Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Sabina

Sabina

21-08-2018 om 17:12

Help! Baby 5 maanden zeer onrustig!

Ik hoop dat iemand me op de rand van wanhoop kan redden met !

Ik heb een prachtige dochter van 5 maanden oud. Sinds de geboorte is ze veel wakker de eerste 5 weken was ze wel rustig maar gewoon heel veel wakker en dronk om de 3 uur maar 90/ 100 cc flesvoeding (nutrilon standaard). Door haar ontwikkeling en groei had ze genoeg hieraan. Sinds week 6 werd ze vaker wakker snachts en wilde ze ook meer wakker zijn overdag.. ik heb alle tips opgevolgd (inbakeren/dag en nachtrimte ontwikkelen etc. ) maar inbakeren hielp soms om 3 uur aan een stuk te slapen. Maar sinds dus 6 weken is ze heel onrustig(geen darmkrampjes of honger want fles wilde ze niet of extra’s liet ze staan.) na 2,5 maand dronk ze 130 soms 140 cc ook al deed ze hier bijna een uur over. Nu is ze 5 maanden en drinkt nog steeds 140 cc en meer krijg ik er niet in ze krijgt sinds 4 maanden ook vaste voeding en doet het super goed! Ook de ontlasting en plasluiers geen problemen mee gehad.

Nu is ze 5 maanden en wilt alleen maar wakker zijn en nog maar weinig slapen en alleen op de arm of met flesje slapen. Ook mag ik niet uit het zicht zijn want dan gaat ze krijsen.

Ik heb het laten huilmethode, huisarts, vast ritueel echt alles geprobeerd en niks lijkt te werken!! Ik heb geen nacht doorgeslapen en wordt 5/6 keer wakker. Ook als ze bij mij in bed ligt wordt het er niet beter op!! Ik ben een alleenstaande moeder en heb geen familie of vrienden die kunnen helpen bij mijn probleem ik begin dus echt wanhopig te worden! Er MOET iets zijn en tips en trucjes zijn altijd welkom!!

Accepteren

De beste truc is denk ik accepteren dat het zo is en je rust er om heen nemen. Zorg voor een goede draagzak zodat je haar handsfree met je mee kan dragen.
Zelf ontspannen kan ook nog zorgen dat je baby meer ontspannen raakt. Zet zachtjes kalme muziek op. Muziek die je zelf mooi vind en waar je bij ontspant.
Ik had vroeger een oppasbaby die rustig werd als ik Bach opzette. Waarschijnlijk vooral omdat het mijzelf kalmeerde.

Tandjes? Sprongetje?

Komen er al tandjes aan? Zelfs al zie je ze niet, dan nog kan ze er last van hebben. Je kan chamodent of dentinox gebruiken. Ik zou beginnen met chamodent omdat dat homeopatisch is en langer gebruikt kan worden. Dentinox zou ik alleen gebruiken als je echt witte puntjes op het tandvlees ziet, dentinox verdoofd veel sterker.

Zolang ze goed groeien zou ik mij over de hoeveelheid voeding geen drukte maken. Twijfel je of ze te weinig krijgt dan kun je altijd een keertje extra laten wegen bij het CB.

Daarnaast kan ze natuurlijk in een sprong zitten. Leen Oei, ik groei van iemand of de bieb, ik vond het best geruststellend dat als ik ziekte, krampjes, tandjes, luier, warmte, kou etc. had uitgesloten het wel het sprongetje moest zijn. Ben je zelf geruster dat er niets ernstigs is, dan voelt het kindje dat ook. Hou je gewoon aan je ritme en plannen. Kruipt ze al? Misschien is ze daar wel gefrustreerd over. En dus inderdaad sprongetje...

En wat is alles geprobeerd? Soms moet je iets langer volhouden voor het werkt, een nachtje is niet voldoende. Het kan wel een paar dagen tot weken duren voor een nieuw ritme werkt. Wat bij ons altijd goed gewerkt heeft, is voorlezen. Zelfs als baby lazen we haar voor in haar wiegje of kletsten we wat. Onze stem werkte voor haar geruststellend. Je zou kunnen proberen je stem op te nemen en af te spelen zodat ze denkt dat je er bent.

Roos

Roos

23-08-2018 om 18:35

Suggesties....

Ten eerste wat ontzettend vervelend, helaas zijn er heel veel kindjes die nog niet doorslapen met 5 maanden. Mijn oudste heeft er 1,5 jaar over gedaan.....

Wat ik gemerkt heb is dat hoe moeier ze worden hoe moeilijker in slaap. Een paar ideetjes:

- ik weet dat een slaapzakje hielp bij een vriendin van mij
- huid op huid contact, ga een dag met haar lekker op bed liggen, gordijnen dicht en probeer haar lekker bij je te laten slapen.
- rust en regelmaat wil ook helpen. Dus duidelijke patronen. Eerst drinken, dan luier verschonen, liedje zingen, slaapzakje aan en naar bed. Begin vroeg in de ochtend dan is het vaak het makkelijkst.
- white noise helpt soms (zijn goede gratis apps voor)
- bij mijn oudste was de truc (na 1,5 jaar), bedje op de kamer. Duidelijk vertellen dat wij gingen slapen (ritueeltje afgaan) en echt gaan slapen. Was daarna over.... Maar goed zal wrs ook met de leeftijd te maken hebben gehad dat dit werkte

Helaas is het echt pionieren en uitproberen.

Heel veel succes!

Jen

Jen

03-09-2018 om 21:58

3 RRR

Rust en regelmaat is belangrijk maar misschien doe je dat al. Probeer haar moe te maken door te spelen en na het spelen weg te leggen ik herken je probleem toch even laten huilen na een paar min erna toe even laten weten dat je er bent en weer weg zonder wat te zeggen. Donkere kamer. Probeer zelf ook te ontspannen en er vertrouwen in te hebben want dat voelen ze heel goed aan!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.