Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

13-04-2010 om 17:08

Eten baby 10 maanden

Hoi,

Ben benieuwd wat jullie baby's van rond de 10 maanden eten en drinken op een dag.

Hier is het als volgt:

7.00 fles melk, eventueel nog een klein hapje brood tijdens ontbijt

9.30 fruithapje

11.00 brood (1 of 2 boterhammen), klein flesje melk

15.00 grote bak pap

18.00 potje warm eten, eventueel aangevuld met bakje yoghurt of klein flesje melk (afhankelijk van hoeveel hij eet)

23.00 fles melk

Ik heb het idee dat vooral die laatste fles een beetje raar is, klopt dat? Als ik hem er niet voor wakker maak wordt hij zelf vaak wakker.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

is het weer redelijk op orde:

- ergens tussen 3 en 6 fles pap 200 cc
- 9.00 fruit, liga, water
- 12.30 boterhamkorst (boterham zelf lukt nog steeds niet goed) in het handje en een bordje volkoren pap
- 16.00 fles melk 180
- 18.30 potje groente, water, beetje vla of yoghurt
- soms om 19.00 een flesje melk als ze slechter gegeten heeft

Enkele keer om 23.00 nog een flesje melk als ze wakker wordt dan valt ze namelijk direct weer in slaap

vlinder72

vlinder72

14-04-2010 om 09:46

Hier ongeveer

07.30 brood (meneer weigert een fles melk)
09.30 fruit
12.00 brood
15.00 koekje / melk (als meneer de fles tenminste niet weigert)
17.00 potje eten (meestal de helft van 12 maanden potje)
19.00 melk (en dat drinkt hij dan meestal wel)
23.00 in zijn slaap melk

Op dit moment wordt hij 's nachts weer even wakker rond half 5 ik geef hem dan melk en hij valt dan gelijk weer in slaap.

Tussendoor bied ik hem nog wel extra drinken aan maar hij drinkt slecht. Soms een paar slokjes sap uit een gewone beker.

Wel vreemd dat hij alleen 's nachts/'s avonds laat echt goed melk drinkt. Niet veel wij zijn nooit tot vollere flessen gekomen dan 150 cc. En dat doet hij al zijn hele leventje. Ook met borstvoeding dronk hij vooral 's avonds en 's nachts. Zijn ochtend luier is ook de enige echt volle luier. Nou ja, hij is gezond en reuze actief.

Even denken

7.00 fles melk van 200cc en wat hapjes brood bij het ontbijt van de andere kids
10.30 fruit (vers) en klein flesje limonade (soms drinkt ze daar wel van en soms niet)
12.00 broodje en fles melk van 200cc als ze naar bed gaat
15.00 koekje, rozijntjes, snoepjes.... iets dergelijks en weer een klein flesje limonade als ze wil
17.00 half potje groente en daarna eet ze met ons nog allerlei hapjes mee. Daarna nog een klein bakje vla
19.00 fles van 200cc

Manda en liora

Leuk om weer wat van jullie te lezen. Het gaat snel he.
Manda, waarom geef je niet standaard om 19.00 uur nog een fles? Misschien dat ze dan 's ochtends wat later komt. Of heeft ze daar dan geen trek in?
Liora, ik zou hem niet wakker maken voor die late fles, maar als hij zelf komt kun je hem wel geven. Als je er af wilt dan kun je er natuurlijk steeds minder poeder in gaan doen..... wellicht dat hij dan op een gegeven moment niet meer wil.
Succes!

Mayte*

Mayte*

14-04-2010 om 13:14

Wat gestructureerd!

Hier rommel ik maar wat aan met mijn zoon van bijna 9 maanden.

Zoon begint de dag met een borstvoeding om een uur of half zeven. Hij eet 's ochtends met ons mee, een paar stukjes brood en een paar slokjes sterk verdunde muntthee. Hij krijgt ergens op de ochtend wat fruit (stukjes die hij zelf eet). Tussendoor drinkt hij 's ochtends zeker nog 1 borstvoeding.

's Middags brood eten lukt vaak niet omdat hij slaapt. Hij krijgt dan nog wel een borstvoeding ergens op de middag.

Avondeten zit hij bij ons aan tafel en eet met ons mee of als dat niet kan (ivm kruiden) stoom ik snel even een paar stronkjes broccoli of stukjes courgette. Hij eet ook altijd een paar hapjes yoghurt met ons mee.

Voor het naar bed gaan weer de borst.

Voordat ik ga slapen (rond 23.00 uur) nog een keer de borst.

En afhankelijk van het soort dag, het soort bijvoeding dat hij naar binnen heeft gekregen, komt hij 's nachts ook nog 1 a 2 keer.

Best veel eet/drink momenten dus en in vergelijking met jullie nog veel melk. Hij doet het er prima op. Groeit als kool en is erg tevreden. Ik zou me dus maar niet zo druk maken over die laatste fles Liora. Als hij het nog nodig heeft, lekker zo laten.

vlinder72

vlinder72

14-04-2010 om 14:18

Mayte

Geen zorgen. Zo'n schema is zo ongeveer. Wij rommelen ook maar wat aan. zo werd mijn zoon vanmorgen wakker en kreeg hij een boterham. Daarna de andere drie kinderen naar school gebracht maar toen wij thuis kwamen was hij zo pieperig dat hij met een flesje melk naar bed is gegaan. Toen hij weer wakker werd was het alweer tijd om iedereen op te halen. Bij thuiskomst eerst brood eten. Straks moeten wij naar logopedie van een kind en daarna nog naar voetbaltrainen van een ander kind dus wanneer hij dan nog zijn fruit moet krijgen. Geen idee. Slapen tja, hopelijk slaapt hij straks even in de buggy. Maar als ik ervoor ga zitten dan klopt bovenstaand schema wel zo'n beetje. Alleen schuiven wij nog wel eens wat (veel) . Ach, hij kan er tegen. Het is een hele makkelijke lieve baby. Wel een beetje klein maar dat zijn al mijn kinderen. En BV is heel handig, mijn zoon kreeg het tot 8,5 maand alleen wel jammer dat ze daardoor niet echt doorslapen. Mijn ukkie is volgens mij nu helemaal gewend om 's nachts nog een paar slokjes te drinken want als hij 's nachts wakker wordt dan gaat hij echt niet meer slapen voordat hij toch minstens een beetje melk krijgt.

9 maanden

Dit is het schema waarop mijn tweeling nu zit, de fruithapjes verschuiven afhankelijk van de duur van de ochtend- en middagslaap van de heren.
7:00-8:00: pap en klein flesje
10:30: (vers) fruit, beetje melk
12:00: groente met aardappelpuree of pasta, soms vlees of vleesvervangers, water (wordt niet goed gedronken), slokje melk voor het slapen gaan.
15:00: fruit, wat melk
17:45: avondeten: opnieuw groente met aardappelpuree of pasta en vlees/vleesvervanger, appel/fruitmoes toe.
19:20 beetje melk voor het slapen gaan, er wordt vaak nauwelijks gedronken.
Deze maand zullen ze yoghurt gaan krijgen als toetje en soms kwark met fruit als tussendoortje en ik zal ook weer eens een boterhammetje proberen. Ze stoppen (nog) niets zelf in de mond, maar willen wel eten (een fles melk volstaat absoluut niet als ze honger hebben).
Soms worden ze nog wakker en dan helpt een flesje om hen weer in slaap te laten vallen. Maar de afgelopen 2 nachten was het totale rust tussen 20:00 en 6:00. Voor het eerst in bijna 9 maanden dat ze allebei doorslapen- wow, wat doet dat je goed!
Amaryllis

Leuk

om van jullie weer eens wat te lezen ! Ik zie dat ze globaal allemaal hetzelfde krijgen. Mandarijntje zegt nu voortdurend "mem meh/mama" en "peh pe/papa". Ze kruipt ook driftig rond en trekt alles op haar hoogte uit de kast, heerlijk hoor deze leeftijd ik vind haar zo schattig.

Het rondje in de nacht krijgen we er niet uit, ook als we nog een fles geven om 19 of 00 uur, hebben we wel een tijd gedaan maar toen werd ze standaard rond 4 uur wakker en nu laten we het maar even zo. Gek genoeg wordt ze na de fles s'nachts ook elke ochtend om 7 uur wakker terwijl je dan zou denken dat het nog wel even vol moet houden.

liora

liora

14-04-2010 om 18:31

Leuk inderdaad om weer van iedereen te horen! Ik zie dat mijn B behoorlijk veel eet! Hij eet dus 1 keer brood en 1 keer pap, en dat is echt een enorme bak pap hoor.

Geestig!

Hij oogt ook groot vind ik.

Hier is het ook enorm schuiven en uitproberen. Soms geef ik hem ineens iets wat wij ook eten, en dan verandert alles weer.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.