Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Onze overburen hadden een tweeling: Peter en Pieter. Ook normale namen, maar ze lijken wel erg op elkaar. Zeker omdat ze van hun achternaam Pietersen heetten (echt geen geintje!).

MamaE schreef op 13-01-2022 om 14:48:

Bij meerdere kinderen met dezelfde voorletter is het met de post ook wel onhandig. Zeker als je niet meerdere namen hebt en als de kinderen van hetzelfde geslacht zijn.
Daar zou ik dus wel over nadenken als ouder (als ik meer kinderen zou hebben).

Amalia, Alexia, Ariane van Oranje ...

Chiquita schreef op 13-01-2022 om 14:50:

[..]

Amalia, Alexia, Ariane van Oranje ...

Die hebben dus wel meerdere namen, ik geloof zelfs vijf per persoon.
Als ze allemaal alleen een A hadden gehad was het best lastig geworden.

En dan dat gezin met 11 kinderen die allemaal een naam hebben met dezelfde 4 letters: Alex, Axel, Lexa, Xael enz...

" Bij meerdere kinderen met dezelfde voorletter is het met de post ook wel onhandig". Nog onhandiger is het om een tweeling dezelfde voorletters te geven. Een collega van mij vroeger had een tweeling, en beide jongetjes hadden een voornaam die met een A begon. Ik heb mijn mond gehouden, er was toch niks meer aan te doen, maar ik heb wel eens gezien dat een tweeling echt last had van het feit dat ze dezelfde voorletters (twee pp, als ik me wel herinner) hadden. Vooral bij officiële correspondentie, contact met hulp/zorgverleners etc. Mensen worden in systemen ingevoerd op basis van naam en/of geboortedatum, en dan wordt het ingewikkeld
De tweeling die mij bewust maakte van dit probleem was een jongen/meisje tweeling, en dat beperkte de problemen nog enigszins (nee, ik ben mevrouw A.C. de Vries, die ander is mijn tweelingbroer), maar als het twee mensen van hetzelfde geslacht betreft die ook nog voorletters en geboortedatum gemeen hebben dan moet je overgaan op BSN om ze uit elkaar te houden. 

Niet doen, aanstaande tweelingouders, althans niet als het om de officiële voornamen gaat. Als je Cornelis en Jacobus wil aanduiden als Kees en Koos dan klinken ze nog steeds als een komisch duo, maar dan gaat het bij de administraties van de diverse organisaties hopelijk wel gewoon goed. 

Dymo schreef op 13-01-2022 om 14:48:

 tweeling: Peter en Pieter.


Je geeft je kinderen een leven lang bureaucratische ellende cadeau, met dezelfde geboortedatum en praktisch dezelfde naam. Chapeau voor vooruitdenkend ouderschap.

Hier is vorig jaar een jongetje geboren wat de naam Bellamy heeft gekregen.
Dat vind ik dus echt een stomme naam 
Uiteraard is het natuurlijk een kwestie van smaak...zeg ik voor het geval er hier mensen zijn die hun kind ook zo genoemd hebben, en ik met pek en veren van het forum word getrapt 

Schemerlampje schreef op 13-01-2022 om 14:01:

Ik ken ook een tweeling die Sylvain en Sylvian heten. Gaat denk ik nog wel eens problemen opleveren met verwisseling (ziekenhuis, bank etc.) Zusje heet Sylvia. 😁

Allemaal op zich geen rare namen, maar wel  combinatie.

Ken ook een Femke en Gemke.

Heb ook bij een Jasmin op school gezeten wiens zusje Jasmina heet. 

Zelfde als hierboven, geen rare namen, maar de combinatie laat weinig originaliteit zien

De naam Brian schijn je ook te kunnen schrijven als  Braajen. Ach, waarom ook niet?

Beterlaat2021! schreef op 13-01-2022 om 15:17:

De naam Brian schijn je ook te kunnen schrijven als Braajen. Ach, waarom ook niet?

Het is dan in elk geval wel duidelijk hoe je het uitspreekt

Tover-Feetje schreef op 13-01-2022 om 15:08:

Hier is vorig jaar een jongetje geboren wat de naam Bellamy heeft gekregen.
Dat vind ik dus echt een stomme naam
Uiteraard is het natuurlijk een kwestie van smaak...zeg ik voor het geval er hier mensen zijn die hun kind ook zo genoemd hebben, en ik met pek en veren van het forum word getrapt

Dit is de hoofdpersoon in de serie The 100. Dan is Denaerys nog net wat erger 🙈

Beterlaat2021! schreef op 13-01-2022 om 15:17:

De naam Brian schijn je ook te kunnen schrijven als Braajen. Ach, waarom ook niet?

Dat is vast handig als hij zijn naam leert schrijven. 

Tja, je kunt als ouders ook niet met alles rekening houden... Ik kwam in Finland eens een meisje uit Japan tegen dat Lumi heette, wat in het Fins 'sneeuw' betekent.

Mijn eigen naam is een typisch Nederlandse naam, ook qua spelling, en mijn ouders hadden natuurlijk nooit kunnen voorspellen dat ik net in een land zou gaan wonen waar de uitspraak van mijn naam hetzelfde klinkt (maar niet hetzelfde geschreven wordt) als iets wat in ieder huis voorkomt. 

Rockstar schreef op 13-01-2022 om 10:06:

Ik zag laatst iemand op het nieuws met een kindje van 2 die Royal Prince heette, ze noemden hem Royal. WTF.

Aan iemand die zo heet hoef je in ieder geval niet meer te vragen of zijn ouders een diagnose hebben. 

Zebra04 schreef op 13-01-2022 om 14:57:

En dan dat gezin met 11 kinderen die allemaal een naam hebben met dezelfde 4 letters: Alex, Axel, Lexa, Xael enz...

Ik kende eens een gezin waarbij de twee kinderen Guus en Loes heetten. De ouders kwamen erachter dat dat best veel op elkaar leek als ze hun kind probeerden te roepen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.