Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Handige producten

Zo halverwege mijn zwangerschap heb ik zo'n beetje alle grote dingen wel in huis. Wagen, luiertas, maxicosi, box, buikdrager, commode. Flesjes heb ik ook al, verschoonkussen, voedingskussen.

Welke handige of leuke producten raden jullie mij aan om nog te kopen ? MIjn dochter is al weer 6 jaar er zijn vast nieuwe dingen op de markt gekomen, ben benieuwd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

23-02-2009 om 22:08

Bad-ding

Hoi Manda,

Ik wil dit keer zo'n ding voor in het bad waar een baby op kan liggen. Dat lijkt me zo leuk als ze met hun grote broer/zus in bad gaan!

Liora

Puckababy

Bij de jongste van 4 maanden heb ik op advies van de fysio een puckababy aangeschaft. Wat een zaligheid, een gewoon slapend kind, die niet om de haverklap wakker wordt van maaiende handjes en zo. Had ik die bij de oudsten (inmiddels 11 en 8) ook maar gehad, dat had me heel veel slapeloze nachten gescheeld en dan hadden ze ook vast overdag geslapen.

Grote fles badolie voor jezelf

en een digitale camera.

Baby heeft vrijwel niets nodig, dus verwen jezelf.

Manda Rijn

Manda Rijn

24-02-2009 om 10:00 Topicstarter

Leuk

zo'n bad ding, dat is een leuk kado om te vragen. Een puckababy ga ik zo eens google'en.

Mama Marjan

Mama Marjan

24-02-2009 om 11:47

Mobiel

idd zo'n bad zitje, ik doe hier de twee daarmee samen in het grote bad. puckababy heb ik ook veel plezier aan gehad.
daarnaast heb ik een erg leuke mobiel gekregen bij de oudste: symphony in motion van tiny love. mooie klassieke deuntjes die je zelf ook goed kan hebben, felle kleurtjes, contrasten. van dezelfde serie heb ik een baby-gym.

geniet ervan!
marjan

Dees 68

Dees 68

24-02-2009 om 20:56

Lodger draagdoek

Waar ik veel profijt van heb gehad is de Lodger Shelter.
Dat is een draagdoek in banaanvorm die je in de maxi cosi kunt doen en mijn zoontje ligt er altijd in. Ik gebruik hem in plaats van een jas, ik gebruik hem om hem slapend over te tillen in zijn bedje (als hij in de cosi in slaap gevallen is) en ik gebruik hem om hem te dragen als kinderwagen/cosi-onderstel niet gebruikt kan worden. Hier een echte aanwinst dus.

Nu mijn zoontje echter 5 maanden wordt, wordt dragen in dat ding wat zwaar en heb ik dus een draagdoek gekocht (zo'n wikkeldoek met een elastisch tussenstuk), en ook die vind ik werkelijk geweldig. Gisteren nog uitgebreid mee gecarnavald, en werkelijk geen kind gehad aan zoonlief.

Bij de oudste twee (die ook een stuk ouder zijn) had ik zo'n buikdrager en die was ook niet verkeerd, maar ik vind wel dat de draagdoek een stuk beter draagt en het is ook veel knusser met zo'n beebje tegen je aan.

Zoonlief is trouwens een najaarsbaby. Als jij nu echt halverwege bent, krijg je een zomerbaby? Ik vraag me dan wel af of die van Lodger (van fleece...) niet te warm is dan.

En daarnaast idd het badzitje. Ik had vroeger zo'n ijzeren frame met een stukje badstof eraan, maar dat is qua gebruiksgemak echt niet te vergelijken met zo'n kunststof zitje (het is trouwens eigenlijk meer een "ligje") dat je op de bodem van het bad kunt vastplakken en dat verstelbaar is.

En die mobiele heb ik ook. Heb achteraf alleen spijt dat ik niet het type met afstandsbediening heb gekocht, want mij gaat het muziekje na een tijdje wel op de wekker werken, en dat is meestal omdat ik vergeten was om hem uit te zetten nadat ik mijn zoontje uit de box gepakt had om hem te voeden, en dan zit me dus al voedend te verbijten, wat zou ik dan graag een knopje willen hebben waarmee ik hem zo uit zou kunnen zetten...

En wat hier trouwens ook een grote hit is, is zijn de tutteldoekje met labeltjes eraan. Daar is ie echt helemaal gek van.

En als onderstel voor onder de cosi heb ik trouwens een Quinny Zapp gekocht. Weet nog dat ik bij mijn dochter meer last van mijn rug kreeg van iedere keer de buggy uit de auto tillen dan van met haar op de arm (naar school en weer terug, en dat 4x per dag) te lopen. Want toen had ik nog zo'n grote loeizware buggy (die dus meestal ongebruikt in de kofferbak bleef liggen). De Quinny Zapp is echter superlicht en heel compact en staat meestal al half uitgeklapt klaar in de kofferbak van mijn auto. En dan is het maar een kwestie van cosi erop, handvaten omhoogklappen er rijden maar. Scheelt echt een stuk, aangezien de school hier niet echt op loopafstand ligt en parkeren bij school hier nogal ontmoedigd wordt...

En waar ik ook heel erg blij mee ben is zo'n voedingskussen. Die had je vroeger ook al, maar toen had ik er het geld niet voor over. Deze keer ben ik toch overstag gegaan (was de berg kussens die ik de laatste maanden van mijn zwangerschap in mijn bed had liggen helemaal zat) en ik ben erg nog steeds erg blij mee. Niets fijner dan te mijmeren op de bank met een baby die op je schoot op zo'n kussen ligt te slapen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.