beco butterfly, daar kunnen ze ook direct na de geboorte in (zit een speciale baby insert bij) Ik ben er erg enthousiast over!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.