Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Sascha2

Sascha2

13-10-2008 om 22:24

Grrrr druk van buitenaf om te stoppen met bv

't Is een lange titel, maar hij dekt de lading. Ik begin me goed te ergeren aan de buitenwereld die meent te moeten meebeslissen over het stoppen met bv. Dochterlief is 7 maanden en ik hoop haar in ieder geval tot haar eerste verjaardag bv te kunnen geven. Nu moet ik daar aardig wat voor inleveren. Zo val ik veel af, het kost behoorlijk wat energie, dochterlief wordt 2 a 3x per nacht wakker en dat al 7 maanden lang, ik heb iedere week veel hoofdpijn (migraine), ik had hiervoor medicijnen maar ben ermee gestopt omdat de bv terugliep, maar toch wil ik niet stoppen. Ik geniet er nog zo van en vooralsnog zijn de nadelen niet voldoende om te stoppen. Bovendien heeft mijn dochter aardig wat eczeem (niet dramatisch veel, maar de aanleg is er). Ik werk 4 dagen in de week en merk dat de moeheid me parten gaat spelen. Nu krijg ik regelmatig de vraag waarom ik niet gewoon stop met bv. Ik moet aan mezelf denken en ik heb toch al lang genoeg bv gegeven... volgens anderen dan. Ik merk steeds meer dat ik me loop te verdedigen. Ook heb ik al een opmerking gekregen in de trant van: mijn werk mag toch niet lijden onder mijn keuze voor bv, als ik door de moeheid niet meer volledig functioneer. Buiten het feit dat ik dat een behoorlijke insinuerende opmerking vond, zette het me wel aan het denken. Hoe komt het toch dat mensen menen dat ze je mogen veroordelen?
Herkennen jullie dit gevoel van je moeten verdedigen, als je langer dan 6 maanden bv geeft? En heerste er op je werk ook het idee dat je werk er niet onder mocht lijden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ardnax

Ardnax

13-10-2008 om 23:42

2x ja

Op je laatste vragen, dus 2x volmondig ja !
Maarruh, daar heb je toch lekker "schijt" aan ? Als jij graag bv wil blijven geven, om wat voor redenen dan ook, dan mogen en kunnen zij daar niet over oordelen. Tot de leeftijd van 9 maanden is je werkgever gewoon verplicht om jou die ruimte te geven en ja, dan lijdt je werk eronder.
En voor de rest om jezelf een boost te geven; wat mij heel erg hielp om de conditie op te peppen (en gewicht op peil te houden), was bij iedere maaltijd een pakje nutridrink te drinken. Dat is die voeding die bij erg zieke mensen een maaltijdvervanging is.
Ik gaf een tweeling volledige bv tot 6 maanden en daarna nog totdat ze 14 maanden waren. Ze werden nog net niet van mijn borst gerukt, maar men keek me af en toe echt aan alsof ik gek was. Eentje kwam ook nog, tot het einde, 2 a 3x per nacht. (en bleef na de eerste voeding lekker bij me liggen)
En weet je wat ? Ik ben apetrots en supertevreden dat ik lekker toch doorgezet heb en het zolang heb volgehouden en heel stiekem baal ik er nu nog steeds van dat het "maar" 14 maanden waren. De kinderen hadden er genoeg van, dus daarom gestopt, maar diep in mijn hart....
Grtz.
Ardnax

dc

dc

14-10-2008 om 07:04

Ja ja

hier ook hoor. Dus met mijn eerste vertelde ik het iedereen trots (tot 18 mnd doorgegaan, maar hij sliep vanaf 7 mnd geregeld door) en nu bij de tweede hou ik er gewoon mijn mond over. Kolven doe ik niet, dus op werk weet niemand het. En als ik moe ben, dan zeg ik gewoon eerlijk dat ik niet veel slaap krijg.

En je werk heeft er verder niets mee te maken. Ze moeten je gelegenheid geven om te kolven en verder houdt hun inbreng gewoon op.

En laat je bloed eens testen. Misschien heb je wel bloedarmoede ofzo. Ik val namelijk (helaas) niet af van bv en ik ben ook niet moe meer (na een fikse kuur staalpillen).

Michaela

Michaela

14-10-2008 om 08:53

En zou flesvoeding helpen?

Vraag je af, als je over zou stappen op flesvoeding...helpt dat dan? Het geeft geen enkele garantie dat je dochter dan wel doorslaapt. Mijn jongste sliep met flesvoeding pas met 9 maanden af en toe door, en met 2 jaar pas altijd!

Ik zou inzetten op proberen de vermoeidheid te verminderen, dus inderdaad naar de huisarts en laten testen op bloedarmoede, en proberen of je partner af en toe (regelmatig) de nachten op zich kan nemen met een flesje afgekolfte melk zodat jij kan bijslapen.

Heel herkenbaar

Ja de druk en de opmerkingen, heel herkenbaar.
Standaardantwoord was: "Ik denk niet dat ik minder moe word als ik stop met bv, eerder vermoeider".

Sascha2

Sascha2

14-10-2008 om 09:50

Mooi!

Mooi dat er herkenning is.
Overigens, ik ben niet geneigd om te gaan stoppen met bv hoor. Sterker nog, mijn eigenwijze inborst maakt dat ik juist extra gemotiveerd word van dit soort opmerkingen
Ook ik krijg vaak het advies om eens met poedermelk te beginnen, zodat ze doorslaapt. Ik durf die gok niet te nemen, zal je zien dat ze gewoon nog steeds wakker wordt
Ik heb nog twee jonge kinderen en hun ochtend begint standaard rond 06.15. Mijn man staat dan op en verzorgt ze, zodat ik toch nog even wat kan slapen voordat de jongste komt, of ik moet gaan werken. Ik wil hem dan ook eigenlijk niet gaan belasten in de nachtelijke uren. Deze verdeling is voor ons goed, alhoewel het vermoeiend is. Maar dat zal tijdelijk zijn, mag ik hopen Tegen de tijd dat ze allemaal 5 jaar zijn zullen ze toch wel een keer slapen?
Dirksmama, ik vind het wel een goed antwoord! Ga ik ook eens gebruiken.
Bedankt voor de reacties!

Wat dat slapen betreft

hier bij beide kinderen gestoopt met 7 maanden omdat ik dat zelf wou. Oudste sliep vanaf 3 maanden ofzo door (heeel snel in elk geval), jongste pas met 12 maanden ofzo.
heeft dus niks met voeding te maken...

Bovendien als ze 7 maanden is, dan begin je zo langzamerhand met baste voeding en dan is er volgens mij al helemaal geen verschil tussen borst en fles.

Lekker doen wat je zelf wil vind ik!!

Asa Torell

Asa Torell

14-10-2008 om 13:35

Wat ergerlijk zeg

Hier gelukkig helemaal niet gehad, dat soort commentaar. Dat niet doorslapen werd bij mijn omgeving (incl het werk) helemaal niet aan de bv toegeschreven hoewel ik echt wel regelmatig zei dat ze s nachts nog dronk.
Een paar tegenvoorbeelden die je als munitie kunt gebruiken: ken een flessekind dat 15 x per nacht wakker werd om haar speentje. (en natuurlijk ook heel veel, die s nachts nog een fles willen). Maar ja, je wist het natuurlijk al dat het niks uitmaakt, nu je omgeving nog.
En ik ken een kindje met eczeem en asthma in de familie, die acuut flink eczeem kreeg toen haar moeder van bv naar opvolgmelk was overgestapt rond de 7 maanden. Ook dan dus nog goede reden om met bv door te gaan.

Asa Torell

Asa Torell

14-10-2008 om 13:36

De belangrijkste reden natuurlijk

is dat je er van geniet, maar dat is dan weer lastig uit te leggen aan anderen.

Mieke

wat ik bedoel is dat mensen beweren dat kinderen beter slapen op fv dan bv volgens mij omdat het langzamer verteerd. Wat ik bedoel is dat als je begint met bijvoeding, rond 7 maanden dus, dat dat oneigenlijke argument dus ook al niet meer op gaat.

ik dacht mee, niet tegen. Dat die 7 maanden toevallig tegelijk viel met mijn eigen bv stop was dus geheel toevallig. Tuurlijk weet ik wel dat er verschil is.

Hey sascha

Och Sascha wat klinkt dit herkenbaar met het enige verschil dat het hier bij mij niet op mijn werk was, want ik zat in tijdskrediet, maar gewoon door mijn gehele omgeving. Ik heb mijn kinderen allebei lang gevoed, de een 15 maanden en mijn jongste tot zijn twee jaar. Onze jongste was ook een hele moeilijke slaper en natuurlijk word je als 'moeder' steeds 'moeier' en dan hebben mensen zo een beetje de neiging daarvoor een zondebok te gaan kiezen en dan kiezen ze al snel voor 'de borstvoeding' ! Want ja borstvoeding en zeker langer dan 4-5 maand laat staan een 8 maanden of een jaar geven dat kennen ze niet he...
En telkens weer voel je de nood jezelf en de goede eigenschappen van BV te moeten gaan verdedigen, eigenlijk heeft het weinig zin want zij hebben hun mening... maar toch doe je het!! Heb het ook gedaan, vele keren en achteraf dacht ik ' verdimme stomme trien waarom doe je dat nu, je doet toch wat je zelf wil en wat je zelf goed vindt zeker!!'
Ik kreeg soms te horen 'ja maar verwen je hem niet teveel dan' of 'krijgt Lien zo wel genoeg aandacht *gruwel*
En later toen hij net als mijn dochter een slechte eter bleek 'zie je wel dat komt door dat lange BV geven' aargh.
ON-ZIN allemaal!
Ook ik had om de haverklap een verkoudheid, keelontstekingen etc, jaja dat was allemaal daardoor! Nee, dat komt door dat je slaaptekort heb en je weerstand verminderd, dat staat daar los van...
Je moet voor jezelf uitmaken wanneer je denkt dat jij en Tessa klaar zijn om te stoppen met BV, dat kan lang vooraf voorzien zijn maar kan evengoed op een bepaald moment komen en snel gaan ... en zolang geniet je ervan en onthoud je dat je een goede moeder bent die het beste wil voor haar kind en die dit doet op haar manier.

Liefs,

jenneman

Sascha2

Sascha2

14-10-2008 om 20:41

Jenneman!

Thanks voor de peptalk, lief van je. Ik twijfel er niet aan hoor, ik blijf Tessa lekker doorvoeden want ik geniet er nog zo ontzettend van. Wel grappig, want dit had ik bij de andere twee een stuk minder. Apart dat je er toch steeds anders in kunt staan.
Ik vind het alleen erg zot dat zoveel buitenstaanders zoveel meningen hebben en ook menen deze aan je te moeten opleggen. Mijn manager gelukkig niet hoor. Gisteren bleek er geen kolfruimte beschikbaar te zijn en ben ik naar hem toegelopen. Binnen vijf minuten had hij er een geregeld en was er een boos bericht naar personeelszaken gestuurd dat er toch echt een vaste kolfruimte moet worden geregeld. Ik was erg blij met zijn optreden (nou ja, niet helemaal... ik had me al voorgenomen om thuis te gaan werken en dat ging nu niet ). Het probleem zit hem meer bij collega's om me heen. Nou ja, zoals ik al eerder schreef: mijn eigenwijze inborst maakt dat ik juist extra geniet van die borstvoeding, hahaha.
Ben trouwens wel benieuwd hoe het zal zijn als de negen maanden om zijn (tot de negen maanden heb ik kolfrecht, daarna moet het anders gaan). Ik ga wel door hoor, maar zal met de tijden moeten gaan schuiven. Nou ja, zien we over een week of zes wel weer
Liefs, Sascha

Sascha2

Sascha2

14-10-2008 om 20:43

Kroet

Dat had ik ook bedacht: nu ze zoetjesaan meer vast voedsel krijgt zal ze misschien meer verzadigd raken en wie weet slaapt ze dan wat langer. Maar tot op heden nog niet Ach, weet je, op zich vind ik het niet zo erg om er een paar keer per nacht uit te moeten gaan. Mijn dochter drinkt in 10 minuten en slaapt dan weer verder. Maar eerst krijg ik een fantastische lach van haar en die maakt al veel goed. En over een tijdje zal ze ineens gaan doorslapen, wie weet zal ik het op een manier nog wel gaan missen...

Sascha2

Sascha2

14-10-2008 om 20:46

Asa

Jij ook bedankt voor je reactie! Zowel mijn man als ik hebben beide astmatische bronchitis, vergezeld met allergieën en vroeger eczeem. De kans dat mijn dochter het ook heeft is enorm en zo te zien heeft ze het ook (mijn andere twee kinderen ook overigens). En inderdaad is dat een goede reden om door te gaan. Ik laat me niet uit het veld slaan hoor. Ik was alleen benieuwd of er herkenning was. Fijn dat jij een andere ervaring hebt. Tot nu toe viel het me niet op, maar nu ik over de zes maanden heen ben lijkt het wel ineens het gesprek van de dag

Sascha2

Sascha2

14-10-2008 om 21:08

Trouwens jenneman

Ik heb zojuist weer hele mooie slofjes besteld bij Whoost! Tessa is uit haar vorige slofjes gegroeid (komt vast door de borstvoeding ) en ik kon het niet laten om haar weer te verrassen met nieuwe... ze blijven zo leuk! En ik heb ook al een paar gezien voor als ze kan lopen... Keep on going zou ik zeggen

Sascha

He peptalk das graag gedaan ze!

Sttt reclame maken dat mag niet ze , hahaha, maar ik ben wel erg blij te horen dat je ze nog steeds fijn vind! je hebt trouwens een nieuw modelleke gekozen LOL.

Ja ey en van borstvoeding gaan uw voeten nogal groeien ze ...

Goed van die manager van jou dat hij de kolfruimte even in orde maakte, alhoewel ik graag geloof dat je liever naar huis was gegaan . Kolven dat is nooit mijn ding geweest, mijn borsten die luisteren niet! Ik kreeg allesbehalve een TSR ... aan jou en alle vrouwen die kolven en zeker dan nog op hun werk, super RESPECT!

He en een kleine Oftopic nieuwtje, alhoewel het heeft er wel mee te zien, kijk eens bij 'zwanger worden' ik heb daar onderaan zo gisteren een draadje gestart

liefs

jenneman

Al jaaaren hoor ik dat soort dingen ...

Hoi Sascha,

Mijn jongste zoon is nog niet van plan te stoppen met BV. Een paar keer per week komt hij nog een slokje halen 's morgens.Binnenkort zal dat wel stoppen, ik vind het zelf al wel genoeg geweest. Hij is nu 4 jaar en een paar maanden.Als ik dat openbaar maak is me al menigmaal overkomen dat ik aangekeken wordt alsof ik mentaal niet helemaal in orde ben.Meer regel dan uitzondering eigenlijk.

Maar goed, laat ik een sprongetje in de tijd terug maken.Na de keizersnee is de BV met wat vertraging op gang gekomen en gebleven. Omdat er op mijn werk geen kolfruimte was ( de bazin wilde me op het openbare toilet laten kolven ben ik steeds naar huis gegaan om te voeden. Ik doe huisbezoeken dus bezocht ik mijn eigen huis op zo'n dag ook 2x en ging vaak iets eerder naar huis, leve het werktijdenbesluit t.a.v. BV én de vriendin die me daarop wees !)Ik kreeg destijds vaak de vraag of het niet teveel gedoe was.

Jouw ervaringen zijn zeer herkenbaar, menigmaal werd mij ook flesvoeding geadviseerd. Tot vervelens toe soms.
Mijn standaard antwoord was altijd dat mijn zoontje alleen gewone melk lustte en dat er in onze familie een erfelijke ziekte zit waarbij BV mogelijk preventief werkt.
Ga zo door maar overleg met de huisarts/dietiste inderdaad over extra krachtvoer.
Ik ben zelf helaas van de BV geen gram afgevallen.

Damajo

Juul M

Juul M

15-10-2008 om 03:23

Alweer 23 maanden...

Mijn dochtertje is nu 23 maanden oud en krijgt nog steeds borstvoeding, die wilt niet stoppen. In haar eerste jaar begon ik toen ze 7 maanden was met werken, kolven lukte prima, maar mevrouw weigerde de fles. Vanalles geprobeerd, kopje, rietje, verse borstmelk, etc. etc. Ik moest in mijn lunchpauze naar kdv om haar te voeden. Dat was nog ok toen ze 7 maanden was, maar in de zomer zou het te weinig zijn omdat het dan 40 graden buiten kan zijn (woon in West Australie). Gelukkig was ze tegen die tijd meer water uit een kopje aan het drinken. Nu drinkt ze nog steeds best veel bij mij, en helaas, ook 's nachts.... Mijn andere 2 kinderen sliepen al met 3-4 maanden door, ook gewoon borstvoeding. Het is dus heel verschillend per kind. En ja, het is vermoeiend, nu zeggen ze wel eens dat je na zwangerschap een te laag zinkgehalte hebt waardoor je moe bent.... Tenminste, dat hoorde ik van de naturopath.

Krijg ik veel commentaar? Nou nee, niet echt. Moet wel zeggen dat we eigenlijk niet meer buitenshuis voeden, want dan is ze veel te druk bezig en hoeft ze niet. Degene die weten dat ik nog voedt, vinden het allemaal prima en sommigen hebben hun kinderen ook lang gevoed.

En zoals al gezegd werd, wie zegt dat ze doorslapen met formula? En als jij je er lekker bij voelt om haar te voedden. Daarnaast is het nog altijd beter voor je kindje het is speciaal op maat gemaakt voor haar door moeder natuur. En vermoeiend, tja, kinderen en werken is nu eenmaal vermoeiend. Dus ik vind gewoon niets van aantrekken en gewoon doen wat het beste werkt voor jou en kind, welke manier van voeden dat ook mag zijn.
Juul

Mieke(lang)

Nee ik heb nooit de spray gebruikt. Het zit zo, ik ben een Belgje he, en hier in Belgie is die spray echt not done! Volgens mijn apotheek haar boekje zelf niet in die vorm te verkrijgen.
Op een bepaald moment heb ik bij de jongste een serieuze productiedip gehad, ik had veel minder melk maar vooral had het gevoel van de TSR niet meer (alleszinds ik voelde hem niet meer), dit werd echt een cirkeltje want Jenne die werd daar ook niet bepaald rustiger van.
Dus ik naar de HA met de vraag of hij dat wou voorschrijven, die werd haast groen ! Ik kreeg een preek naar mijn hoofd geslingerd dat dit een medicijn is dat je niet voor zoiets gebruikt en dat als mijn borsten niet meer goed meewerken dat dat betekent dat het genoeg geweest is etc etc ...
Ergens vind ik het ook wel een beetje 'niet natuurlijk' maar ik zou er wel voor open staan om het te proberen. Als ik nu dromerig in de toekomst staar, dan heb ik al direct een paar hindernissen op de weg, bij mijn twee kinderen was ik in tijdskrediet en was mijn hele dag dus eigenlijk ter beschikking van hen. Maar nu ondertussen ben ik zelfstandig geworden, ik heb een bedrijfje draaiende te houden EN ik zou ook gewoon nooit willen dat ik dat op een lager pitje moet zetten, ook niet voor een kind...dus ergens gaat er wel een compromis moeten zijn en zou kolven en flesjes wel eens heel reeël zijn. Maar dit is nog niet aan de orde, eerst maar eens swanger blijven

Groetjes!

Jenneman

Even een oppepper van de andere kant

Sascha, tsja, die opmerkingen en vooral die teneur die herken ik ook nog wel.

Mijn zonen zijn nu bijna 7 en 3 1/2.

En nog steeds zijn er momenten dat ik erbij stil sta dat ze allebei ruim anderhalf jaar bij mij gedronken hebben. Af en toe ben ik het bijna vergeten. Maar als ik er dan weer aan terugdenk ben ik zo blij dat ik dat gedaan heb. Geweldig.

Kortom nu schijt hebben aan die opmerkingen is pure winst voor jezelf.

Asa Torell

Asa Torell

15-10-2008 om 20:25

Sascha

Ja, ik keek dus wel vreemd op van dat eczeem. Dacht dat het niet zo nauw meer zou luisteren aangezien dat kindje met die leeftijd toch ook al bijvoeding kreeg. (wat ook niet speciaal voorzichtig werd geintroduceerd, zoals sommigen wel doen met allergische aanleg).
Ik herinnerde me nav. deze draad zelfs dat mijn turkse collega (man) laatst verbaasd vroeg hoe ik dat met de voeding deed voor dochter van 15 maand, nu ik op buitenlands congres ging! Aangezien ze toch zeker nog bij mij moest drinken... (nee dus, was net gestopt).
Heb je niet de neiging om boos te worden op je collega's en te vragen waar ze zich in vredesnaam mee bemoeien, vroeg ik me ook nog af? Hoop maar dat dit het enige item uit je opvoeding is waar ze zich over uitlaten!

Sascha2

Sascha2

16-10-2008 om 11:46

Scarlet

Daar heb je inderdaad een punt. Het zal voor een gedeelte ook zeker uit bezorgdheid voortkomen. Overigens, ik klaag zelden in het bijzijn van anderen. Dat maakte het juist zo opmerkelijk. Het lijkt alsof er ineens veel meer bemoeienis is, nu mijn dochter meer dan zes maanden oud is.
Maar er is voor mij nu geen twijfel hoor, of ik wel of niet verder ga. Het was meer de verbazing over de bemoeienis.
Bedankt voor de tips!

sassie

sassie

19-10-2008 om 15:38

Nijdig

Ik wordt altijd zo pisnijdig van die betweters om moeders heen. BV geven? Moeten ze lekker zelf weten. Flesvoeding? Ook de keuze van de moeder.
Ik ging het ze niet eens uitleggen! Waarom? Daarom!

Ik vind trouwens sowieso dat mensen vaak geneigd zijn erg persoonlijk te worden; zelfs als je zwanger bent. ze vragen soms echt de meest intieme dingen. Ze raken ongevraagd je buik aan! Ik wordt dan op zo'n moment echt bot! Ja, hallo. Ik pak toch ook niet zomaar de kont of een tiet van een ander beet?
De meest wildvreemde mensen lopen ineens ongevraagd adviezen te geven over opvoeding! Hallo, begin lekker bij jezelf zeg!

Ja, en dat ze zich dan ook nog lopen te bemoeien over wel of geen BV geven, dat is een verlengstuk ervan. Het zijn jouw tieten en jouw kind! Mag jij even zelf bepalen hoe je voed zeg!

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

20-10-2008 om 11:29

Laat die nitwits maar l*llen

Je verhaal geeft me het idee dat je/men denkt dat de baby niet zo vaak wakker zou worden als ie flesvoeding kreeg in plaats van borstvoeding. Nou, die garantie heb je niet. Zeg dat maar tegen je kritikasters. Meer eten lijkt me voorlopig een afdoende maatregel, slik er eventueel vitaminepillen bij. Ik heb genoten van de lange periode (3,5 jaar) waarin ik ongegeneerd chocola en snacks kon eten zonder er dikker van te worden.
Kolven heeft een limiet, ik geloof 9 maanden. Maar daarna kun je eventueel mixvoeden: borst als jij er bent, zuivel als iemand anders voor je kindje zorgt.

Cao

In sommige CAO's is kolfrecht onder werktijd geregeld tot 12 maanden. En in je eigen tijd (pauzes) mag je altijd kolven.

Sascha2

Sascha2

20-10-2008 om 12:54

Kolven

Ik was inderdaad van plan om na de negen maanden gewoon in mijn eigen tijd te kolven, dus in de pauze. Inmiddels heb ik een ritme waarin ik rond 09.00 en rond 12.30 kolf. Daarmee haal ik voldoende voeding voor de volgende dag. Bij thuiskomst heeft mijn dochter dan net gedronken en kan ik nog even kolven of ze heeft nog niet gekolfd en is er dus nog een voeding over. Al met al red ik het hier prima mee. Als ze negen maanden is, dan probeer ik 's ochtends thuis voor het werk nog te kolven en in de pauze. Ik zal dan wel iets later naar huis kunnen gaan, maar volgens mij moet ik er dan weer voldoende voeding uit kunnen halen. Inderdaad, ze begint zoetjes aan andere dingen te eten en komt wel aan haar gerief. Maar ik blijf nog even kolven.
En inderdaad, slimme brunette: ook ik geniet van het feit dat ik nu eens ongegeneerd kan eten zonder na te denken! Ik heb het geluk dat ik enorm ben afgevallen door zwangerschap (echt waar!) en borstvoeding en nu zo', 19 kilo minder weeg dan vlak voor mijn zwangerschap. Ik blijf nu op gewicht en hoop dat dat nog even blijft, wel zo fijn

mieks

mieks

26-10-2008 om 13:04

Reactie op migraine

Hi Sascha,

Wilde even reageren op je berichtje. Ik heb niet vaak migraine maar heb het wel gekregen en heb het tijdens het zwanger zijn en borsvoeding periode. Ik voed de kinderen ook lang tot ong 14 maanden. (ik heb nou mijn vierde kindje van 6 maanden aan de borst)

Wilde je even laten weten dat ik naar een natuurarts ben geweest voor de migraine. Hij vertelde me dat het door de hormonen kwam. Ik heb pilletjes gekregen. Moest in 2 x per week innemen. Ik heb nog 1 keer een zware migraine gehad (een paar dagen nadat ik hiermeen begon) en sindsdien geen migraine meer gehad. Ik moet zeggen dat ik niet zozeer de hoofdpijn heb maar een probleem met kijken, flitsen en zo met daarna hoofd pijn.

Misschien is dit een idee en dat het je kan helpen.

De pilletjes heten, ´sepia officinalis.

Succes iig met het borstvoeden. En lekker doorgaan zolang jij en kind het fijn vinden.

Groetjes

Annemieke

linda c

linda c

26-10-2008 om 19:26

Moeilijk ja.

jammer genoeg erg herkenbaar. Hier een zoon met KMA en verrotte nachten, ik val af als een trein en omdat hij geen fles blieft is het gedóe op de creche (hij mag dus nog ff GEEN fruit, pap, nutrilon oid -en ik kolf niet genoeg).

Het is errug makkelijk om dan te zeggen: doe toch niet zo moeilijk! Maar ik doe moeilijk omdat ik denk dat dat een goed idee is. Toegegeven, ik zal geen zucht meer laten horen op de creche (ze hebben een punt: als ik mekker, dan moet het misschien maar anders).

Misschien een tip: een verwijzing bij de HA voor een dietist? DIe kan je wijzen op welke manier je verantwoord 'vet' eet (banaan, avocado, bijv). Maar je bent daar misschien ook allang mee bezig. En geef maar toe dat je wel heel veel vraagt van jezelf. En dat je dus misschien ter compensatie ook extra lief voor jezelf mag zijn.

sterkte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.