Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

04-04-2009 om 11:39

Geboortefeestje en geboortekaartjes

Hoi allen,

Heb nog een kleine drie maanden te gaan, maar vind het leuk om al overal over na te denken.

Allereerst: wie heeft ervaring met een geboortefeestje en is dat leuk? Wanneer is het goed dat te doen, ik dacht zelf na een maand of twee? Vermindert dat inderdaad de bezoekjes van mensen uit het grensgebied: leuk als ze op een feestje komen maar echt een op een hoeft ook weer niet?

Ten tweede: als alleenstaande moeder viel het me vorige keer enorm tegen dat de telefoon de hele tijd gaat en ik niet kon opnemen meestal. Ik had vrijwel altijd mijn handen in gebruik (voeden, badje, verschonen, in slaap wiegen) dus moest heel veel telefoon laten lopen. Erg onhandig.
Daarom overweeg ik dit keer op het geboortekaartje te zetten dat smsen veel handiger is dan bellen. Alleen, wie weet een leuke, sympathieke formulering hiervoor?
(ik ben niet van grapjes en zo op geboortekaartjes, liefst zo zakelijk mogelijk, maar wil niet bot overkomen)

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

04-04-2009 om 11:51

Tekst contact via sms, misschien dit....

Graag contact via SMS of mail, ik kom voorlopig even armen en oren te kort om de telefoon op te nemen.

femmetje

femmetje

04-04-2009 om 17:37

Kraamfeest!

Hoi!
Wij hebben een kraamfeest geven 7 weken na de geboorte van ons 2de kindje. Na de geboorte van de 1ste werden we overspoelt met bezoekjes telefoontjes en kados... Helemaal leuk maar na 14 dagen was ik echt op!!
Ik kon geen boe of bah meer zeggen en mijn zoontjes was heel onrustig van al die mensen elke x.
Toen ik zwanger werd van de 2de zeiden we gelijk Dat dus nooit meer!!
Hebben een kraamfeest buro gebelt en een datum geprikt 5 weken na de uitgerekende datum dus als ik overtijd zou lopen?? zou de kleine 3 weken zijn geweest maar ik beviel 2 weken eerder!! dus het was uiteindelijk 6 en halve week na de geboorte.
We hebben echt een heel relaxede kraamtijd gehad en ook lekkere rustige weken een weekendjes na de kraamtijd! De naaste familie zoals ouders en zussen broers en hele close vrienden zijn uiteraard wel gewoon langs geweest.
Het scheelt echt enorm in visite! Ze komen lekker allemaal op het feest. Hadden 75 mensen uitgenodigt en er zijn er 55 geweest op de dag zelf. Het kraamburo deed alles dus ik kon echt genieten van alles en mijn kleintje lekker beschermen tegen alle mensen ze lag heerlijk in de box of op mijn arm tevreden te slapen.
Hebben een feest geven van 14 uur tot 17 uur prima! een piek om uur of 16 dat het wel echt heel druk was maar al met al heerlijke dag.
Kraamfeestburo deed alles huis versieren alles klaar zetten gasten ontvangen drankjes en taart uitserveren!
Daarna opruimen en zelfs stofzuigen.

Wij hebben het als heel fijn ervaren lekker rustig!

Succes liefs Femmetje!

femmetje

femmetje

04-04-2009 om 17:40

Oh ja..

Had ook nog op het geboort kaartje gezet:
Het telnr van mijn man en bij mijn naam alleen sms dus das wel heel duidelijk denk ik..
Ik ben wel getelt 1x gebelt hahaha door mijn eigen moeder. Met mijn vriendinnen smsde ik zoiezo al veel.

Succes!

liora

liora

04-04-2009 om 17:54

Goeie!

Hoi femmetje,

Klinkt allemaal hartstikke leuk!!

Ik vind het wel een vondst om mijn mobiele nummer op het kaartje te zetten en erachter tussen haakjes (alleen sms). Of: liefst sms, misschien is dat voldoende? En gewoon mijn andere nummer niet vermelden, dan denk ik dat ruim 50% de hint wel snapt.

Wat denken jullie?

Liora

femmetje

femmetje

04-04-2009 om 20:04

Denk van wel

Ik zou de hint wel begrijpen!
En smsen is helemaal van deze tijd.
Komt goed gewoon doen wat jij goed lijkt.
Liefs.

angel3

angel3

05-04-2009 om 19:50

Of...

ik vind zelf een kraamfeestje niet leuk maar dat is persoonlijk... De 'grens'mensen kwamen hier niet of pas veeeeeeeeeeel later (na 4 maanden ofzo) en de vrienden en familie doseerden we. Agenda bij de telefoon en max. 2 dagdelen en niet elke dag. We zeiden dus ook gewoon dat het niet kon ook al hadden we een 'vrije' dag.
Met een feestje heb je gewoon geen gesprek. Ik heb toch de neiging bij vrienden EN naar het feestje te gaan en alsnog een 1 op1 afspraak te maken. Naar het feestje ga ik bij wijze van omdat ik het leuk vindt de rest van de mensen ook te zien. Ik vond het zelf heel bijzonder om iedereen 1 op 1 te hebben maar daar hebben we wel de tijd voor uitgetrokken
Wat betreft de telefn kun je ook inspreken op je voicemail dat ze even een sms sturen omdat je vaak je handen niet vrij hebt.
Veel plezier met voorpret

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.