Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Minke van Breevoort

Minke van Breevoort

26-11-2010 om 10:20

Extreme vrieskou

In januari is onze baby 5 maanden oud en gaan wij op vakantie naar Finland. Daar was het vorig jaar in die tijd -35 graden. Weet iemand of je dan met een goed ingepakte baby naar buiten kan? Moet je zoiets opbouwen? Hoe lang kan het maximaal? En vanaf welke temperatuur gewoon niet meer doen en lekker binnen blijven? Heeft iemand ervaring met deze temperaturen? Of een kennis uit landen waar het vaker zo koud is?
Jullie antwoorden worden zeer op prijs gesteld.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

26-11-2010 om 12:05

Wintersportervaring

Ik heb geen ervaring met kinderen bij zulke koude temperaturen. M'n zoontje, absoluut geen koukleum, is voor het eerst meegeweest op wintersport (in Oostenrijk) toen hij 8 maanden was en toen was het heel duidelijk dat hij het niet leuk vond om buiten te zijn. Een paar minuten, en dan was hij er klaar mee (hard huilen). Temperaturen waren toen iets onder het vriespunt, hij was warm aangekleed en had een gewoon skipakje aan.
We zijn met hem gewoon zo veel mogelijk binnen gebleven. Dat was toen geen probleem, het was voor iedereen een erg leuke vakantie, we waren met een groep en gingen om de beurt skieen.

kou-kleum

kou-kleum

26-11-2010 om 12:43

Pas op met extreme kou

Hallo,

ik woon in zo'n super koud land... Hier raden ze af om babies/kleine kinderen met extreme kou (-15 of lager) veel buiten te laten zijn. De koude lucht kan nl de longen beschadigen. Bij -20 gaan ze hier dan ook niet meer buitenspelen. Let wel: dit geldt voor babies/kids die gewend zijn om bij lage temperaturen buiten te zijn (meeste slapen overdag buiten tot -12 graden...) Dus met een kindje dat dit niet gewend is zou ik het niet doen. En met -35 dus al helemaal niet... Mocht je toch naar buiten "moeten" dan raad ik je aan om je kindje (en jezelf!) in vele lagen echte wol te pakken, dat is de enige manier om warm te blijven! Hier is een "standaard" winter outfit (van binnen naar buiten): 1. wollen rompertje en maillot, 2. wollen trui, broek en sokken, 3. wollen pakje, 4. wind-dicht ski-pak.

kou-kleum

kou-kleum

26-11-2010 om 13:29

Aanvulling...

Als je dan toch naar buiten "moet": beperk het dan tot 15-20 minuten. Beperk ook de blootstelling van je baby aan deze koude lucht door hem/haar in de kinderwagen te leggen met de kap omhoog, de lucht is dan enigzins warmer. Neem je kindje buiten niet uit de wagen, pas weer als je binnen bent.

Geen beweging

Hier waren de handjes en voetjes snel verkleumd omdat die kleintjes alleen maar stilliggen!

Misschien slim om baby in een lange draagdoek lekker tegen jou aan te wikkelen, onder dikke ruime jas? Wel een luchtgat natuurlijk mar dan heb je nog wat lijf op lijf warmte. Eventueel een kruikje erbij in..

Ik zou me instellen op veel vanuit de warmte naar het mooie uitzicht kijken

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.