Gebroken23
16-01-2026 om 14:18
Getrouwd en man heeft baby gemaakt elders
Het zit mij niet lekker. Lange tijd relatie en pas getrouwd. Nu heeft mijn man een baby van 1 jaar en heeft hij nooit echt een relatie met de moeder gehad. Was een slippertje. Nu maakt hij afspraken om op bezoek te gaan vanwege omgang wat ik al te goed begrijp. Maar nu komt het.
Hij zit 10 tot 12 uren bij haar en gaat in de middag en komt pas in de nacht terug. Eerlijk dit klopt toch niet je kan mij nooit vertellen dat ze geen intieme relatie hebben. Tweede kerst heeft hij gevierd bij zijn moeder met haar en zijn zoon. Mijn kinderen en ik wisten dit niet zijn ook buitengesloten. Wat moet ik hiervan denken. Heb ik als getrouwde vrouw recht om erop te staan dat de omgangsregeling duidelijk wordt en er normale uren worden afgesproken?
Nu moet ik mijn kop houden en heb ik niets te zeggen. Zijn familie sluit meteen mijn kinderen buiten want tja ik heb een dochter met hem en zij een zoon en zonen zijn waardevoller in hun ogen. Je kan begrijpen dat ik hieraan kapot ga en makkelijk gezegd van ga scheiden dit verdien je niet. Klopt maar ik wil het oplossen en duidelijke afspraken maken maar weet mijn recht niet. Wie o wie heeft hier ervaring mee of weet hoe hiermee om te gaan.
linn19
18-01-2026 om 18:07
Yumi schreef op 18-01-2026 om 17:52:
@ Linn19, zoals meerdere forummers inmiddels aangeven, mag het wat vriendelijker en een toontje lager zou ook prettig zijn.
Als mensen erover heen willen lezen dat Haarklover suggesties doet dat ik TO de schuld geef wat haar man doet en daarna haar uitspraak "slappe dweil" in mijn schoen probeert te schuiven en zij er meermaals op is gewezen dat zij posten niet goed leest door extra uitleg van Kersje en mij zelf maar toch doorgaat met onzin vertellen moeten jullie zelf weten.
Dat ik er dan toch wat van zeg is aan mij en Kersje omdat Haarklover onzin zit neer te pennen naar aanleidingen van onze posten.
Als er nu weerstand is tegen mijn posten zeg ik, dat jullie ook eerder een reactie op het niet goed lezen van Haarklover hadden kunnen posten maar jullie kozen om daarover heen te lezen. Ik maak een andere keuze, daar zullen jullie het mee moeten doen.
Dweedledee
18-01-2026 om 18:10
Ik vind jouw postings net zo hinderlijk als die van Haarklover. Een tandje minder zou daarom prettig zijn.
Anoniemvoornu
18-01-2026 om 19:28
Dweedledee schreef op 18-01-2026 om 18:10:
Ik vind jouw postings net zo hinderlijk als die van Haarklover. Een tandje minder zou daarom prettig zijn.
Dat kan maar dan mag ze zich nog wel verdedigen als haar onterecht uitspraken wordt aangerekend.
Dweedledee
18-01-2026 om 21:20
Anoniemvoornu schreef op 18-01-2026 om 19:28:
[..]
Dat kan maar dan mag ze zich nog wel verdedigen als haar onterecht uitspraken wordt aangerekend.
Dat zegt ook helemaal niemand hier, dat dat niet zou mogen.
Schemerlampje
18-01-2026 om 21:27
Kunnen we terug naar de vraag van TO, ik denk niet dat dit geruzie haar verder helpt.
linn19
19-01-2026 om 07:57
haarklover schreef op 18-01-2026 om 21:46:
Mijn excuses voor het laten ontsporen van de discussie.
Prima. Streep eronder en weer on topic.
Gebroken23
20-01-2026 om 09:59
Oog schreef op 16-01-2026 om 17:07:
Lieve TO, je zit in een beroerde situatie. En misschien zit ik ernaast, excuses in dat geval, maar mijn intuïtie / ervaring zegt dat jouw relatie heel onveilig is. Ik denk dat je niet weg durft; dat je man je bedreigt en misschien wel meer. Klopt dat? Als dat zo is, heb je niks aan alle reacties hier dat je weg moet gaan, je man een eikel is, etc. In dat geval is het juist heel gevaarlijk om acuut weg te gaan. Je hebt 24 jaar gewerkt aan deze relatie; heb je nog iets van een eigen netwerk? Familie?
Dikke knuffel, zet in op overleven, hoe dan ook.
Dank je wel voor je lieve reactie. Je zit goed klopt helemaal. Mijn loyaliteit zit te hoog.
Toch probeer ik mij er rustig uit te werken. Ik wordt niet gelukkig zo heb ik nu al door.
Nogmaals dank. Doet een mens goed zo een reactie.
FruitMoeder
20-01-2026 om 10:37
TO je kan je man niet veranderen en de babymama al helemaal niet. Dus je kan twee dingen doen of weggaan of het maar accepteren. Dus wat wordt het?
MRI
20-01-2026 om 11:03
FruitMoeder schreef op 20-01-2026 om 10:37:
TO je kan je man niet veranderen en de babymama al helemaal niet. Dus je kan twee dingen doen of weggaan of het maar accepteren. Dus wat wordt het?
Fruitmoeder lees even de reactie van TO op oog, boven jouw post van 1037: het is waarschijnlijk niet veilig om zo maar weg te gaan. Ze schrijft ook: "Toch probeer ik mij er rustig uit te werken.'
Izza
20-01-2026 om 18:57
To zoek contact met de gemeente, het wijkteam of maatschappelijk werk. Zeker als er sprake is van huiselijk geweld of kans op eerwraak. En verdiep je online in sites met tips over wat jij moet doen. Kijk of er mensen zijn die jij wel kunt vertrouwen. Je eigen familie? Nederlandse vriendinnen of collega's? Binnen jouw gemeenschap is het risico wellicht te groot. Ook de huisarts kan hulp bieden en doorverwijzen.
Via instanties heb je soms recht op opvang, begeleiding en hulp voor jouw veiligheid. Kijk op de website van veilig thuis.
-link verwijderd, zie link in het bericht hieronder-
Yumi
20-01-2026 om 23:42
Izza er staat een fout in je link naar veilig thuis, het moet zijn Veilig Thuis
Het bericht van Izza niet Quoten!