Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Eiskje Clason

Eiskje Clason

18-05-2010 om 16:41

Gezocht: baby’s en dreumesen die gebaren gebruiken!

[ Betaald bericht ]

Gezocht: baby’s en dreumesen die gebaren gebruiken!

Gebruik je gebaren in de communicatie met je kind? Is je kind ook al in staat om de gebaren zelf te maken? Voor een nieuw te verschijnen boek over baby- en dreumesgebaren ben ik op zoek naar ouders die het leuk vinden deze bijzondere vorm van communicatie tussen ouder en kind vast te laten leggen door een fotograaf. De foto’s zullen gebruikt worden voor het boek dat in het najaar zal verschijnen bij Forte uitgevers.

We nodigen ouders van harte uit met hun gebarende kinderen om deel te nemen aan de fotoshoot op zaterdag 29 mei. We zoeken kinderen tussen de 6 maanden en 24 maanden oud, die een aantal gebaren regelmatig gebruiken zodat we een goede kans hebben om ze op de gevoelige plaat vast te leggen.

De foto’s worden gemaakt op een kinderdagverblijf in Leiden, vlakbij het Centraal Station en met voldoende parkeergelegenheid.

Wat krijg je als ouder ervoor terug? De kans dat er een mooie foto van je kind in een boek wordt gepubliceerd en natuurlijk een exemplaar van het boek.

Ook is er de mogelijkheid om vragen te stellen over het gebruik van gebaren aan de auteur.

We hopen op prachtige foto’s die meer ouders zullen inspireren om gebaren te gaan gebruiken!

Wil je er bij zijn? Stuur dan de onderstaande gegevens naar [email protected]. We nemen dan contact op om de afspraak op zaterdag 29 mei 2010 in te plannen.

- Naam ouders
- (mobiele) telefoonnummer
- Naam van je kind
- Geboortedatum
- Een eigen foto waarop je kind een gebaar maakt
- Lijstje van gebaren die je kind gebruikt.

Eiskje Clason

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk

Mijn zoon is nu te oud maar ik heb hem gebarentaal geleerd toen hij klein was. Heerlijk hoe hij bv "help" kon gebaren ipv gefrustreerd te krijzen. Heb er eigenlijk geen foto's van maar wel een boel leuke filmpjes.

Succes.

Alette

Alette

19-05-2010 om 15:49

Ze wijst, is dat ook gebarentaal?

Ze zwaait byebye als ze naar bed wil, en zegt het er ook bij met 11 maand. Hoewel ze van mijn vier kinderen de eerste is van wie ik denk: he babygebarentaal bestaat toch, weet ik geen duidelijke gebarentaal behalve het zwaaien en op haar buik slaan als ze honger heeft. Succes.

Eiskje

Eiskje

20-05-2010 om 10:06

Ja hoor

Wijzen en zwaaien zijn de simpelste vormen van gebaren. Het is dan natuurlijk geen gebarentaal zoals doven of slechthorenden dat gebruiken. Maar dat geldt voor de meeste gebaren die jonge kinderen leren.

Alleen voor de fotoshoot zoeken we wel kinderen die wat meer gebarne gebruike; zoals eten en drinken, poes. Dat soort dingen.

Eiskje Clason

Eiskje Clason

21-05-2010 om 16:01

Fotoshoot een week verschoven!

Vanwege drukke agenda's van ouders van gebarende kinderen verschuiven we de fotoshoot 1 week naar zaterdag 5 juni.

Aanmeldingen zijn nog steeds van harte welkom op [email protected]

Eiskje Clason

Eiskje Clason

26-05-2010 om 20:41

Aanstaande zaterdag in apeldoorn

Er zijn nog gezinnen welkom!

We vfotograferen nu aanstaande zaterdagochtend in een fotostudio in Apeldoorn omdat de meeste ouders uit die regio bleken te komen.

Voor informatie:

[email protected]

Petal en anderen

hoe leer je je kind help te gebaren ?? Is er een boek wat ik kan kopen, heeft het nog zijn mijn dochtertje is bijna 11 maanden. Ik zou het heel leuk vinden als ze gebaren zou kunnen.

Manda

Ik heb met zoon Sing and Sign gedaan, je zal wel zoiets in NL ook hebben? Dat is wekelijks een les met veel liedjes en gebaren en zo leer je (jij als ouder) dan de gebaren. Het is dan dus de bedoeling dat je die thuis met je kind gebruikt.

De gebaren die je leert passen echt bij je kind: eten, drinken, melk, meer, etc. De bedoeling is meestal 1 gebaar per zin, dus het is niet als gebarentaal voor doven waar elk woord een gebaar is. En je zegt altijd het woord als je gebaart.

Ik heb het met veel plezier gedaan, hebben ook een DVD ervan en ik geloof dat er ook een boek is dus zo zou je het ook kunnen leren zonder les. Zelf zou ik een DVD aanraden, is iets handiger dan een boek.

Zoon was al heel vroeg erg handig ermee en gebaarde ook wel 2 woorden, zoals "meer alsjeblieft" etc.

Ik zou het met een 2e kind weer doen. Wij zijn begonnen met 9 maanden en gestopt met 1.5 ofzo en op een gegeven moment worden de gebaren door woorden vervangen.

Link

http://www.singandsign.com/

Gewoon om je een idee te geven van hoe of wat.

Leuk ik zoek in de buurt een cursus

maar heb nog niets gevonden. Wel een dvd die je online kan bestellen.

goh het is in NL nog niet echt gebruikelijk, ik zag het ooit op Oprah, het zag er zo leuk uit !

Eiskje Clason

Eiskje Clason

28-05-2010 om 22:11

Tips

Als je zoekt op baby signs of babygebaren op bol.com zijn er wel wat boeken te vinden.

Via www.babygebaren.com kun je achterhalen of er cursussen in de buurt zijn. Maar met een boek kom je een eind hoor!

En in het najaar hoop ik natuurlijk mijn eigen boek te presenteren

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.