Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Getrouwd en man heeft baby gemaakt elders

AnnaPollewop schreef op 17-01-2026 om 12:16:

[..]

Dat laatste lijkt me niet zoń probleem, want TO staat nu ook al alleen. Mee mogen hobbelen mits je accepteert dat jouw plek niet aan maar onder de tafel is en dat je het mag doen met de table scraps, lijkt me toch ook al een vorm van alleen staan. Je moet er maar zin in hebben.

Ik snap dat TO alle woede op die andere vrouw richt, want dan hoeft ze zelf niks aan de situatie te veranderen en niet naar zichzelf te kijken. Veranderen is voor anderen, tenslotte. Zelf zijn we immers perfect.

Maar als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Ik zou zo'n man echt niet willen, en het zou mij ook wat tijd kunnen kosten voor ik dat echt goed zou beseffen. Het is lastig, als iedereen uitstraalt dat er geen probleem is als jij maar niet zo moeilijk zou doen, om te beseffen dat niet jij maar zij het probleem zijn. En toch zal dat besef wel moeten indalen als je wat aan de situatie wil veranderen, de anderen gaan dat namelijk niet doen. Die zijn tevreden met wat er is.

Van mij mogen mensen eindeloos klagen over zaken die niet veranderd kunnen worden. Maar als het gaat om zelf hun broek op hijsen, ja dan zullen ze toch aan de bak moeten. Klagen dat anderen maar moeten veranderen gaat dan niet helpen.

Als to inderdaad een andere culturele achtergrond zoals door meerdere hier wordt geopperd.... dan heeft er alleen voor komen staan,  een hele andere betekenis. Mogelijk wordt ze verstoten door haar familie en de gemeenschap. To heeft aangegeven bang te worden als ze tegen haar man ingaat, waardoor ze wellicht een heel ander soort hulp nodig heeft als ze weg wil en beseft dat het lastig is om weg te komen.

haarklover schreef op 17-01-2026 om 16:54:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt.
En ik vind het heel makkelijk dat iemand roept "waarom laat je het dan toe" zonder de omstandigheden te kennen.

Misschien is Gebroken23 een slappe dweil, misschien zit ze in een moeilijke situatie - ik weet het niet.

Serieus???? Vind je dat je iemand die zich zo kwetsbaar opstelt door haar verhaal hier te delen, ook nog eens moet uitschelden voor 'natte dweil'? 

Haarklover je hebt blijkbaar het inlevingsvermogen van een leeg ei. Alsof TO niet genoeg vernedering over zich heen krijgt van die akelige man van haar...

Pippeltje schreef op 17-01-2026 om 19:22:

[..]

Serieus???? Vind je dat je iemand die zich zo kwetsbaar opstelt door haar verhaal hier te delen, ook nog eens moet uitschelden voor 'natte dweil'?

Haarklover je hebt blijkbaar het inlevingsvermogen van een leeg ei. Alsof TO niet genoeg vernedering over zich heen krijgt van die akelige man van haar...

Ik kan het bericht niet meer wijzigen, maar wat ik bedoelde was:
Als mensen vragen "waarom laat je toe dat..." suggereren ze dat TO een slappe dweil is.

Mijn bericht is inderdaad geen goede bijdrage.

haarklover schreef op 17-01-2026 om 19:48:

[..]

Ik kan het bericht niet meer wijzigen, maar wat ik bedoelde was:
Als mensen vragen "waarom laat je toe dat..." suggereren ze dat TO een slappe dweil is.

Mijn bericht is inderdaad geen goede bijdrage.

Ga aub een cursus begrijpend lezen volgen Haarklover dit word een hopeloos verwarrend topic voor TO met zulke bijdragen van jou. 

Dit is nu de 3e keer dat je totaal de plank misslaat over mijn post en totale onzin loopt te verkondigen.

Doe gewoon niet Haarklover. Die natte dweil opmerking is echt bijzonder ongepast. 

Zijn familie is dus op de hoogte. Is jouw familie ook op de hoogte? Zijn jouw volwassen kinderen op de hoogte? 
In zijn hoofd heeft hij een volmaakt plaatje: hij kiest voor jou, jij bent zijn vrouw, maar hij wil ook voor het kind zorgen en vindt dit een heel goede oplossing. Nu ben jij wellicht de enige die hem duidelijk maakt dat dit zo niet kan. Als je meer mensen op de hoogte brengt krijgt hij van meer kanten te horen dat het zo niet kan, en krijg jij meer steun. Doorbreek dus de cirkel van het zwijgen. Praat erover in je eigen omgeving, familie, vrienden, huisarts, maatschappelijk werk. 
Je kunt ook jouw eisen stellen: die dag(en) van zo laat tot zo laat. En dat herhalen. Elke keer weer: Ik wil.... Zonder verdere discussie of uitleg. 

linn19 schreef op 17-01-2026 om 20:04:

[..]

Ga aub een cursus begrijpend lezen volgen Haarklover dit word een hopeloos verwarrend topic voor TO met zulke bijdragen van jou.

Dit is nu de 3e keer dat je totaal de plank misslaat over mijn post en totale onzin loopt te verkondigen.

Nou, dit vind ik van jou ook geen erg vriendelijke bijdrage. 

Haarklover probeert te herstellen wat mis ging en jij dendert er gewoon overheen met "leer lezen, je slaat de plank totaal mis en je verkondigt totale onzin¨. Ook nogal boud.

Wat doet dit met de kinderen van jullie samen? Zijn zij op de hoogte van wat er speelt? 
Ik geloof niet dat mijn kinderen het over hun kant zouden laten gaan als papa kerst zou gaan vieren bij opa en oma met zijn nieuwe kind en bijvrouw! (En ook nog eens pislink zouden zijn op opa en oma dat die dit toestaan!)

AnnaPollewop schreef op 18-01-2026 om 08:41:

[..]

Nou, dit vind ik van jou ook geen erg vriendelijke bijdrage.

Haarklover probeert te herstellen wat mis ging en jij dendert er gewoon overheen met "leer lezen, je slaat de plank totaal mis en je verkondigt totale onzin¨. Ook nogal boud.

Eh dat is geen herstellen hoor,  ze probeert gewoon haar miskleun in mijn schoenen te schuiven "dat ik zou suggereren dat....."  

Is niet alleen de plank misslaan en totale onzin maar ook nog eens niet netjes. 

linn19 schreef op 18-01-2026 om 08:56:

[..]

Eh dat is geen herstellen hoor, ze probeert gewoon haar miskleun in mijn schoenen te schuiven "dat ik zou suggereren dat....."

Is niet alleen de plank misslaan en totale onzin maar ook nog eens niet netjes.

Ik vat haar bericht op als een verzoek om te reflecteren op de toon van je eigen bijdrage. 

ToetieToover schreef op 18-01-2026 om 09:13:

[..]

Ik vat haar bericht op als een verzoek om te reflecteren op de toon van je eigen bijdrage.

Hoe jij het opvat is aan jou. Ik hou me graag bij de feiten, dat geeft minder ruis.

linn19 schreef op 18-01-2026 om 09:19:

[..]

Hoe jij het opvat is aan jou. Ik hou me graag bij de feiten, dat geeft minder ruis.

Prima joh, houd jij je bij jouw feiten.

Ladies, graag weer terug naar het topic, genoeg geruzied zo zou ik zeggen.

TO, hoe is het nu met je? Ik hoop dat je nog wel terugkomt in je eigen topic... Ik ben benieuwd naar hoe je nu tegen dingen aan kijkt en of de reacties hier je een beetje hebben kunnen helpen.

AnnaPollewop schreef op 18-01-2026 om 09:26:

[..]

Prima joh, houd jij je bij jouw feiten.

Als Haarklover teksten van anderen ( en van mij) verdraait door niet goed te lezen ( waar ze door Kersje ook al op gewezen was) en zelfs meermaals verkeerde conclusies trekt ( onzin verteld) zeg ik daar wat van en geef haar nog tips ook. Kan ze gewoon haar voordeel mee doen.

@ Linn19, zoals meerdere forummers inmiddels aangeven, mag het wat vriendelijker en een toontje lager zou ook prettig zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.