Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Ervaring met preverbale logopediste ?

Hi!

Mijn zoontje van 5 maanden wilt sinds 2,5 maand niet meer uit een flesje drinken . Ik oefen elke dag ook op een speelse manier en zelfs met kunstvoeding erin , maar hij wil lid er alleen maar via d’r borst drinken … iemand ervaring met een prof hiermee ? En hoe lang duurde het voordat het effect had ?

Pap gewoon met een lepel. 
Een beker is ook veel beter voor de spieren rond de mond, om te leren praten en alle letters goed uit te spreken.

Mijn oudste wilde ook niet uit de fles drinken. Toen ze 3 maanden was moest ik acuut aan de morfine en mocht ik op dat moment geen borstvoeding geven. Kind heeft in twee dagen twee halve flessen gedronken (tijdens anderhalf uur buiten wandelen, wiebelen en afleiden). Wat een drama! Op mijn werkdagen kwam de oppas met dochter naar de parkeerplaats zodat ik kon voeden in de auto en mijn dochter dronk op andere momenten ('s avonds/'s nachts flink bij). Ook was ze al heel snel over op vaste voeding.

Middelste leek dezelfde weg in te slaan, maar die leek vooral een heel sterk kokhalsreflex te hebben die ver voor in de mond zat waardoor flessen moeilijk waren. Die hebben we uiteindelijk aan een fles gekregen met een heel ander soort speen die minder ver in haar mond kwam.

De jongste pakte gelukkig de MAM flessen wel redelijk maar dronk alsnog alles het hoogstnodige en dronk op andere momenten bij aan de borst.

Sterkte TO! Het is een zoektocht, maar het zijn gelukkig maar een paar maanden. En ik dacht altijd maar zo: als ze in theorie 's nachts door kunnen slapen, dan kunnen ze ook overdag die uren zonder (en dan 's nachts om de zoveel uur drinken). Die van mij wilde op dat soort dagen 's avonds clusteren. Ook prima. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.