Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gevlochten, rieten reiswieg oke voor eerste 3 maanden?

He hoi allemaal, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met het volgende: is het oke om voor de eerste 3 maanden een rieten, gevlochten reiswieg (met van die hengsels; afmetingen wieg: 80(l)x45(br)x30(d)) van Prenatal te gebruiken? (daarna gaat ze in een ledikant) En moet die dan per se ook bekleed worden of hoeft dat niet? Er ligt nu een vrij plat matrasje in (circa 2-3 cm), volgens mij moeten we daarvoor een andere regelen: minimaal 5cm en maximaal 8cm? Wat zijn jullie ervaringen ivm andere vereisten aan matrasjes? Tot slot: mag de wieg op een plat oppervlak, bijvoorbeeld tafel, staan of moet die per se op een standaard of hangend? Ik word helemaal moe van alle tegenstrijdige adviezen en verhalen her en der vandaar dat ik het nu maar zo probeer. Veel dank vast voor jullie input!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

17-08-2009 om 16:58

Geleend

Hoi,

Ik heb zo'n wieg geleend, geen idee of die op een standaard moet, maar dat lijkt me niet. Er zat inderdaad een dikker matrasje in, want de mensen van wie ik hem heb geleend vonden het standaardmatrasje te dun.
De wieg moet bekleed met een soort katoenen hoes, anders kan de baby zich bezeren aan de binnenkant van de mand.

Ik vond het wel een heel klein wiegje en heb mijn baby er al na een week of acht uit gehaald, ook omdat hij steeds aan de katoenen hoes trok en die dan over zijn gezicht lag.
In het begin vond ik het heel schattig, maar al heel snel vond ik het mandje errug klein.

Liora

Irene

Irene

17-08-2009 om 19:57

Ook

Zo'n mand hebben wij bij onze derde en vierde ook gebruikt voor de eerste 3 - 4 maanden. We hebben er geen ander matrasje in gedaan. De katoenen binnenbekleding heb ik vastgenaaid zodat ze die niet over zich heen konden trekken. De mand stond de eerste tijd overdag in de box in de woonkamer en 's nachts in het ledikant bij ons op de kamer.
Ik vind een ledikant in de eerste maanden zo groot. De mand beviel ons prima, kinderen sliepen er lekker in.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.