Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
brain blond

brain blond

03-03-2010 om 19:06

Fles heel snel leeg

Ik geef bv, maar als ik werk krijgt mijn zoontjes van bijna 5 maanden het uit de fles. Nu drinkt hij een fles van ruim 200 ml tussen de 7 en 10 minuten leeg. Hij verslikt zich amper en spuugt niets terug, maar het gaat wel erg snel! Zelfs dat hij daarna nog moppert om meer eten omdat hij m.i. nog niet in de gaten heeft dat zijn maag vol zit. Zodoende soms ik werken was wel 3 voedingen op ipv 2 (dit was wel alleen als ik avonddienst had). Ik gebruik avent en difrax flessen met de kleinste spenen. Iemand nog tips of gewoon zo laten.

Verder aan het dubben over rijstebloem gebruiken en evt soms een hapjes bijvoeding. Hij is soms zo hongerig. Overigens 65cm lang en weegt 7865 gram en tot nu toe alleen nog bv gehad (en 3 hapjes van een fruithapje vorige week)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

03-03-2010 om 21:05

Wat wij deden

Wat wij deden was de voeding een beetje indikken met johannesbroodpitmeel (nutriton oid) zodat hij er wat meer moeite voor moest doen, en na de voeding nog een minuut of 10 op een speentje laten zuigen, om de zuigbehoefte te bevredigen.

De ingedikte voeding werd hier dus gewoon door de avent 1 speen gedronken.

Tips

(kan best zijn dat je een paar al doet)
newbornspeen
speen nooit in de mond stoppen, maar je kind laten zoeken en happen, net als bij een tepel
kind niet liggend, maar rechtopzittend voeden, fles niet verticaal maar horizontaal houden (minder last van zwaartekracht)
2 a 3 keer per fles pauzeren voor boertje (vlak voor pauze even speen dichtknijpen als dat lukt)
of voeding verdelen over 2 flessen
na fles speentje voor zuigbehoefte
indikken met jhpm

Slaapt ook slecht als ik ga werken

Dank je voor de tips. Hier kan ik wel wat mee. Ben hier nu al mee bezig zodat als ik met bv stop dit beter gaat. Nu is het alleen nog maar flesjes als ik ben werken.

Net als slapen. Hij slaapts soms maar zo weinig. Maak me daar wel zorgen over. Zoals vandaag om 9.00 wakker en eten om 12.00 en 19.00 een hazeslaapje van een half uur. Om 21.30 valt hij in slaap. Dan laat ik hem 0m 23.30 nog wat drinken en dan slaapt hij weer door tot morgenvroeg. Als ik thuis ben slaapt hij 's middags en/of s'avonds vaak wat langer.

Ben aan het denken of ik vast rusttijd in bed moet gaan proberen, maar of dat zal werken? Of moet ik me er bij neer leggen dat hij soms dagen heeft dat hij amper slaapt. Morgen zal hij waarschijnlijk wel meer slapen...dat wel

Stop?

Je hoeft toch helemaal niet met bv te stoppen?
Gewoon doorgaan, is veel handiger en dan kan je kindje straks meteen over op een beker!

Re:

Weet ik, maar wil graag nog een kindje en deze schoonheid is ook na een lange weg in de medische molen geboren. Als we daar weer mee willen starten mag ik geen bv meer geven. Omdat ik al 36 ben wil ik niet te lang wachten en bouw ik het liefst nu op mijn gemakkie af. Ik geef sinds 2 dagen 1 flesvoeding per dag en zo maak ik eerst het half jaar nog vol en dan steeds beetje minder.
Het is een moeilijke keuze maar voor mij wel de goede

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.