Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
B...

B...

12-12-2009 om 16:21

Eten. baby...

hallo allemaal,

dit is vast al vaker gevraagd, maar wil toch even jullie mening.

Mijn manneke is 5 maanden en een beetje.
Sinds een paar weekjes krijgt hij fruit. En ik wil langzaam gaan beginnen met groente.
Hij is erg hongerig aangelegd. En krijgt als sinds het begin friso extra (voor hongerige baby).

Nu is zijn schema als volgt;

7.00 fles 200ml
10.00 fruit
10.30 fles 200 ml
14.00 fles 200 ml
17.00 fles 200 ml
19.30 fles 200 ml met rijstebloem

Hoe ga ik dat nu aanpakken?
Ik had zelf gedacht om dan rond 17.00 groente te gaan geven en dan die fles te laten vervallen.
Maar dan wel in de overige flessen een schepje extra (met extra water uiteraard).

wat denken jullie?

gr b...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

12-12-2009 om 19:44

Hier ging het zo

Hallo
Op die leeftijd kreeg onze meid:
7.00 uur fles 230 cc (210+poeder)
9.30 uur fruithap
11.00 uur fles 230 cc
15.00 uur fles 230 cc
17.00 uur groentehap
19.00 uur fles 230 cc + 4 schepjes rijstebloem
succes

B...

B...

14-12-2009 om 09:21

Marie

hallo marie,

bedankt voor je reaktie.

Zoiets had ik inderdaad ook gedacht.
Ik ga het zo eens uitproberen.

groetjes

parasolletje

parasolletje

15-12-2009 om 22:26

Hey b!

alles goed ?? ik heb in het draadje mei/juni/juli 2009 gezeten..en al een hele poos niet meer geschreven en gelezen..en nu zie ik je berichtje staan..

wil je mijn schema met L weten , die is nu 6 maanden en een beetje..

8.00 fles 210

10.00 fruithap

12.00 fles 210

14.00 flesje warme thee

16.00 fles 210

18.00 groente en flesje 90 cc

20.00 fles 210
succes ermee !

hier gaat alles oke..ik heb een hele drukke periode gehad..ik moest vooral wennen aan 3 kids , huishouden, werk en mijn man nog wat liefde geven..en dat terwijl mijn energie echt op was..gelukkig is dat wat verandert de laatste 3 weekjes en krijg ik weer wat meer energie.ik geniet vollop van mijn kids..

groet van parasol

B...

B...

16-12-2009 om 13:09

Parasollllll!

hoi!

Leuk van je te horen, euh lezen!
Hier ook alles goed. Het is inderdaad wennen,he. drie kids.
Ik heb mn draai nu ook wel gevonden.

We gaan zaterdag beginnen met de groente. Ben eens benieuwd.
om 14.00u lauwe thee? vinden ze dat wat?

groetjes

parasolletje

parasolletje

16-12-2009 om 21:32

Bbbbbbb!

hey ! ben benieuwd hoe die van jou het groentegebeuren vind ! die van mij lust gewoon echt alles..vanmiddag zag ik zowaar een eerste tand ! dus kreeg L als beloning een stukje liga..hij vond het heerlijk....als zijn grote broer hem een hap slagroom of vla geeft..dan wil hij meer ! hapje geprakte wortels met aardappels..eet hij..het is gewoon een vuilnisvat ! whaha...ik vind een derde wel heel snel gaan hoor..vind je ook ?!...mijn middelste gaat over 1,5 maand naar kleuterschool dus dan heb ik de kleine man alleen..zal ook wel weer vreemd zijn..hoe regel jij alles met werk..met kids...met huishouden..met sportclubjes....heb je hulp id huishouding >? hoeveel dagen werk je..ben gewoon nieuwschierig hoe iemand in soortgelijke situatie het allemaal red..
xxx parasol

B...

B...

17-12-2009 om 12:17

Pppppparasol!

hoi,

Ja, gaat inderdaad snel he. Ik denk dat ik het toch wel wat makkelijker heb. De oudste twee zijn al 6 en 9. Dus kunnen al veel zelf. En ook af en toe een handje helpen.
Bovendien gaan zij ook regelmatig naar hun papa. Dus heb ik veel tijd voor de kleine man.
Alleen met naar school brengen/halen op de dagen dat ik niet werk is het wel eens lastig. Even rekening houden met voedingen en slapen. Maar ach...
ik werk 3 dagen.

Misschien kunnen we ons aansluiten bij gezellig (voorjaar en zomerbabies 2009).
Kunnen we daar verder beppen.

groetjes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.