Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

27-02-2010 om 14:00

Help, mijn zoontje drinkt (nog steeds niet)niet uit de fles

slecht dus, Ik heb dat wel eens eerder gepost en toen leek het iets beter te gaan. Maar dat was van korte duur
Ik rijd nu heen en weer iedere keer tussen mijn werk en mijn moeder/schoonmoeder. Een waardeloze situatie, maar het is niet anders.

Ik ben al minder gaan werken, nog minder kan echt niet. Ik breng mijn zoontje nu naar mijn moeder/schoonmoeder, rij naar kantoor, dan drinkt hij 50cc uit een flesje met hangen en wurgen, rond enen ben ik weer terug, geef ik hem zelf, en 's middags drinkt hij misschien nog 100cc op de dag verspreid. Het is geen doen, maar het is niet anders

Nu dient het volgende probleem zich aan, meneer blieft geen kunstvoeding en mijn diepvriesmelk is op.
Ik krijg niet genoeg bijgekolft, ik krijg er niet meer uit. Hooguit 100cc voor de dag en dat is te weinig.

Dus hij moet echt de rest in kunstvoeding krijgen. Maar hij wil niet.
We hebben wederom alle flesjes geprobeerd, we hebben al verschillende merken geprobeerd, verschillende houdingen.
Hij drinkt helemaal niets.

Kijk, meneer is een connaisseur, maar het is niet handig.

Heeft iemand nog een tip hoe ik deze eigenwijze druif aan de fles en aan de kunstvoeding krijg.
Of anders tips, buiten het meer aanleggen want dat heb ik al geprobeerd, hoe ik de productie omhoog krijg

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

27-02-2010 om 14:50

Eten?

Hoi Kiki,

Hoe oud is je zoontje ook alweer? Want misschien al bijna zes maanden en dan kan je beginnen met eten geven. Ik kocht toen voor mijn zoontje biobim pap voor baby's vanaf 5 maanden, is rijstebloem en boekweit en volgens mij veel lekkerder dan die saaie rijstebloem van nutrix. En dat dan met kunstmelk aangemaakt, klein scheutje diksap erdoor en smullen maar.

Misschien is dat wat? En als hij fruit mag natuurlijk een banaan!

Liora

Kiki

Kiki

27-02-2010 om 15:04

Hij is pas 4,5 maand

Dus bijvoeden kan nog niet.

Pff en trouwens dit eigenwijsje kennende zal hij vast weigeren te eten.
Hahaha

Biene M.

Biene M.

27-02-2010 om 15:08

Mengen?

Misschien een domme vraag hoor, maar meng je de kunstvoeding met borstvoeding? Wij zijn begonnen met een kwart kunstvoeding en driekwart moedermelk en hebben het aandeel kunstvoeding langzaam aan opgeschroefd.

Wat het te weinig kolven betreft: gebruik je al een syntocinon neusspray? Ik kreeg zonder hooguit 60 cc per keer gekolfd en met 160 tot 250 cc.

Helaas heb ik geen tips voor het flesweigeren...

Succes hoor, ik hoop dat het snel goed komt.

vlinder72

vlinder72

27-02-2010 om 16:06

Andere fles?

Je kan een andere fles proberen. Er bestaan speciale borst flessen of flessen zonder speen zodat een kindje de melk ergens vanaf kan likken. Gelukkig hebben wij zelf nooit dat probleem gehad. Wij hebben onze zoon geleerd om uit een fles te drinken door een 3 standenspeen te gebruiken. Daardoor liep de melk eruit en begreep hij dat er in de fles melk zat. Hij zat echt helemaal onder maar toen het kwartje eenmaal viel, ging hij normaal drinken. Verder weet ik uit ervaring met een vriendin dat flesweigeren niet uitzonderlijk is. Het is mogelijk om je kind 's morgens zelf te voeden overdag wel de fles aan te bieden en dan zodra je terug bent uit je werk je kind aan te leggen. Je hebt dan wel kans dat hij de hele avond bij je wil drinken. Niet wenselijk natuurlijk maar als ik het goed heb begrepen niet uitzonderlijk. Maar dan zit je nog met de hoeveelheid. Er schijnt een manier te zijn om de productie omhoog te krikken door middel van het middel Domperidon. Let op: dat is oneigenlijk gebruik van het middel, bij sommige mensen heeft Domperidon als bijwerking dat de productie omhoog gaat. Doe dit alleen niet zonder overleg. Je weet zelf niet hoeveel je nodig zou hebben en je moet natuurlijk wel zeker weten hoe je het moet doen en of het wel veilig is. Neem hierover contact op met een lactatiedeskundige of vraag het eens na op de site van borstvoeding.nl.

Werktijdenbesluit

Volgens mij mag je tot 1/4 van je werktijd besteden aan kolven/evt voeden t/m 9 maanden.
Bij mij op het werk was geen geschikte kolfruimte dus ging ik tussendoor gewoon naar huis en ook begon ik vaak later en ging eerder weg.

Om de productie op te schroeven gebruikte ik syntocinon neusspray, werkte geweldig goed bij mij. Op recept via de huisarts.De productie vloog omhoog en de vriezer zat zo weer vol.

Damajo

Lopen?

Bij mijn zus hielp het om de baby lopend de fles te geven.

Bij mijn dochter hielp ook niets. Daar ben ik met 6 mnd met pap van een bordje begonnen. Knoei knoei, maar ze at het wel. Dat kreeg ze dan ipv een fles, om plm 10 uur.
Bij mijn zoon hielp de Tommie Tippee. En blijven proberen...

Nog ff volhouden, het wordt steeds makkelijker, omdat je straks kunt beginnen met bijvoeden (pap en fruithap).

Sterkte!

Kiki

Kiki

28-02-2010 om 21:32

Damajo, ik ben eigen baas

dus al zou ik de constant weg zijn om te voeden, geen haan die er naar kraait. Dat is mijn probleem niet. Heeft iemand wel eens geprobeerd hun baby mee te nemen naar werk? Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen. Kom je dan nog aan werken toe?

Want lopend hebben we gedaan en we hebben alle soorten flesjes geprobeerd.
Het idiote is dat uit een klein bekertje hij meer binnen krijgt als met een fles, maar omdat mijn moeder/schoonmoeder ook op mijn oudste passen is daar gewoon geen tijd voor. (je bent namelijk heel lang bezig)

Ik ga de kunstvoeding mengen met de gewone voeding, kijken of dat beter werkt.

Ik ben het ook helemaal niet gewend, mijn oudste dronk gewoon goed uit de fles.
Maar hij krijgt te weinig binnen, dat staat wel vast, hij staat namelijk al een maand stil in gewicht.

Kiki

Je eigen suggestie lijkt me de beste. Evt. met een oppas op je werk die je handen zo vrij mogelijk houdt. Baby mee.

En nog even een hart onder de riem (bewonder je sowieso en herken veel in je familieperikelen, maar dat ff terzijde): de Grote Les van het Moederschap is voor mij toch wel dat alles tijdelijk is.

Het lijkt of deze dingen eeuwig duren maar ik denk dat je kunt focussen op een oplossing voor een paar weken, daarna ziet alles er alweer anders uit. Ik zeg niet dat dan alles opgelost is, maar het zal allicht niet meer hetzelfde zijn.

Volgens mij leef je ook allang volgens die leefregel, anders had je al het werk aan je bedrijven nooit kunnen combineren met de ziekte van je oudste en de zwangerschap en babytijd van je jongste.

Maar ik zou dus gaan voor meenemen met een oppas. Ik weet niet of de oma's nog andere kinderen onder hun hoede hebben. En ideaal is het zeker niet. Maar, en dat is mijn punt, het is tijdelijk!

Baby op werk

Tot Dirk een maand of 10 was werkte ik in het buitenland. Ik moest ook op zaterdag op kantoor zijn, maar had dan geen oppas aan huis. Ik nam hem dus mee.
Mij beviel dat goed, hij sliep, ging aan de borst, of lag op een speelkleed op de grond naast mijn bureau. De zaterdag was niet zo druk, ik deed vooral werk achter de computer (ik kan ook computeren met een kind aan de borst, heb ik toen geleerd), ik vond het wel gezellig.

Kleinedraak

Kleinedraak

01-03-2010 om 21:52

Werken met baby

Hier ook goede ervaringen met werken met baby erbij hoor! Heb het de afgelopen 2 maanden gecombineerd en pas nu gaat ze voor het eerst eens naar de opvang. Ik zit achter de computer en ze ligt lekker naast me op de grond of in een wipstoel, al moet ik wel zeggen dat ze het leuker vind als ik was ophang of zo (lekker geƫmancipeerd ). Met de oudste heb ik het nog veel langer gecombineerd, maar bij haar moest ik op een gegeven moment te veel erachteraan omdat ze overal heen rolde en tijgerde.

Verder geen tips voor het drinken... alleen heel veel sterkte! Wat een gedoe zeg...

Link

Hoi,

Hier is wat info over de neusspray. http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/de-oxytocine-neusspray.html

Ik hoop dat je er net zoveel aan hebt als ik (heb uiteindelijk 4 jr en 3 mnd BV gegeven, maar die neusspray gebruikte ik alleen in de babytijd hoor

Damajo

Kiki

Kiki

05-03-2010 om 22:16

Ging eigenlijk best lekker, werken en een baby

Maar ja, ideaal is anders.

Maar hij weigert nog steeds de kunstvoeding. Ik ga die neusspray wel even halen, kan ik dat in de apotheek kopen of moet ik daar echt de huisarts voor hebben.

Ik heb nogal een ouderwetse huisarts en ik weet niet of hij zoiets wel voorschrijft.
Bij mijn oudste was hij verbaasd dat ik na 6 maanden nog borstvoeding gaf, dus vandaar.

Biene M.

Biene M.

06-03-2010 om 09:44

Kunstvoeding en neusspray

Hoi Kiki,

Drinkt hij de kunstvoeding ook niet als je hem mengt met veel moedermelk? Wat een fijnproevertje!

Voor de neusspray kun je je huisarts bellen. Sommige huisartsen moeten even uitgelegd krijgen wat en hoe, maar volgens mij kun je het recept altijd wel na een telefonisch consult krijgen.

Succes!

Lak aan hebben

Als hij het echt niet voor wil schrijven zou ik hem toespreken en hem erop wijzen dat de WHO BV tot 2 jaar aanbeveelt.
Mocht hij oververbiddelijk blijven dan zou ik met een klacht dreigen en vervolgens naar een andere huisarts gaan.Je stelt namelijk een hele reeƫle vraag.

Damajo

Sascha2

Sascha2

06-03-2010 om 12:11

Kiki

Ik heb ook zo'n huisarts die aan russisch roulette doet: de ene keer krijg ik zonder pardon een recept, de andere keer moet ik hemel en aarde bewegen. Afgelopen week heb ik gebeld voor de neusspray en ik heb aangegeven dat ik die spray op advies van het CB vroeg. Zonder morren en zonder afspraak kreeg ik een recept. Is het cb hier toch nog ergens goed voor

Kiki

Kiki

09-03-2010 om 22:25

En ondertussen wist mijn huisarts dus niet eens wat het was

Hoe vind je zoiets. Reden om een andere huisarts te zoeken?

Enfin, de baby heeft vandaag zowaar achter elkaar 135cc uit een fles gedronken met kunstmelk 25CC erin gemengd.
Dus dat gaat ook de goede kant op. 's middags dan maar 50CC uit de fles gedronken. Niet genoeg voor de dag, maar meer als normaal.

Ik heb de neusspray, nadat ik mijn huisarts heb moeten voorkauwen wat het was.
Ik hoop dat deze trend zich doorzet en dat hij uiteindelijk gewoon uit de fles gaat drinken. Pff lastig hoor met mijn oudste had ik die problemen niet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.