Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Jac

Jac

21-01-2011 om 12:10

Geen interesse in drinken

Ons zoontje nu 4 mnd oud is bekend met reflux klachten waarvoor hij medicatie heeft. Hij heeft geen pijn meer bij het drinken, wel continue dunnen ontlasting en dat al weken achtereen. Ook al weken achtereen tusdsen 37.4 en 37.9 verhoging. Op advies van de kinderarts krijgt hij neocate, hij drinkt 6 flesjes p.d. maar bij ieder flesje lijkt hij na 100cc voldoende te hebben en heeft geen interesse meer om te drinken, terwijl hij bij aanvang wel erg honger had. Die 100 cc drinkt hij in 5 min weg (kleinste gaatje difrax). Nu zal de ka ons natuurlijk verder adviseren maar ik was benieuwd of er meerderen zijn met zelfde ervaring en of er tips zijn m.b.t. gebruik van soort flesje, speentje etc...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joep

joep

21-01-2011 om 22:24

Jac

Mijn beide kinderen dronken op die leeftijd ook maar maximaal 100cc, wel borstvoeding maar dat maakt niet uit. Zo groot is een kindermaagje ook weer niet. Wel 8-10 x per dag. Misschien zou je dit kunnen overleggen, of je ipv 6 b.v. 8x kan voeden en dan wat minder.
Ik zou verder eens proberen te achterhalen waar de verhoging vandaan komt? Heb je dat al aangegeven bij kinder/huisarts? Groeit hij wel goed?

Jac

Jac

24-01-2011 om 11:29

Maakt niets uit

Het is ons een raadsel, volgens mij weet de kinderarts het ook niet, heeft andere voeding voorgeschreven maakt geen verschil. Vaker aanbieden zorgt niet voor meer drinken, eerder minder. Momenteel weer verkouden dus zal er mee te maken hebben. De periodes waarin hij wel goed dronk, groeide hij goed maar wellicht zal hij nu weer afgevallen zijn, momenteel is het pappen en nathouden, zorgen dat hij niet uitdroogt.
de continue verhoging zal ik navragen, maar bloed onderzoek eerder heeft niets uitgewezen.
Ook continue zeer dunne ontlasting 4 per dag, nu hij minder drinkt, maar 2 keer per dag. Altijd buikpijn, aversie tegen flesspeen, we begrijpen er niets meer van en zijn radeloos. Hij zou weer sondevoeding kunnen krijgen maar dan krijgt hij dus veel meer dan zijn lichaam aankan, hij drinkt toch niet voor niets zo weinig? We leven met de dag...

joep

joep

24-01-2011 om 14:14

Ja jac

Dat is toch ook geen doen zo.
Het klinkt toch een beetje als dat hij deze voeding ook niet zo goed verdraagt. Wat zegt je huisarts ervan?
Wat betreft sondevoeding: hij drinkt misschien niet zoweinig omdat hij niet meer lust, maar omdat het pijnklachten opwekt. Misschien toch geen slecht idee hoor.
Wat ook nog wel kan is door verkoudheid dat de ontlasting dun wordt (meer slijm/snot de maag in), maar ik zou toch overleggen met huis/kinderarts, dit is niet goed zo.
gr Joep

Ely

Ely

24-01-2011 om 20:55

Heel veel sterkte jac

zou willen dat ik raad had maar dat heb ik niet, behalve dan blijven knokken in de medische wereld, second opinion etc.
Maar wilde vooral even laten weten dat ik jullie heel veel sterkte wens. hoop dat het heel gauw beter gaat!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.