Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Grote voeding

Hallo,

Mijn zoontje van 6 maanden krijgt sinds een aantal dagen rijstepap met moedermelk voor hij gaat slapen (laatste voeding). Omdat hij daar zo goed op slaapt, ben ik van 5 naar 4 borstvoedingen terug gegaan. Hij drinkt nu tussen 18.30 en 19.30 zijn laatste fles en komt dan tegen 7.00 a 8.00 uur weer voor de volgende voeding.

Mijn vraag is dat ik merk dat hij na een flinke fles van 250 ml nog steeds aan de borst wil... Hij is dan nog jengelig en drinkt echt nog flink...

Ik ben niet bang dat hij over de dag heen te weinig binnen krijgt (hij groeit goed, voldoende natte luiers). Maar ik vraag me wel af of er een max zit aan de hoeveelheid moedermelk die zo'n kleintje aan kan.
Gisteren dronk hij bijvoorbeeld een fles van 260 leeg en daarna nog beide borsten leeg (ik weet natuurlijk niet hoe veel daar nog in zat na het kolven, maar zeker wel zo'n 100 ml).

Dus dan drinkt hij gewoon ff 360 weg!
Is dat niet wat veel???
Misschien kan iemand me gerust stellen?

Groetjes Lunamaya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sascha2

Sascha2

14-02-2011 om 06:45

Hai!

Bij mijn weten kan bortsvoeding onbeperkt gegeven worden (itt flesvoeding). Dus als de kleine heer erom vraagt dan kun je het hem gewoon geven. Zal misschien ook tijdelijk zijn dat hij wat meer vraagt? En jeetje, ik ben jaloers op zijn slaaptijden, wil ik ook
X

Veel drinken

Moedermelk is lichtverteerbaar. Bovendien denk ik dat na de fles je baby nog behoefte heeft om te sabbelen.
Sommige spenen op de fles benaderen de borst beter, dat kan helpen. Of een speentje zonder fles. En het zal ook vanzelf wel wennen.
Wat een baby teveel inneemt kan er ook nog makkelijker uitkomen met spugen denk ik.
Klinkt wel veel maar zolang je baby het zelf regelt kan er niet veel fout gaan denk ik.

lunamaya

lunamaya

14-02-2011 om 08:47 Topicstarter

Theorie

de theorie dat een kind niet te veel moedermelk kan drinken ken ik. Maar ja... er zijn toch grenzen? Kan hij niet "te veel drinken" net als een volwassen mens? Tja, je zou idd denken dat het overschot er wel weer uit komt. Dus misschien moet ik daar maar op vertrouwen. Spugen kan hij echt wel
Ja Sascha, ik kan me je jaloezie voorstellen. Heb jij wel eens rijstepap geprobeerd? (dus wel afkolven). Dit was de tip van vrienden van mij en sindsdien slaapt hij dus zo fantastisch door...
Verder gebruiken we flesjes van Tommee tippee, die zijn erg goed en redelijk natuurgetrouw voor zo ver dat kan.
Bedankt in ieder geval. Hij ligt nu trouwens nog te slapen (8.45), ga m zo maar eens wekken...
Groetjes Lunamaya

Sascha2

Sascha2

14-02-2011 om 09:35

Lunamaya

Wij gebruikten ook de flessen van Tommeetippee, die waren hier uitkomst toen de jongste weigerde uit een fles te drinken. Met die flessen kwam het uiteindelijk goed. Ik heb inderdaad rijstebloem geprobeerd, maar dat helpt niet. Op dit moment krijgt ze 's nachts een beetje warme sojamelk, dat helpt haar de nacht een beetje door. Verder krijgt ze geen melk oid. Ach, ooit he, dan slaapt de hele bende door hoop ik. Bovendien, ik kan me wel druk maken over het feit dat de jongste nog niet doorslaapt, maar ja, nummer twee en drie zijn ook geregeld in de nacht wakker, grrrr.

Biene M.

Biene M.

14-02-2011 om 11:20

Speen

Ha Lunamaya,

Om te beginnen, ik ben ook jaloers

S. heeft altijd uit een speen voor kleine baby's gedronken, speen 2 van avent. Die heeft minder of kleinere gaatjes en er moet dus meer en harder gezogen worden om alle melk eruit te krijgen. Maar ik bedenk me nu dat je een papfles geeft, en dat lukt natuurlijk niet met kleine gaatjes.

Verder zou ik me om de hoeveelheid melk geen zorgen maken. Soms val ik in slaap met Z. aan de borst en dan blijft ze slapend en wel drinken. Na een tijdje word ik dan wakker van de nattigheid omdat ze ofwel flink heeft gespuugd of zoveel heeft geplast dat haar luier het niet meer hield.

lunamaya

lunamaya

14-02-2011 om 15:35 Topicstarter

Lol biene

jou verhaal over het in slaap vallen met Z aan de borst helpt wel weer enorm relativeren ik heb erg moeten lachen bij het beeld wat je schetste!

lunamaya

lunamaya

14-02-2011 om 15:39 Topicstarter

Sascha

hier een vroege vogel,
Misha wordt tussen vijf en zes wakker de laatste tijd (er zijn weer nieuwe hanen bij de achterburen en die beginnen rond vijf)...
Toch zit ik te denken om de brinta in te gaan zetten; voor het slapen gaan een bordje brinta. Misha eet verschrikkelijk slecht savonds (meestal een hap of twee). Dus rond 15.30 heeft ze haar laatste snack binnen, wat ook niet veel meer is dan een rijstewafel en wat rozijntjes. Ik zou ook slecht slapen op een lege maag en vroeg wakker worden...
Ill keep you informed!
Hebben jij en M een verdeling trouwens? Gabe doet Misha en ik Remy.

Sascha2

Sascha2

14-02-2011 om 20:29

Lunamaya

Nou, een echte verdeling hebben we niet. Wel in de tijd dat ik bv gaf. Nu is de verdeling eigenlijk zo, dat M het ontbijt regelt en ik iedereen aankleed. In het weekeinde zien we wel, dan hebben we geen haast.
Tessa is ook meestal rond half zes wakker, Floor ook. Heel vervelend maar niets helpt. Trouwens, Tessa doet erg moeilijk met het naar bed gaan tegenwoordig. Dus ik overweeg de middagslaap te laten vervallen. Slaapt Misha nog tussen de middag?
Werk jij op maandag en is Leeuwarden een beetje in jouw buurt? Kan het even niet bedenken of dat zo is...

Marleen

Marleen

14-02-2011 om 21:08

4 x

Hoi Lunamaya. Wauw wat kan hij veel drinken! Ik heb daar echt totaal geen verstand van, dus zal me er niet over uitspreken. Maar ik had nog wel een vraagje, als je 4 keer voedt op welke tijden is dat dan? 8:00 dus, 's avonds om 19:00 en dan nog om 12:00 en 15:00?. Dat redt Yfke hier nog niet. Sowieso drinkt zij niet erg veel in één keer, bij de oppas ook niet. Ik denk dat ik nu op 6 keer zit, soms 7. 8:00, 10:00 een beetje, 12:30, 15:00, 17:30, 19:30 en dan nog 1 keer 's nachts. Maar ik voedt ook vaak in gedeeltes, voor het slapen wat en bij het wakker worden de rest. Ik vin dhet nog wel vaak maar ze eet dan ook nog weinig andere dingen, alleen een beetje fruit / groente om te wennen. Wat eet Remy er allemaal bij?
Groetjes, MArleen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.