Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
100%mama

100%mama

22-11-2011 om 11:11

Ff van mij afschrijven, al 6 weken drama...

geen idee in welk topic dit nu hoort...k wil gewoon even van mij afschrijven...

Na de entingen 6 weken geleden is miniman (4,5 mnd)ziek geworden (geen idee of het verband houd hoor) en tot nu toe weinig verbetering. Elke dag verhoging, vreselijk hoesten, snot verkouden en erg benauwd. Eerst 2x naar de HA, ventolin gekregen en neusdruppels. Beide hielpen iets, maar niet genoeg. Dan belanden we op de SEH omdat de HA hem slechter vond en hij het echt vreselijk benauwd had. De verneveling die hij kreeg gaf iets meer lucht, maar helaas van krorte duur. Dus 2 dagen later weer op de SEH. Dit keer had hij 100% zuurstof in zijn bloed en dus had vernevelen geen zin (ben ik het overigens niet helemaal mee eens, maar ok). Verhoging van medicatie en kuur prednison van 5 dagen. Ook geen resultaat....ondertussen slapen we al weken ongeveer 4 uur per nacht en dat gaat opbreken. Dan besluit de KA hem op te nemen. 3 nachten aan de monitor leverde een meer gerichte medicatie op, maar nog steeds geen diagnose. Zijn zuurstof daalt na 3 uur na puffen terug naar 91% en dan schiet zijn hartslag op naar 180. Rs is negatief, wil niet zeggen dat hij het niet heeft gehad, maar nu is het geen Rs meer. Ze blijven denken aan een virale infectie en da's helaas een gevalletje uitzieken...ik ben moe, ik ben verdrietig en er zijn momenten dat ik hem het liefst even weg wil brengen zodat ik zijn gehuil niet meer hoor (en dat vind ik echt erg). Hij slaapt gem. 3 kwartier overdag en de nacht is hij van het gehoest om de 3 uur wakker (ook om te puffen). ZH is super begaan, maar ik had meer verwacht aan onderzoeken. Zaterdag nacht ging het redelijk, vanacht weer super slecht...pfff, hoelang gaan we nou zo door....

He, dat lucht even op....ga mijn neus maar even snuiten, kan nu eindelijk alles eens even los laten (dus het tranendal is aan het stomen....)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

22-11-2011 om 11:24

Jeetje

Wat ontzettend vervelend en eng allemaal!

Enne, dat je het gehuil niet meer kan aanhoren is niet meer dan normaal hoor. Het gehuil van je baby gaat gewoon door merg en been, en dat hou je zolang gewoon niet vol. Heb je iemand die het in geval van nood van je over kan nemen? Zo niet, wat ik weleens deed, was baby veilig in bed leggen, en heel lang onder de douche stappen. Zo kon ik het gehuil niet meer horen, en kon ik weer even bijkomen.

Verder had ik een kind dat maar bleef hoesten (maandenlang), tot overgeven toe, totdat ik van een biowasmiddel weer terug overstapte op een normale. Waarschijnlijk bij jou niet het geval met koorts enzo, maar soms helpt het om even te kijken wat je kunt veranderen om te helpen. Het schijnt ook dat vanillegeur een kalmerende werking heeft op baby's.

Maar goed, waarschijnlijk hebben jullie alles al tigduizend keer geprobeerd, en wil je gewoon enkel je hart luchten. Het is gewoon zo moeilijk een huilende zieke baby! Heel veel sterkte!!

100% mama

Geen ervaring hier maar ik wil je wel even een knuffel geven want dat klinkt allemaal heel heftig. Vreselijk een zieke baby, en dan nog niet weten wat het precies is en hoe hij er vanaf komt ook.

Ik hoop dat het snel beter gaat!

100%mama

100%mama

22-11-2011 om 13:33

Dc & petal

de vanille geur hebben we nog niet geprobeerd! Moet ik dat dan kopen in de vorm van een eterische (geen idee meer hoe je het schrijft....) olie en dan in zijn bedje sprenkelen?

Thanks Petal.....knuffels zijn dubbel zo hard welkom....

Weet iemand of er iets voor baby's bestaat om van die hoestprikkel af te komen of een of ander "dat is het middel"?

Biene M.

Biene M.

22-11-2011 om 14:32

100%mama

Jeetje joh, wat een narigheid! Is er al die tijd geen verbetering? Dat lijkt me slopend, en hartbrekend als je kleintje het zo zwaar heeft. Misschien toch wat meer aandringen op een prognose bij de kinderarts?

Vanille zou ik je afraden; als je last hebt van je longen of slijmvliezen kan elk geurtje prikkelen en daarmee extra hoesten of benauwdheid veroorzaken. Zorg vooral voor een goed geventileerd huis; elke dag het raam in elke kamer een halfuur open op een moment dat je baby daar niet is, en zorg voor een redelijk constante temperatuur in huis.

En waarschijnlijk ten overvloede, maar ga niet zelf experimenteren met middeltjes. Een puik middel tegen hoestprikkel is codeïne, maar dat is voor een baby levensgevaarlijk.

Veel sterkte en kom hier toch vooral je hart luchten! Houd je ons op de hoogte hoe het gaat? Ik heb echt ontzettend met jullie te doen.

X Biene

100%mama

100%mama

22-11-2011 om 14:51

Biene

daar maak je ook wel weer een punt mee....ik weet het zo onderhand ook niet meer. KA gaat over 2 weken verder kijken als hij nog klachten heeft, ze blijven zeggen dat het om een virus infectie gaat, ook omdat de Prednison geen werking had. Kan ik mee inkomen, maar wij blijven ermee zitten. Hij is al 3 nachten in het ZH geweest, waarbij wij welliswaar even bij hebben kunnen tanken, maar die tank is nu ook weer leeg. Heel erg gezegd, maar ik geniet gewoon niet van hem meer. Omdat hij zo weinig slaapt is hij bloed sagarijnig en valt er geen land mee te bezeilen. Och, ik voel me zo slecht dat ik dat zeg...

Het ventileren doen we goed, overdag is het niet warmer dan 21 graden en in de nacht niet minder dan 18 graden.

dc

dc

22-11-2011 om 15:28

Nog even

Ik zou geen olie ofzo in het bedje sprenkelen. Ik doe vaak een vanillekaars in slaapkamer wanneer de baby er niet is, en de geur blijft aardig hangen. Als je merkt dat het er erger door wordt, kun je gewoon even luchten en het is weer weg natuurlijk.

Verder zou ik langs een osteophaat gaan. Ik had zelf vaak last van longontstekingen, totdat ik voor rugpijn bij een osteopaat terecht kwam. Er is het een en ander rechtgezet en sindsdien heb geen rugpijn meer en ook zelden nog een longontsteking. En een goede fysiotherapeut kan ook helpen om de longen leeg te maken. Dit is bij mijn 2e gebeurd, die had als baby ook ademhalingsproblemen en hoestte veel. De fysio heeft toen het slijm uit de longen geholpen. Was vreselijk om te zien, maar heeft echt enorm geholpen.

En verder, als je het nog trekt, echt bij je in de buurt houden 's nachts. Als er iets bij uitstek kalmerend werkt, dan is het de geur van de moeder. Maar ik zou er wel oordopjes bij indoen, dat je in elk geval niet onnodig wakker ligt van het gehoest. Daar schiet je baby ook niets mee op.

Kiki

Kiki

22-11-2011 om 17:07

Ach jeetje 100%mama

mag ik je aanraden om echt heel alert te blijven en niet alles van de artsen aan te nemen.

Mijn zoon was ook 4 maanden toen we voor het eerst bij de spoedeisende hulp kwamen met ernstige benauwdheidsklachten.
Daar weten ze het aan pseudo-kroep en werden we ook consistent weer naar huis gestuurd.
Na talloze ziekenhuisbezoeken verder heb ik op een gegeven moment geweigerd hem weer naar huis te nemen totdat ze verder gingen kijken. Maar toen waren we al maanden verder.

Bleek uiteraard niet (alleen) pseudo-kroep te zijn.

Fiene

Fiene

22-11-2011 om 20:57

100%mama

allereerst wat ontzettend vervelend, en logische dat je je zo voelt. Ik zou een goede osthepaat proberen, ik weet een goede in eindhoven. Maar ik weet niet waar je woont. Pas ook op met inentingen, ik zou voorlopig even niet enten , maar hier zal niet iedereen het mee eens zijn. sterkte

fiene

fiene

22-11-2011 om 20:59

Oja

als je in de buurt woont mag je je baby gerust hier brengen zodat je zelf ff bij kunt komen. Is gewoon niet vol te houden voor een mama. Ik hoop dat je mensen om je heen hebt die je kunnen helpen, en anders gewoon om hulp vragen

anna

anna

23-11-2011 om 00:58

Vaporizer?

Oh wat zielig, voor iedereen...

Hier wat ik doe bij veel gehoest, je weet maat nooit; mischien heb je dat al gedaan;

Vaporizer, dat heed zo hier, is van Vicks. Je doet het in een hoekje van de kamer, minstens 2 meter van je baby, en het geeft warme damp (?). Ja ik ken al die woorden niet in het NL.. It gives warm steam. Je kan kiezen of je er een beetle eucalyptus olie (van Vicks voor babies) erbij wilt doen, hoefd niet. Helpt met ademen, en hoesten.
Ook het bedje van je baby op een "angle" zetten, waarmee hoofdje iets lager zodat de slijm naar boven gaat in plaats van z'n keeltje prikkelt. ik deed het altijd andersom, maar dat was dus voor snotneus... Als het allebij is, ja dan heb ik liever geen gehoest...
Ook deed ik zoutwater druppels in z'n neus, wel 8 keer per dag, doctor had gezegt het doet geen slecht, en maakt goed schoon;

Verder weet ik het ook niet; dit is meer zodat hij zich mischien wat minder benauwd voelt.

In ieder geval veel sterkte,
Groetjes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

23-11-2011 om 08:55

100% mama

Meid toch, wat een ellende. Al die zorgen en dat slaapgebrek, natuurlijk geniet je niet meer. Arme jij, arme zoon. Wat lastig als je baby zo'n virus op eigen kracht moet overwinnen, dat er nu niets is om hem te ondersteunen. Ik sluit me helemaal aan bij verschillende bovenstaande meningen:
- Zorg ervoor dat jij er even uit kunt, om lucht te scheppen of te slapen. Desnoods met oordoppen inderdaad. Wissel af met je man en ga op zolder slapen, of desnoods bij de buren op de logeerkamer. Dit houdt niemand vol. Heb je iemand die de baby even over kan nemen?
- Laat die inentingen even zitten. Geef dat lijfje de kans om het virus te bestrijden en daarna even bij te komen en weer aan te sterken. Ik weet vrij zeker dat dit ook het advies zal zijn van de kinderarts. Kinderen die ziek zijn, mogen geen nieuwe vaccinaties, dat is te belastend. Maak je daar ook niet te druk om, het belangrijkste is nu dat hij beter wordt.
- Blijf hier van je af schrijven. Dit is echt slopend. Knuffel voor jou.
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

24-11-2011 om 21:37

He wat akelig

wat een zware tijd maken jullie door! Nee, dat lijkt me inderdaad met genieten heel weinig te maken hebben . Sterkte, ik hoop dat het de komende tijd wel gewoon snel weer beter zal gaan.

100%mama

100%mama

25-11-2011 om 10:54

Lief...

jullie reactie´s....ben zelf "even" een dagje ziek geweest zodat ik het forum niet op "kon"...

Weet je, mensen zeggen altijd "ach, breng hem maar hier hoor" en als je het dan vraagt dan is het "ach, jammer ik heb net een afspraak". Het is ook best een zorg zo'n ziek kleintje, dat snap ik ook wel, maar het frustreerd me dan zo erg. Mijn ouders vangen hem zo nu en dan ook wel even op hoor, maar dat zijn wel de enige (wonen in Zoetermeer dus niet echt dichtbij, maar wel super lief!). Schoonmoeder is 81 en die wil wel heel graag, maar wij durven dat gewoon niet aan. Manlief en ik wisselen idd de nachten af. Degene die "dienst" heeft slaapt in de logeerkamer met de babyfoon. Maar tja, mama oren he....zelf ben ik nu 2 nachten echt ziek geweest dus voel me helemaal een vaatdoek. Ik weet dat het allemaal wel goed komt....maar dat mag nu wel zeg maar

Een oesteopaat heb ik nog niet aan gedacht....ga ik eens naar op zoek hier! Wie weet! We hebben ons ook niet laten afschepen door de kinderarts hoor. Hij is 3 dagen opgenomen en idd lijkt alles erop dat hij echt een virus infectie heeft. Maar hij is zo klein en zo moe...gelukkig kan hij ook nog lachen hoor (en daar geniet ik dan weer even dubbel van).

In ieder geval gaan we er een paar dagen tussen uit hebben we besloten. Maandag gaan we op weg naar Duitsland. Niet te ver weg zodat we zo weer terug zijn, maar even andere lucht andere omgeving in ademen. Mijn ouders gaan mee zodat ook zij kunnen helpen met de verzorging. Ik moet even weg gewoon.

dc

dc

25-11-2011 om 11:24

Sterkte

Enne, vraag aan de mensen die het aangeboden hebben gelijk wanneer het wel uitkomt Gewoon een ochtendje bijvoorbeeld zodat je weer lekker terug je bed in kunt. (Heb ik een paar keer echt gedaan, omdat ik ongeveer instortte van moeheid, en ik heb een gezonde baby).

En voor de mama oren, dat ken ik. Ik slaap dan ook regelmatig met oordopjes in. Echt gehuil hoor ik dan nog steeds, maar door het hoesten kan ik dan heenslapen.

Heel veel plezier en rust gewenst maandag!

Fransien

Fransien

25-11-2011 om 11:38

Sterkte

En ga inderdaad weg. Ontzettend lief van je ouders dat zij meegaan, dan kunnen jij en je man ook even samen een kopje thee drinken zodat jullie ook even bij kunnen praten, of een wandelingetje maken zonder kinderzorgen. Vergeet niet om ook zo nu en dan te proberen nog met elkaar in contact te blijven, daar krijg je ook energie en steun van.

100%mama

100%mama

25-11-2011 om 14:36

Entingen

heb ik overigens deze week uitgesteld. Hij zou afgelopen maandag zijn entingen moeten hebben, maar die heb ik afgebeld. Wel "grappig" (NOT) dat je vanuit het CB weinig medeleven dan wel advies krijgt. Aan mij werd gevraagt of ik toch niet langs wilde komen zodat de wjkverpleegkundige (!) kon beoordelen of hij wel of niet zijn entingen kon hebben....ehh, nee dus want IK beoordeel dat namelijk en aangezien de KA er ook geen voorstander van was leek het mij niet zo'n meerwaarde om een verpleegkundige (met alle respect voor het beroep hoor!Toevallig hebben wij een enrome doos....) te laten bepalen boven een artsen advies. Ik heb ze dus voor 8 weken uit gesteld. De KA kon overigens niet vast stellen dan wel reactie geven op het feit dat het gekomen is na de entingen (de 1e keer heeft hij helemaal nergens last van gehad hoor) maar ik ben nu toch een beetje huiverig....is er geen advies punt (en dan geen homeopatische omdat die tegen enten zijn zoals ik hier vaak lees) maar gewoon om eens te kijken of er geen mogelijkheid bestaat om een andere samenstelling te krijgen of vraag ik nu iets wat compleet kolder is?

Het klopt idd dat manlief en ik een beetje langs en door elkaar heen lopen. Gelukkig is onze band dusdanig sterk dat we samen weten dat er wel weer een "ons" aankomt, maar ik neem zeker volgende week een paar uurtjes gebruik van de "oppas" om even samen te zijn, al is het maar een mooie wandeling! Voor nu bijten we even door op onze tanden en kijken we uit naar maandag! Ook erg fijn dat oudste zoon die leerplicht heeft (7)mee mag. School kent de situatie, weet dat we niet op vakantie zijn geweest door de geboorte van miniman op de laatste schooldag en van het ziek zijn en opname van miniman. Met een beetje huiswerk mee is hem en os een fijne vakantie genwenst en kijk....daar wordt ik nou weer even vrolijk van!
p.s. sorry voor de schrijf fouten hoor! Ik lees het terug en denk "wat heb ik met mijn wazige hoofd een fouten gemaakt"! Slordig!

dc

dc

25-11-2011 om 14:53

Inentingen

Ik weet dat inentingen in frankrijk veel meer geleidelijk gaan als hier in engeland. Hier heeft mijn baby (7mnd) tot nu toe 2 keer inentingen gehad, waarbij ze dan elke keer gelijk een heleboel tegelijk krijgt. In frankrijk moest ik elke paar maanden weer.

Ik weet dus zeker dat er wel aan het hoe te sleutelen valt, en dit zou ik zeker met een kinderarts bespreken.

100%mama

100%mama

25-11-2011 om 15:09

hier praten we dus over weken...ik heb even het schema erbij gepakt:
24-8 1e vacc
28-9 2e vacc (verzet naar 17-10)
21-11 3e vacc (deze heeft hij dus niet gekregen)

maar als ik vlg RIVM schema zou inenten zou er tussen de 1e 2 dus maar 4 weken hebben gezeten en met de 3e 8 weken.Wordt hij er ziek van, nee niet ziek te noemen (even de 1e keer genomen he), beetje hangerig en huilerig maa de volgende dag weer over. Nu is het niet over gegaan na de enting en omdat niemand vast kan stellen dat het hier uit is voort gekomen ben ik bang voor de volgende ellende....

Allergie

Is je kindje bij de kinderarts ook getest op allergie? Dat kan de weerstand behoorlijk ondermijnen en volzitten veroorzaken.

anna

anna

26-11-2011 om 00:48

Inentingen

Hier in Australië stellen ze het uit als je kindje alleen al een snotneus heefd!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

100%mama

100%mama

26-11-2011 om 15:15

Annej

voor zover ik weet worden baby's (zuigelingen in dit geval) nog niet getest op allergie (bijvoorbeeld huisdieren ed.) omdat de uitslag hiervan niet betrouwbaar zou zijn. Tenminste, dit kan ik van mijn vriendin herinneren. Maar dan nog, stel dat hij voor onze honden allergisch zou zijn, dan zouden de klachten moeten verminderen op het moment van de opname toch?

Omdat mijn lieve schat mij heeft vermoedelijk heeft aangestoken (helemaal zeker weten doe je dan natuurlijk niet) en ik nu met dezelfde klachten loop (snot, hoesten, benauwd) denk ik dat het idd om een virus gaat.

Overigens, bij de apotheek is mij gisteren aangeraden om na een week langs de HA te gaan waarop ik heel lief zei "oh, en wat zal mijn HA daar aan doen dan, mijn kind loopt al 7 weken met deze klachten, denk je dat ze bij mij nu wel iets zou doen dan"....lieve mens kon er niets aann doen, maar ik floepte het er zo uit....(heb wel even sorry gezegd hoor!)

Vanacht is het redelijk gegaan! YES! Om half 1, om 3 uur en om 06.30! In vergelijking met de 16x die we ook gehad hebben helemaal top! Hij lijkt vandaag iets minder benauwd! Ik hoop dat de "andere lucht" hem volgende week helemaal doet opknappen...t zou toch mooi zijn!

Asa Torell

Asa Torell

30-11-2011 om 21:04

100%mama

Hopelijk genieten jullie nu van jullie vakantie, ik ben benieuwd hoe het inmiddels gaat.

100%mama

100%mama

09-12-2011 om 19:21

Update

Na de opname van miniman is het langzaam toch beter gegaan, maar helemaal vorige week in DL. We bleken vrij hoog te zitten en hoe het ook zij, de lucht "smaakte" daar anders en na 2 dagen knapte we (beide) veel meer op! Ook aan andere zoon merkte we het (hij heeft een vernauwde luchtpijp). Genoten hebben we! Veel naar buiten geweest, lekker gezwommen (behalve miniman dan, dat durfde ik toch niet vanwege de cloor lucht) en verder gewoon genoten.

Jammer genoeg is miniman gisteren weer ziek geworden....weer hoesten, weer een hoofd vol snot. Vanochtend hadden we controle bij de KA en hij heeft nu gewoon een weerstand van nul plus dat het de tijd van het jaar ook niet is dit op te bouwen. Hij staat nu elke 6 weken onder controle van de KA om voor te zijn dat het wel op zijn longen slaat....arm mannetje....hopen dat het om een kort durende versie gaat nu!

Massi Nissa

Massi Nissa

10-12-2011 om 08:23

Fijn

Heerlijk dat jullie even weg konden en zo genoten met zijn allen. Ik duim mee dat het bij een korte verkoudheid blijft. Hier is zoon doorlopend verkouden, voor mij een nieuwe ervaring want dochter was vrijwel nooit ziek of snotterig.
Groetjes
Massi

Allergie

Zoon is hier met 2 maanden getest en had koemelkeiwitallergie. Echt pas over waren zijn pusoortjes toen ik veel later de tip kreeg alle koemelkeiwit uit zijn dieet te halen, elk spoortje dus. Ook bij volwassenen zegt de test niet alles maar wel een heleboel hoor. Omdat ik zelf een koemelkeiwitallergie heb vanaf mijn geboorte, ook vroeger testen ze blijkbaar al babies, was ik er wel scherp op. Als dat aan de orde is, en er zijn toch veel kleintjes die er last van hebben, dan kan het erg opluchten als je stopt met koemelkeiwit te geven. Mits je goede vervanging hebt en bij borstvoeding ook op absoluut koemelkeiwitvrij gaat.

100%mama

100%mama

10-12-2011 om 19:59

Allergie

Wij hebben dit aan de KA voorgelegd toen hij opgenomen was, maar de klachten die hij heeft staan niet in verdenking op koemelkeiwitallegie (mooi wordfeud woord, LOL) is ons verteld. Ik dacht nog eventueel aan onze honden, 1 is wel mee geweest naar DL, de ander niet (70 kilo, kanker en oud dus geen goeie combi helaas. De laatste verliest veel schilfers, de jongste absoluut niet (verschillende rassen) maar hij is hier 1 week na DL gewoon beter geweest. Lijkt mij dat hij dan juist weer slechter gelijk zou moeten worden toch of heb ik dat mis misschien?

Het lijkt een "soepel" virus dit keer. Wel verhogng (37,9), weer dat nare hoestje maar het snot gutst zijn neus en ogen uit en dat hebben we niet eerder gehad. Verder is hij ook vrolijk, wel wat stiller en enkel wat mij voor NU even zorgen geeft is dat hij al 2 flessn niet heeft willen drinken en zijn hapje niet wilde. Ik vermoed dat hij keelijn heeft dus heb nu paracetamol gegeven, in bed gelegd en probeer als hij wakker wordt de fles te geven.

Het is een "KDV kindje" en ze zeggen dat we grote kans hebben er na een jaar helemaal vanaf te zijn....laten we daar dan maar vanuit gaan!

Massi Nissa

Massi Nissa

10-12-2011 om 20:16

Snot

Lieve 100%mama, sinds onze zoon vanaf de leeftijd van zes maanden naar het kdv gaat, zijn 'snot' en 'zoon' min of meer synoniem. Hij heeft werkelijk waar elke week een ander virus te pakken. Dochter had dat helemaal niet (ging naar het kdv vanaf 11 weken, kreeg toen al nauwelijks meer bv). Zoon krijgt bv, maar dat lijkt ook helemaal niks uit te maken. Ik hoop nu dus ook dat het klopt wat men zegt: die eerste winter is het ergst, daarna kunnen ze ertegen.
Groetjes en sterkte met je snotjochie (ik heb er ook eentje hier)
Massi

Snot2

Hier ook een snotjochie, vanaf 6 weken was hij doorlopend verkouden.. Wel vrolijk verder en heel relaxed. Hij ging vanaf 3 maanden naar het kdv. Verder is hij bijna nooit ziek.. Alleen altijd een snotneus (hij is bijna 3 en nog steeds) .

app-sent

fiene

fiene

11-12-2011 om 11:39

Toch kma

Artsen geven bijna nooit toe dat iets om kma kan gaat is mijn ervaring.toch wijzen de klachten van jouw zoon er wel enorm op. Oren en luchtwegen klachten komen ook weer voort uit de weerstand van de darmen. Voeding is essentieel bij dit soort problemen. Alleen heeft de medische wereld hier nog niet zo een oog voor die bekijken alles graag apart. Natuurlijk niet alle artsen maar wel veel. Succes

100%mama

100%mama

12-12-2011 om 11:51

Fiene

Ik begrijp wat je bedoeld, maar in geval van kma zou hij tussentijds niet opknappen toch? In DL knapte hij aanzienlijk op namelijk en ook vorige week geen snot of wat. 1 dag KDV en hoptjop direct weer een virus opgelopen (en ik dus nu ook, ahhhhhh!).

Oudste zoon heeft een rot jaar gehad toen hij 5 was dus ik hoop dat ik van de stelling uit mag gaan dat ze 1 jaar vol virussen zitten Je kan het maar gehad hebben toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.