Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
quinta

quinta

09-04-2009 om 20:57

Graag adviezen! [verschil bij ene en andere oppas]

Hoi iedereen

Ik zit met een vraag.
Heeft de sfeer waar een baby is, invloed op zn eetgedrag en zn doen en laten.

Mijn zoon huild veel bij de oppas en wil niet eten terwijl het een heel rustig mannetje is en altijd alles eet wat hij voor geschoteld krijgt, slapen gaat ook echt niet goed (1/2 uur tot 2 uur op een dag).
Bij de andere oppas is er niks aan de hand en eet hij heel goed, slaapt goed en lacht bijna de hele dag.
(hij is 7 maanden oud).

WAT KAN DIT ZIJN !!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

10-04-2009 om 08:17

Natuurlijk

hij is ook maar een mens hoor. Met de een kan hij een betere klik hebben dan bij de ander. Maar pas op, dat hoeft niet te betekenen dat hij zich daar beter gedraagt.

Uitproberen doen kinderen voornamelijk bij mensen waar ze zich veilig bij voelen.

Maar als ik jou berichtje zo lees, denk ik dat oppas nr 1 de slaapsignalen van je baby niet herkend en hem niet op tijd in bed stopt (en dus oververmoeid raakt, slecht slaapt en slecht eet). Ik zou het daar even over hebben.

Daphne mv Jochem+Hidde

Daphne mv Jochem+Hidde

10-04-2009 om 10:05

Bij ons ook

Hidde dronk de eerste weken helemaal niets uit de fles, niet bij de oppas (twee dagen per week) en niet bij Opa en Oma (1 dag per week).
Na een paar weken ging hij bij de oppas ineens goed drinken, bij Opa en Oma heeft het nog een paar weken langer geduurd voordat hij wilde gaan drinken, en het gaat nu nog steeds niet van harte.
ik heb geen idee waar het aan ligt, maar ik heb me er maar bij neergelegd, en vooral 'snachts gevoed dus.
Ik kan je niet echt adviseren, alleen dat het soms tijd nodig heeft om te wennen aan de nieuwe situatie, in ons geval dus zo'n drie maanden.

succes, Daphne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.