Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
kilootje meer

kilootje meer

11-06-2010 om 21:16

Even klagen over "zwangerschapskilootjes".

Ik ben 8 weken geleden bevallen van een geweldige baby. Het is mijn 3e kindje. Na de 1e 2 bevallingen duurde het ongeveer toch nog wel een klein jaar voordat ik gewoon weer lekker in mijn vel zat; en dan bedoel ik mijn figuur Vooral mijn buik heeft helaas erg de neiging om tergend langzaam weer terug in vorm te raken. Over de rest heb ik niet echt te klagen vind ik zelf. Helemaal goed komt het volgens mij niet...ik bedoel: een super strakke buik had ik nooit en zal ik nu ook niet meer krijgen. Maar om de 1 of andere reden baal ik nu extra van die kilootjes teveel. Ik wil weer mijn spijkerbroeken aan! En waarom pas ik nou nog steeds dat ene leuke zomerjurkje van verleden jaar niet?!

Ik neig naar de ongezonde manier om af te vallen; dus met die poedertjes (3 op een dag) zeg maar. Wil gewoon weer een beeeeetje bikini waardig zijn deze zomer. Eigenlijk zou ik gewoon weer lekker moeten gaan sporten maar ook daar moet ik me nog even mentaal op voorbereiden en bovendien ben ik nog herstellende van een pittige keizersnede (of is dat een smoesje haha).

Kortom...gewoon even lekker klagen over die kilootjes. Denk/hoop dat ik in deze rubriek wel op wat begrip kan rekenen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

8 weken

joh 8 weken dat is dus echt helemaal niets. Ik ben nu 11 maanden geleden bevallen na weer een keizersnede en ik denk dat ik zo'n 20 kilo ben aagenkomen tijdens de zwangerschap.

Ik sport sinds een maand of 5,5 elke week 3 uur, dit helpt echt. Verder ben ik heel stom weer begonnen met roken en ook dat helpt (ga wel weer stoppen voordat we op vakantie gaan) en verder zijn afgelopen weken nogal slopend geweest met een zieke baby dus ik ben weer richting mijn oude figuur aan het gaan, ik moet nu nog 2 a 3 kilo. Oh ja en ik ben aan de cerazette waardoor ik geen cyclus meer heb dit scheelt weer de nodige kilo's vocht elke maand.

En ik herken je frustraties compleet, ik ben nu blij dat ik weer enigzins mijn oude kleren aan kan maar afgelopen periode heb ik veel nieuw gekocht want je moet toch iets aan.

Kom, als je je weer enigzins ok voelt ga je gewoon elke week 2x sporten en let je op wat je eet en dan komt het vanzelf weer goed.

Mayte*

Mayte*

12-06-2010 om 14:37

Idd 8 weken is niets

Ik ben pas sinds een maand weer op mijn oude gewicht (baby is nu bijna 11 maanden en ik was ook ruim 20 kilo aangekomen). Neem de tijd om rustig af te vallen (1 a 2 kilo per maand gingen er bij mij af). Die poeders is helemaal niet goed voor een herstellend lijf. Gewoon gezond eten, rustig aan wat meer gaan bewegen als je hersteld bent van de ks en accepteren dat je over ontzwangeren ook minstens negen maanden doet. Die bikini komt volgend jaar wel weer

vlinder72

vlinder72

12-06-2010 om 17:44

Hier ook

Mijn zoon is nu 13 maanden en ik ben nog 3 kilo zwaarder dan voorheen. Maatje 38 past wel weer maar ik heb een zwembandje en die heb ik nog nooit eerder gehad. Ik weet wel dat ik met 4 kinderen niet kan klagen en dat mijn lichaam er nog niet eens zo beroerd uit ziet maar ik wil zo graag alles weer passen en ik wil gaan zwembandjes en rollen en blubberdijen en, en, zucht .......... Oh, en die bikini, die heb ik helemaal afgeschreven.

Vic

Vic

12-06-2010 om 21:35

Lang geleden

Na mijn eerste bevalling kon ik mijn oude kleren alweer aan toen de kraamverzorgster nog rondliep. Dat was bij nr 2 wel anders. De week voordat ik weer moest gaan werken ben ik nieuwe kleren gaan kopen omdat ik nog steeds in zwangerschapsbroeken liep! Van de 22 (!) kilo die ik was aangekomen had ik er nog minstens 8 over. Het heeft denk ik wel een jaar geduurd voordat alles eraf was, dus ik hoop dat het bij jou sneller gaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.