Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
karin

karin

14-05-2011 om 12:07

Fietskarretje voor 1kindje wie ervaring kidcar,croozer enz.

Wie heeft er ervaring met fietskaretjes,ik twijfel erg,kan een mooie kidcar overnemen maar die isvoor 2kinderen en heb een baby van 7mnd en 2 kids van 5 en 7,die die zijn er wat groot voor,nu zag ik dat je van croozer en chariot cougar 1(laatsgenoemde vind ik erg mooi,maar is ook de duurste...)
Ook de kidcar is leuk en makkelijk want dan kan er altijd watbabgage mee of een kindje meer,maar wel meteen een grotere kar en je hebt zag ik ook met een
rugleuning die je kunt verstellen,maar dat zullen de
nieuwste kidcars zijn of niet,of een bepaald model?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
karin

karin

14-05-2011 om 12:10

Ik bedoel of een 1 persoons of een 2 persoons

ik bedoel of een 1 persoons of een 2 persoons fietskar
dat ik daar over twijfel,die croozer is ook leuk voor 1 kind,maar die chariot cougar 1vind ik helemaal top,maar is ook de duurste!
En is vering ook fijn en van belang,want die zit erbij sommige al op of je kunt ze los aanschaffen!

En hadden jullie na 9mnd een peuterschaal of gewoon je kind in de gordel alshet goed kon zitten,maar dan kun je niet zo lang fietsen toch...

Geen ervaring

Helaas had ik het niet nodig want ik vind het altijd wel een vrolijk gezicht die karretjes achter de fiets of zo'n grote duwbak vol met kinderen.
Als baby had ik ze niet op de fiets, alleen later een kind achterop in een zitje.
Met 3 kinderen denk ik dat je wel een soort duwbak moet hebben, maar met 5 en 7 jaar konden ze bij mij al meefietsen omdat we in een buurt met aansluitende fietspaden woonden. In druk verkeer zou ik ook een duwbak overwogen hebben.

Wij hebben voor 2p gekozen

Dochter is 7 weken, en wordt sinds vier weken in een 2p. kar vervoerd.
Redenering:wij fietsen veel (dus bij een fietsvakantie kan er dan meer meegenomen worden) en eventueel willen we toch wel een tweede.

We hebben geen babyschaal gekocht, maar sjorren de Maxi-Cosi gewoon vast in de kar. De MC is wel zo breed dat er dan geen ander kind meer naast zou kunnen, met de babyschaal zou dat wel kunnen.
Voordeel van de MC is dat je bij winkels de MC eruit kan halen. Anders zit je altijd met of een (hele) grote kar, of een baby op je arm.

Ik denk dat je een baby & een kind van twee nog wel een tijd in een kar kan vervoeren. die van twee en die van vijf misschien ook nog wel (bij de wat ruimere karren). Voor een kind moet je dus een andere oplossing zoeken.
Bakfiets kan, maar dan moet wel altijd de breng-ouder ook de haal-ouder zijn. (Of je moet eerst langs huis om de bakfiets e halen / brengen). Bij een fietskar: investeer in twee aankoppelstukjes.

Kraanvogel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.