Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Wolfjesmoeder

Wolfjesmoeder

24-12-2008 om 19:43

Help, hongerlapje

Hallo allemaal, iedereen die zo gek is om op kerstavond of met kerst op OOL te zitten . Mijn zoontje is bijna 4 maanden en weegt bijna 8 kilo (was bij de geboorte al meer dan 9 pond en volgt precies de bovenste groeilijn). Ik geef geen borstvoeding en hij zat met z'n flessen steeds tegen het maximum aan.
Sinds ongeveer een week geleden is hij ineens korter gaan slapen en hij heeft dan ook heel snel weer honger. Hij drinkt geen volle flessen, maar wil wel vaak drinken en al met al komt hij nu wel iets boven de 1000cc per dag uit. Tijd rekken doen we al een beetje, maar ik wil echt niet steeds met een huilende baby rondlopen.
Is het echt een probleem dat hij meer dan 1000cc drinkt? Ik lees hier tegenstrijdige dingen over, de een zegt dat een zware baby wel wat meer mag hebben, de ander zegt dat je absoluut niet over de 1000cc mag...
Heeft iemand misschien ervaring met Forte? Ik wil liever niet overstappen naar andere voeding, we zijn net een beetje van de krampen af, maar als het werkt is het misschien een overweging waard...Maar misschien is dit ook wel weer een of andere rare fase en gaat hij ineens weer beter slapen en minder drinken .
Iemand misschien nog andere tips of ideeën? Ik moet over 2 weken weer naar het CB, zal het daar ook bespreken.
Groetjes en fijne kerstdagen!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoi

Ja, hier zo'n "gek" die op kerstavond op OOL te vinden is hahaha, nog even gauw voordat ik naar de Kerstnachtdienst ga die om 22 u begint.
Hier ook een hongerlapje, ze is nu 7 maanden en het is inmiddels minder geworden, maar toen zij 4 maanden was dronk ze ook veel.
Wat ik op een gegeven moment ben gaan doen is de flessen aanmaken met zo'n 20 cc extra water. Hierdoor had ze nog wat meer te zuigen zeg maar en was ze iets langer tevreden. Verder zaten wij ook regelmatig boven de liter flesvoeding. We hebben ook Forte geprobeerd, maar behalve ineens weer krampen merkten we geen verschil, dus daar zijn we na 1 pak weer mee gestopt.
Volgens mij kan het wel, meer dan 1 liter, maar ik zou er niet te veel over heen gaan.
Succes en jij ook fijne feestdagen!

Nog zo'n gek hier

Lekker met het gezin thuis met kerst, kids aan het spelen, man spelletje aan het doen dus mama achter de pc

Ik heb er eigenlijk nooit echt op gelet hoeveel mijn kids precies kregen. Als ze honger hadden kregen ze gewoon nog wat extra. Heb er ook nooit commentaar op gehad van cb ofzo.
Trouwens, mijn oudste was ook zo'n hongerlap en die kreeg met 3,5 maand al fruithapjes of af en toe baby-liga's ofzo. Ik weet wel dat het tegenwoordig pas "mag" vanaf 6 maanden, maar mijn kinderen hebben het nooit zo lang zonder bijvoeding gedaan en ze zijn er ook niet slechter van geworden.
Of, zoals Sanneke al zegt: andere voeding, voor hongerige baby's. Maar dan heb je wel kans dat hij last van krampjes oid krijgt, omdat hij weer aan andere voeding moet wennen.

Succes ermee in ieder geval, en fijne dagen!

Yaron

Yaron

25-12-2008 om 13:53

Wel forte

Wij hadden ook zo'n hongerlap, hij was met 2 maanden al 8 kilo. Hij kreeg vanaf dat hij 3 maanden was flesvoeding en dan wel Forte, of het hielp weet ik niet want daarvoor kreeg hij borstvoeding en met kolven had ik vaak meer dan 400 cc opbrengst. Hij mocht van de wijkverpleegkundige wel meer dan een liter per dag drinken, hij kreeg maximaal 1,5 liter op een dag. Nu is het een grote, maar niet meer dikke kleuter die zeer weinig eet.

hout anne

hout anne

25-12-2008 om 14:31

Niet té veel

1 liter wordt aangehouden ivm de nieren van de baby, die kunnen niet meer verwerken (let op: het gaat hierbij om 1 liter water, dus excl. de scheppen voeding!) 1 liter voeding staat dus niet gelijk aan 1 liter water.
Verder is het belangrijk om met het CB te overleggen voor je over de liter vocht heen gaat en voor je overstapt op andere voeding. Stap je toch over, zorg dan dat je wel hetzelfde merk gebruikt, de samenstelling is dan beter op elkaar afgestemd en zo is de overgang minder moeilijk!

Succes!

Nee, het gaat niet om water, maar om de eiwitten

Nee Hout Anne, het gaat niet om de hoeveelheid water of vocht, maar om de hoeveelheid eiwitten. De eiwitten in kunstvoeding zijn lichaamsvreemd, en belasten de nieren flink. Vandaar dat er als maximum gezegd wordt 1 liter AANGEMAAKTE voeding aan te houden, wat overeenkomt met ongeveer 30 schepjes.
Water mag eventueel wat extra, maar nooit meer dan 15-20cc extra per fles.

dc

dc

26-12-2008 om 22:12

Herkenbaar

Hier ook meer dan 9 pond bij geboorte en ook met 4 maanden niet meer te houden. Bij 5 maanden kwam hij overdags EN 's nachts om de 2 uur voor eten (ik geef borstvoeding). Na 2 weken heb ik het bijltje erbij neergegooid en ben begonnen met bijvoeding, dat ik eigenlijk wilde uitstellen tot 6 maanden. En dat hielp enorm. Nu wordt mijn 9 maanden oude hongerlap nog maar 1 keer 's nachts wakker, en overdags eet hij nog steeds voor 3!

Wolfjesmoeder

Wolfjesmoeder

27-12-2008 om 08:44

Reactie

Overleggen met het CB doe ik over 2 weken, ze zijn telefonisch heel moeilijk te bereiken dus ik wacht wel op de afspraak.
Iets extra water bij het flesje doe ik ook, maar niet meer dan 10cc anders kan ik de poep uit z'n nek poetsen.
Het gaat al wel iets beter, hij gaat weer wat langer slapen, dus iets meer tijd tussen de flesjes. Ik let ook wat meer op wanneer hij de fles loslaat en kijk dan of hij genoeg heeft gehad. Hij is gewoon een snacker volgens mij, drinkt graag kleine beetjes.
Ik denk dat we ook maar wat eerder met fruit gaan beginnen. Bij de oudste ben ik ook met 4 maanden begonnen (op advies C. Dat was (en is) ook zo'n flinke eter (en hij is nu een lange, slanke peuter).
Groetjes

MamavanB

MamavanB

27-12-2008 om 21:43

Idd het gaan om de aangemaakte voeding

idd, het gaat om de voeding, dus niet meer dan een liter aangemaakt voeding. extra water geven mag altijd (denk maar aan een warme vakantie, dan geef je je baby toch ook af en toe een extra flesje water).
Ook al is water geen voeding, wellicht dat je baby er wel voldoening van heeft om net dat laatste beetje te stillen

Wolfjesmoeder

Wolfjesmoeder

29-12-2008 om 10:48

Daar ging ik ook vanuit

1 liter aangemaakte voeding. En daar gaan we wel iets overheen, maar nog geen 100cc dus ik maak me er niet zo druk meer om.
Groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.