Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
voedster

voedster

19-11-2012 om 14:13

Geen toeschietreflex (meer)?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wie wil er nou super zijn?

doe maar gewoon,
Borstoedimg is gewoon. Er hangen niet voor niets melkklieren verpakt in borsten aan je lijf.

dc

dc

27-11-2012 om 20:28

Ja maar

Hombre is een man, die heeft hele andere associaties met borsten

Persoonlijk zal het me een zorg zijn of kinderen om me heen borst- of flesvoeding krijgen. Zolang de informatie maar correct is, zodat je echt een beslissing kan maken en die niet opgedrongen wordt door kulargumenten. En die zijn er nog teveel en de begeleiding is te slecht. Ik heb net een draadje in babytijd gemaakt met een paar van mijn ervaringen, als je een paar voorbeelden wilt.

dc

dc

27-11-2012 om 20:30

Elx en marit

Ook eens. Kunstvoeding is duur (ik heb vanaf 6 maanden kunstvoeding aan de oppas gegeven, omdat ik niet wilde kolven), borstvoeding is goedkoop en praktisch (als het goed gaat).

Maar ik verlies juist geen gewicht zolang ik borstvoeding geef, dus dat is echt per persoon verschillend. Voor mij overigens geen reden om te stoppen, ik heb andere prioriteiten in mijn leven.

Fransien

Fransien

28-11-2012 om 09:45

Doe wat je zelf wil

Tsja, wat mij betreft heb je een stel borsten om ze te gebruiken, maar als dat niet kan/gaat/lukt, dan kun je nu tenminste overstappen op flesvoeding. Ik heb sommige mensen in mijn omgeving heel lang zien voeden, soms zonder problemen, soms met. Ik heb sommige heel kort zien voeden, soms zonder problemen, vaak met. Wat ik teveel heb gezien is dat moeders ten koste van zichzelf doorgaan. Ik ben zelf nog doorgegaan toen mijn BMI onder de 17 ging, op bevel van de arts gestopt toen ik onder de 16 raakte en er doodmoe en uitgemergeld uitzag. Een andere moeder is gestopt omdat ze tepelkloven had die gehecht moesten worden en de lactatiekundige geen foute manier van aanleggen kon ontdekken. Ze is later door de wijkverpleegkundige voor luie gemakzuchtige moeder uitgemaakt.
Als je voor jezelf de keuze kunt maken dat het goed is zoals het nu is en dat je door wilt gaan/stoppen omdat dat voor iedereen nu het beste is, dan zit je goed.

Fransien

Ik heb echt nog nooit van tepelkloven gehoord die gehecht moesten worden. Kan je daar wat meer over vertellen ?
Overigens worden tepelkloven niet altijd door onjuist aanleggen veroorzaakt. Soms ligt de oorzaak in de mondanatomie van de baby. Een baby kan een te korte(strakkke) tongriem hebben of een te strak lipbandje waardoor de moeder erg veel pijn tijdens het voeden kan ervaren en/of tepelkloven kan krijgen. Als een vrouw ernstige tepelkloven heeft gaat er in ieder geval iets niet goed tijdens het voeden. Jammer dat de lactatiekundige de oorzaak niet heeft kunnen vinden
G

Maar dat was de vraag niet!

De vraag was " heeft het nog zin om te voeden als je weing geeft". Antwoord daarop is "ja".
En iedereen mag helemaal voor zichzelf weten wat ze daar mee doet.
Zonder gemuts over 'antistoffenreligie'.

Ik weet ook nog wel een paar anti-bv artikelen, probeer deze eens
http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondheid/article/detail/2823368/2011/07/30/Borstvoeding-is-niet-alleen-maar-goed.dhtml
Maar opnieuw, dat was de vraag niet.

"Bestaat Sinterklaas?"
"De paashaas is onzin" zo ongeveer komt hombres reactie op mij over.

Hombre

Hombre

28-11-2012 om 13:05

Anti-bv artikelen?

Maar Dirksmama, dat *is* helemaal geen anti-bv artikel. Het is een redelijk uitgebalanceerd artikel dat een evenwichtige voorlichting bepleit (i.t.t. propaganda). Dat artikel van Asha ten Broeke is *ook* geen anti-bv artikel.

Hier, de laatste zin:

"Toch vindt Van Wouwe het wenselijk dat alle kinderen borstvoeding krijgen. "Ik ben kinderarts en ik gun het kinderen dat ze het allerbeste krijgen. Ook al respecteer ik het als vrouwen er vanaf zien.""

En dat noem jij een anti-bv artikel?

Ik ben ook helemaal niet tegen borstvoeding, maar wel tegen de stortvloeden aan 'voordelen' die je overal steeds over je heen krijgt als het onderwerp ter sprake komt.

"Zonder gemuts over 'antistoffenreligie'."

Dat is een ad-hominem en al de tweede keer dat je me 'mutserigheid' verwijt. Gelieve niet op de man te spelen maar op de argumenten in te gaan.

""De paashaas is onzin" zo ongeveer komt hombres reactie op mij over."

Volgens mij is het probleem eerder dat je spoken ziet. Er is hier niemand anti-bv.

Ik heb borstvoeding gehad en mijn twee kinderen ook (ondanks de eenzijdige propaganda).

Fransien

Fransien

28-11-2012 om 21:07

Galaxias

Die tepelkloven waren echt tepelkloven in het kwadraat, ernstig bloedend en behoorlijk groot en diep met vanelkaar afstaande randen. De lactatiekundige heeft doorverwezen naar de huisarts en die heeft gehecht met de mededeling dat borstvoeding nou ook weer niet zoveel pijn en ellende waard was.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-11-2012 om 20:34

Jeetje fransien

"Ze is later door de wijkverpleegkundige voor luie gemakzuchtige moeder uitgemaakt." Sommige mensen zouden echt een beroepsverbod moeten krijgen.

Fransien

Fransien

30-11-2012 om 09:56

Ginny

Vind ik ook, ik kende deze wijkverpleegkundige en wist hoe hard en bot ze kon zijn. Gelukkig is ze weg (overgeplaatst omdat iedereen probeerde de afspraken te maken op andere dagen of desnoods andere cb's, op haar nieuwe cb gebeurt precies hetzelfde, heel vreemd).
Mijn vriendin heb ik weer helemaal op moeten rapen, ze wilde zo graag en het lukte gewoon niet...

Mea Proefrok

Mea Proefrok

01-12-2012 om 10:34

Zucht

Waarom moet het toch altijd verzanden in een welles-nietes-discussie? Bij mijn eerste mislukte de bv - achteraf omdat ik er veel te weinig over wist. En bij nummer twee wist ik dat ik niks wist en zocht ik meteen hulp en informatie. Die tweede heb ik dus nog aan de borst met 20 maanden. Het kan verkeren, dat is eigenlijk alles wat ik kan zeggen over het wel of niet slagen van de borstvoeding.
Fransien, ik had ook enorme kloven bij de eerste en nog als ik over kloven lees, krijg ik een soort fantoompijn. Dat was echt niet leuk.
Ik denk trouwens dat moedermelk, of het nu wel of niet vol vreselijk gezonde stofjes zit, mede de beste voeding is omdat het zo vreselijk gezellig is. Dat vind ik nog het ergste aan het mislukken van de bv bij mijn oudste, juist nu het bij de tweede wel loopt. Ik heb met haar (oudste) nooit dat dubbel-geluk ervaren. En dat blijf ik erg jammer vinden. Gelukkig is het toch een heerlijke meid geworden .

Fiorucci

Fiorucci

01-12-2012 om 18:25

Mea

Dat snap ik nou niet. Ik weet dat een baby aan de borst best leuk is, maar de fles geven vond ik echt niet veel minder gezellig. Huid op huid kan ook tijdens flesvoeding, en contact hebben ook. Ik was dan ook nijdig dat ik bij middelste niet zelf de eerste fles mocht geven na de bevalling 's nachts.En daar heb ik ook zeer expliciet om gevraagd na de bevalling van jongste. Ze keken me aan, alsof ik vroeg om een dubbele jenever....

Maylise

Maylise

01-12-2012 om 21:58

Inderdaad

Ja, dat vind ik ook. Borstvoeding is helemaal geweldig, het is goedkoop, je hebt het altijd bij je en het is ook nog gezonder. Maar dat de fles geven nou minder leuk of gezellig is heb ik nooit zo ervaren. De fles geven vond ik net zo mooi en fijn als de borst geven.

Hombre - biologische norm

Voor al die zaken die jij opnoemt (behalve dan misschien rauw eten - voordat daar discussie over ontstaat) geldt dat het alternatief beter is. Voor borstvoeding geldt dat _niet_. Kv is niet beter, dus daarom wordt de biologische norm erbij gehaald.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-12-2012 om 14:21

Mea - fiorucci - maylise

En zo blijkt maar weer dat iedereen weer anders is.

Ik had overigens hetzelfde als Mea. Een flesje geven vond ik lang niet zo charmant als bv geven. Dat laatste heb ik daarom ook volgehouden totdat ie 3 werd, met flesjes waren we toen allang gestopt.

Voordeel van flesvoeding vond ik overigens juist dat iemand anders het eens kon overnemen. En dat oogcontact maken dan makkelijker is.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

04-12-2012 om 20:27

Ik vind

Lieve dames, of de fles geven wel of niet ongezelliger is dan borstvoeding is natuurlijk maar een mening. Wel wil ik bestrijden dat je bij bv geen oogcontact hebt. Ik voed voornamelijk liggend en heb juist veel oogcontact met zoon. We aaien elkaar ook voortdurend. Dat bedoel ik met gezellig. Ik wilde er verder niet mee zeggen dat de fles geven maar een kouwe bedoening is.

Toch ook

Ik heb nooit de fles gegeven maar ik geloof best dat dat ook heel knus kan zijn met veel lichaamscontact.

Wel zie ik bij vriendinnen dat als de baby zelf de fles kan vasthouden dat de baby ook vaak gewoon alleen ligt of zit te drinken. Dat is bij bv natuurlijk niet zo en zoon van 15m moet dus heerlijk bij mij liggen om te drinken.

Ik ben gek op die voedingsmomenten, waar hij met zijn ene handje mijn gezicht betast en met zijn andere mijn vetrolletjes kneedt.

Petal

Ik denk dat alleen vrouwen die weten wat huid op huid contact doet voor mensen dit bewust toepassen tijdens het fles geven. Je beschrijving van het betasten en kneden tijdens de voeding brengt fijne herinneringen bij mij terug. (of die scherpe nageltjes die in je zij krassen
G

liora

liora

05-12-2012 om 22:49

Verkeerde rubriek

Dames de onzin-bv staat een draadje lager!

Goh liora

Ik zeg niets negatiefs over flesvoeding, en deel alleen wat ik zo heerlijk vind aan het nog bv geven. Als jij dat onzin vindt, lees het dan niet.

Petal

Ze bedoelt mijn posting denk ik.
G

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.