Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Jeanne

Jeanne

03-08-2010 om 15:38

Flesweigeren en kunstvoeding

Mijn dochter van 6 maanden gaat sinds twee maanden twee dagen per week naar het kdv, ze wil echter nog steeds niet uit de fles drinken. Ze krijgt tot nu toe altijd gekolfde melk mee, maar drinkt per dag zo'n 30 ml, 's avonds haalt ze dit wel weer in. Nu ben ik deze week overdag overgaan op kunstvoeding, de hypo allergene van Nutrilon, deze wil ze ook niet. Met welke voeding heb ik de meeste kans dat ze wel de fles gaat nemen? Haar oudere zus weigerde op het kdv afgekolfde melk, maar hypoallergene voeding dronk ze daar wel. Andere tips zijn ook welkom, maar ik heb al oudere draadjes doorzocht en al een aantal tips geprobeerd de afgelopen maanden en die werken tot nu toe ook niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Friso?

Friso schijnt het meeste te smaken als moedermelk....... misschien is het het proberen waard. Maar mijn kids hebben allemaal de fles rigoreus geweigerd behalve de laatste... daar had ik toevallig ook friso voor gekocht omdat ik dat had gehoord. geen idee of dat ook de doorslag heeft gegeven....

vlinder72

vlinder72

04-08-2010 om 14:43

Ook friso

De kraamhulp vertelde ook ooit dat die het meeste lijkt op BV (qua smaak). Onze zoon dronk ook niet uit een fles. Uiteindelijk heb ik hem gevoed met een drie standenspeen op de grootste stand. Hij zat daarna onder de melk. Hij leek wel zo'n leeuwenwelpje. Maar hij had het daarna wel door. Melk kwam door die speen. Daarna dronk hij wel uit een normale fles met speen. Misschien ook nog het proberen waard? Vervelend gevoel hè als je kindje nauwelijks drinkt. Nu kan het volgens mij geen kwaad. Mijn zoon dronk overdag altijd veel minder dan 's avonds/'s nachts. En nu nog steeds. Hij is nu 15 maanden en krijgt geen bv meer. Toch drinkt hij nog steeds overdag heel weinig maar hij wil persé 's avonds een fles melk en vaak 's nachts ook nog. En dat terwijl hij overdag melk altijd weigert. En de fles al helemaal.

Jeanne

Jeanne

04-08-2010 om 19:55

Friso gekocht

Vandaag heb ik een pak Friso hypo allergeen gekocht, morgen gaan we het proberen. De tip van vlinder72 had ik nog niet gedaan dus dat gaan we volgende week proberen als de Friso zo niet lukt. Bedankt voor jullie tips.

Tijgeroog

Tijgeroog

05-08-2010 om 12:50

Warmere melk

Mijn dochtertje bleek de melk uiteindelijk alleen te drinken als de melk heel warm was, ik vond het dan eigenlijk te warm. Dat ging altijd om gekolfde melk.

Ook kun je vanaf 6 maanden andere dingen gaan geven, water of thee, zodat ze voldoende vocht binnenkrijgt. Is het geen optie dat je toch borstvoeding blijft geven, in ieder geval op de dagen dat je niet werkt. Dan hoef je niet meer te kolven en is het alleen een "probleem" op de dagen dat ze naar het kdv gaat, maar dan kan ze het 's avonds in blijven halen, net als nu.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.