Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
karin

karin

04-12-2010 om 10:33

Ervaring met probiotica bij een homeopaat?

Even een vraagje,ik heb borstontsteking gehad en helaas antibiotica gebruikt!
Een vriendin van mij had ook iets ,waarbij ze dit moest gebruiken maar haar kindje was daarna onrustig,ze is bij de homeopaat geweest en die zei dat het waarschijnijk van de antibiotica kwam,dus heeft haar probiotica meegegeven,kan dit absoluut geen kwaad?
Het heeft nl wel geholpen zegt ze,haar kindje is rustiger geworden en mijn dochtertje is ook vaak onrustig(krampjes misschien)en vaak van die windjes die enorm stinken!(heeft zoontje van vriendin sinds probiotica ook geen last meer van)
Ook sprak ik een moeder op school,die is helemaal van
het biologische en heeft borstonsteking gehad en
die is zonder antibiotica weggegaan,ongeloofijk eigenlijk!
Maargoed mijn vraag was of er meerdere ervaringen hebben
met priobiotica,want mijn vriend vindt het onzin als ik
dat ga proberen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sidneysheldon

sidneysheldon

04-12-2010 om 19:48

Karin

probiotica is bedoeld voor als je kindje veel last van darmkrampjes heeft. ABC dophilus is een bekend probiotica produkt wat veel wordt aangeschaft bij darmkrampjes (kun je in de reformwinkel kopen). Ik heb er zelf goede ervaringen mee.
Uit je oproep begrijp ik niet helemaal waarom je probiotica wil gebruiken. Wat heeft het wel/niet gebruiken van antibiotica na een borstonsteking daar mee te maken? bedoel je dat je kindje daarop reageerde/onrustig wordt? hoe oud is je kindje?

de antibiotica die wordt gegeven bij een borstonsteking kan geen kwaad bij borstvoeding, de dokter houdt daar rekening mee (ik heb het zelf ook gehad tijdens de borstvoeding).

Rembrand

Rembrand

04-12-2010 om 23:44

Herstel darmflora na antibioticakuur.

Probiotica word inderdaad wel aangeraden na een antibioticakuur. Je darmflora krijgt over het algemeen een flinke tik van antibiotica omdat het niet alleen de kwalijke bacteriƫn dood, maar ook de goede. Probiotica zou je darmen kunnen helpen om sneller weer een goede darmflora te krijgen.
M.

karin

karin

05-12-2010 om 11:43

Ok dank je,maar krijg je iets vergoed?

Je krijgt denk ik niets vergoed of wel,ik zag bij www.natren.nl,dat ik het gewoon kon bestellen,maar ik
weet niet ofdat Bifidonaat bekent is,ofdat er maar 1 soort bestaat enz.

Rembrand

Rembrand

05-12-2010 om 11:54

Karin

Volgens mij krijg je het niet vergoed.
Ik adviseer altijd Aciforce van A.Vogel. Ik had een keer uit zitten knobbelen dat die goed uit de testen kwam.
M.

Homeopaat?

Probiotica hebben niets met homeopathie van doen!

Rein zeggen

Rein zeggen

15-12-2010 om 14:54

Wordt idd niet vergoed

wij hebben het ook zelf gekocht

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.