Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

08-08-2009 om 09:44

Flesvoeding vraag

Hoi,

Hoe gaat een baby naar een voeding minder? Mijn baby is nu 2 maanden en hij drinkt 7 flesjes per dag (120 cc water per fles). Hij drinkt de flesjes soms helemaal op maar meestal blijft er gemiddeld 20 cc achter.

Wanneer gaat hij nou een fles minder drinken? Gaat hij dan eerst zijn flesjes helemaal opdrinken, waardoor ik flesjes van 150 cc ga geven en gaat hij dan zelf meer tijd tussen voedingen laten?

Ik snap het allemaal even niet meer. En hebben jullie actief iets gedaan om te proberen de baby 's nachts door te laten slapen? Zoals 's avonds wakker maken voor een fles waardoor de baby dan 's nachts langer sliep? Of moet je het allemaal maar aan de baby overlaten en komt het vanzelf.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Hoe ik het altijd deed met een flesje minder was kijken wanneer er steeds wat meer tijd tussen de veodingen in ging zitten. Op een gegeven moment zit je dan op 6 keer om de 3.5 uur. en dan bouw je dat uit naar om de 4 uur.Rekken ook wel.En dan verdeel je die zevende fles over de 6 andere en kom je idd uit op 6 keer 150cc. Als het goed is doen ze dan ook langer tussen de voedingen laten zitten omdat ze meer krijgen. Als jij baby nog zijn flesje niet leeg drinkt weet ik niet hoe dat moet. Dan zou ik denk ik nog even 7 voedingen doen.

Over 's nachts. Wij maakten onze kinderen altijd om 23.30 wakker voor een laatste voeding. DAn sliepen ze met 8 weken op door. Maar dat schijnt niet voor elk kindje te werken. gewoon uit proberen denk ik of het werkt. Werkt het dan doorgaan, werkt het niet dan gewoon aan baby overlaten zou ik zeggen.

Succes

liora

liora

08-08-2009 om 10:10

Verschilt

Hoi Pilar,

Lastige is dat er niet altijd dezelfde tijd tussen flesjes zit. Soms 2,5 uur, soms 3 uur, soms 4 uur, en 's nachts 5 uur. Dus wat doe je dan?

Liora

Tirza G.

Tirza G.

08-08-2009 om 11:22

Krijgt-ie

nog iets anders dan flesjes met voeding? Krijgt-ie bijv. ook flesjes met alleen water? Als dat niet zo is, vind ik het in deze hitte niet verantwoord om meer dan 2-3 uur (overdags) tussen twee flessen te laten. Het is niet alleen maar "maaltijd" in de zin van "drie hoofdmaaltijden per dag", maar het is ook zijn koffie, thee, glas water, appel, dropje - alles wat wij een hele dag door gedachteloos in onze mond steken.
Ik zou de hoeveelheid in de fles niet vermeerderen als hij de huidige hoeveelheid niet opdrinkt.

Tirza

liora

liora

08-08-2009 om 11:27

Tirza

Hoi Tirza,

Toen het zo heel warm was, heb ik hem ook wel extra water gegeven, en inderdaad ook nog weleens een half flesje tussendoor.

Maar vandaag is het niet meer zo warm hier, en denk ik dat hij alleen melk krijgt.
Mij lijkt het ook logisch pas meer per fles te geven als hij de huidige hoeveelheid meestal helemaal opdrinkt en daarna niet tevreden lijkt.

Liora

Gaat vanzelf

Hier ging het eigenlijk vanzelf. Hij is snel naar 6 naar 4 flessen van 240 gegaan en op een gegeven moment kwamen de tanden er weer aan, dus kwam hij weer op 5. Ik hou zijn "bedtijd" als richtlijn en daardoor zit hij nu wel eens op 4 en vaker op 5 flessen. Hier begint Roan om 20.00 met zijn nachtelijke slaap (dit deed hij al vrij snel) Ik heb dus vaste "voedertijden" Als hij om 6 uur komt dan krijgt hij om 10.00,13.00,17.00 en om 20.00. Komt hij om 7 uur dan rek ik het een half uur en dan krijgt hij een fles om 7.30, 11.30, 15.30 en 19.30 en dan dus 20.00 naar bed. Soms komt hij 's nachts ook nog wel eens, maar hier geven we zonder morren een fles leggen hem weer in bed en slaapt door. Deze tijden heb ik al vrij snel aangehouden, misschien is het handig om meer vaste tijden erin te bouwen? Als ze dan ineens een nacht doorslaapt, dan vervalt er daardoor weer een fles. En ik denk, hoe meer ze overdag eten, zullen ze ook weer beter de nacht slapen. Misschien is ze er gewoon nog niet aan toe en ze is ook nog maar 8 weekjes.

Nog even ter verduidelijking

als hij om 6 uur komt, krijgt hij natuurlijk ook om 6 uur een fles dus dan zit hij op 5 flessen. Als hij om 7.30 komt dan krijgt hij 4 flessen, want dan krijgt hij om de 4 uur een fles. En hij krijgt nu altijd 200 ml.
Roan is trouwens nu 6 maand

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-08-2009 om 16:24

Gaat vanzelf

Hier gaf/geef ik op verzoek en werd er vanzelf een fles geweigerd. Dochter dronk nog lang veel en volle flessen. Zoon van 7 maanden krijgt nu nog 3 flessen van 230 en die gaan meestal niet leeg. Die eet al heel behoorlijk groente, fruit, brood en yoghurt.
En over doorslapen: dat gaat ook vanzelf. Dochter sliep al met 5 dagen van 23.00 uur tot 7, zoon deed dit met 6 weken. En allebei waren ze 3 maanden toen ze om 19.00 uur naar bed gingen en dan niet meer wakker werden voor de volgende ochtend. En als ze dat wel werden dan probeerde ik het eerst met een speen te sussen. Ik had de nachtvoedingen tegen die tijd ook wel gezien nl.
Dus ik heb het hier wel een beetje gestuurd met een speentje toen ze 3 maanden waren.
Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-08-2009 om 16:27

Vergissing

"Ik had de nachtvoedingen tegen die tijd ook wel gezien nl." Ik bedoel de late avondvoedingen van 23.00 uur. Ik ga zelf ook graag op tijd naar bed.

liora

liora

08-08-2009 om 16:37

Moeilijk

Tja, ik vind het lastig. Als ik het rek tot bijvoorbeeld vier uur tussen voedingen, is hij vaak moe (heeft moeten wachten) en drinkt hij ook zeker niet meer. Toch ben ik bang als ik het op zijn beloop laat, dat ik net als bij mijn eerste, tot en met zeven maanden op zes tot zeven kleine flesjes blijf zitten, inclusief nachtvoeding.

Ik moet dinsdag naar c-bureau, daar zal ik het eens vragen.

Liora

Tirza G.

Tirza G.

08-08-2009 om 16:51

Maar wat is het probleem?

Zes tot zeven al dan niet grote voedingen, dat is toch tamelijk normaal? Hoeveel eet/drink-momenten heeft je oudste op een dag? En jijzelf? Toch ook wel 6 of 7? (alles meegerekend). Dan is het toch niet zo wonderlijk dat een jonge baby die alles uit de fles moet halen (eten, drinken) en er ook nog van moet groeien dat ook heeft?

Tirza

liora

liora

08-08-2009 om 17:20

Tirza

Hoi Tirza,

Het probleem, als je dat zo wil noemen, is dat het bij fv toch wel normaal schijnt te zijn dat baby's het met vijf voedingen doen of zes. Zeven wordt erg veel gevonden. En als het kan, heb ik ook liever zes of vijf voedingen want dan kan ik meer slapen. Nu is het nog wel ok, maar eind september moet ik weer werken en ik hoop dat hij dan 's nachts nog maar maximaal 1 nachtvoeding heeft.

Liora

Liora

Ik denk dat je gewoon eventjes door moet zetten met die om de 4 uur een fles geven en gewoon steeds meer in de fles doen, langzaam opbouwen. Tja en hier ook een kereltje die ook 2 keer in de nacht kwam tot zijn 3,5 maand, geduld denk ik. En het klinkt gek, maar toen wij het accepteerden dat hij 's nachts 2 keer kwam, ging het steeds beter. O en verschoon je ook in de nacht? Hier probeerden we het zo snel mogelijk te doen (dus hup uit bed, fles in de mond en hup weer in bed en er werd niet gepraat en zo min mogelijk licht) en we bouwden de flessen in de nacht af, dus hij kreeg steeds minder. De nacht moet gewoon niet meer leuk worden voor de kleine om te komen. succes

Om de 4 uur

Bij 2 maanden zat mijn M om de 4 uur op een voeding. 7.00uur, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.30 Ik deed toch ook wel gewoon niet eerder geven. Het kwam niet op een half uurtje aan, maar verder niet van schema afwijken. DAt ging bij mijn beide zoons prima!! Soms huilen ze ook wel eens om wat anders dan voeding en ik ben niet zo'n voorstander om bij elk huiltje meteen te voeden. Maar ja, zo denk ik erover hoor. Zie maar, succes.

liora

liora

10-08-2009 om 09:05

Berber

Hoi Berber,

Ik denk eigenlijk dat je gelijk hebt. Gisteren is het me gelukt om hem elke vier uur een fles te geven, maar vannacht werd hij toch na drie uur wakker en was met speen niet te sussen.
En vanochtend werd hij zowaar twee uur na de vorige voeding wakker. Ik dacht nog dat hij misschien gewoon wakker werd, maar hij bleef huilen, ook in de box en zo. Dus toen toch fles gegeven.
Wel zie ik dan dat hij de fles toch niet helemaal opdrinkt, maar ik kan het niet afdwingen gewoon.

Ik denk dat sommige baby's wat grotere eters zijn, die kunnen gewoon zowel zes keer 120 als vijf keer 150 drinken, en dan kan je bijsturen. Maar je kunt een kind niet meer laten drinken dan hij op kan. En een hongerig kind niet voeden is ook niet wenselijk denk ik.

Het enige nadeel is dat ik echt niet weet hoe dat straks met werken moet. Nu drinkt hij meestal rond 2 uur 's nachts en nog een keer rond vijf uur of half zes, echt een rottijd met werk. Dan kan ik na die fles nog een uurtje slapen en dat is zo zonde, die onderbreking.

Maar goed, we zien wel, ik ga pas over een week of zes weer werken, misschien drinkt hij dan 's nachts 1 keer rond vier uur. Dat zou geweldig zijn.

Liora

Programma

Ha Liora,

Onze jongste zoon was minder snel te "programmeren" dan de oudste. De theorie "meer in de fles doen", werkte bij hem ook niet. Hij heeft best wel lang een voeding extra gehad dan werd geadviseerd.

Ook 's nachts kwam hij tot en met vier maanden om een voeding. Alle theorieen ten spijt, (meer in de fles, rekken, etc,) ook 's nachts werd hij na vier uur wakker voor een voeding. Gek werd ik ervan, hij "moest" toch eens gaan doorslapen?

Uiteindelijk sliep hij na drie maanden een nachtje door, hierna met horten en stoten een maandje rond 04.00 uur wakker, toen 04.30 uur, etc. Op een gegeven moment ben ik een schepje minder in de fles gaan doen. Toen we op vier schepjes zaten, ging hij vanzelf doorslapen. Hij was toen vier maanden en was er toen waarschijnlijk aan toe.

Een keer wakker per nacht is nog wel te doen. Voeden en verschonen kost dan een half uurtje. Als hij daarna maar weer lekker gaat slapen!

Lidna

liora

liora

10-08-2009 om 10:15

Linda

Hoi Linda,

Als mijn theorie klopt, dan zou jouw oudste ook een wat grotere eter zijn dan jouw jongste. Klopt dat?

Liora

liora

liora

10-08-2009 om 10:39

Inderdaad!

Hoi berber,

Ja het kan verkeren he? Ik blijf rustig hoor, wist dit ook allemaal al eigenlijk. Heb wel de indruk dat mijn jongste wat bourgondischer is dan mijn oudste (want bijna iedereen is bourgondischer dan mijn oudste). We zullen wel zien!

Belangrijkste is dat hij gezond is en goed groeit, en als hij dat doet met zes of zeven flessen per dag, en niet met vijf, is het voor mij jammer, maar de groei vind ik het belangrijkste natuurlijk.

We zullen zien!

Liora

Myth busted, liora...

Helaas, Liora, jongste kreeg als baby nog heel lang een fles meer dan gemiddeld gebruikelijk is op die leeftijd en kreeg dus per saldo meer voeding binnen per etmaal dan oudste. Mocht bij oudste fles eraf? Wij haalden een fles eraf en dit ging zonder moeite. Jongste had zoiets: "dat gaat zomaar niet" en eiste zijn fles! Gemiddeld twee maanden later dan oudste zat hij op hetzelfde "schema".

Nu is oudste wel een makkelijker eter dan jongste, telt dat ook? Oudste schoof alles naar binnen, jongste heeft wat meer aanlooptijd nodig met nieuwe voeding.

Gisteren zijn eerste pannenkoek verorberd, hoera! Zo gezellig, als hij met ons mee eet. (tot vorige week smeet hij alles nog tussen duim en wijsvinger opgepakt op de grond, zoals je begrijpt, wij zijn blij dat wij buiten mogen eten

Wilde ik ook nog zeggen; je schrijft dat je over zes weken weer moet gaan werken? In zes weken kan nog zoveel veranderen, dus ook het voedingsschema van je jongste!

Linda

Jakiro

Jakiro

10-08-2009 om 21:48

Geen peil op te trekken

Mijn tweeling had een totaal verschillend eetpatroon.
Het meisje sliep bij 4 weken al een hele nacht door, het jongetje pas bij 14 maanden.
Rond de 4 maanden zat zij op 4 voedingen per dag en hij op 7. Ik gaf borstvoeding op verzoek, dus ik weet niet hoeveel ze per keer binnen kregen.
Wel was zij wat zwaarder dan hij en dat is nu nog steeds zo, alhoewel hij meer eet.
Jakiro

liora

liora

10-08-2009 om 22:04

Jakiro

Hoi Jakiro,

Nou dat is wel het bewijs dat het echt van het kind afhangt!

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.