Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
karin

karin

04-01-2011 om 11:10

Herkenbaar krampjes overgang borst naar flesvoeding?

Ons dochtertje van bijna 15 weken heeft vermoed ik erg veel last van de overgang van borst naar flesvoeding(hypoallergeen)de eerste keer met afbouwen een beetje(bij bv bv bv fv bv),maar nu bij de laatste afbouw veel meer,ze slaapt al 2 weken niet door en word huilend(krijsend) wakkeren(2 a 3keer s'nachts) trekt erg met de beentjes laat erge stinkwindjes,ook slaapt ze onrustig en overdag ook maar hazeslaapjes en als ze slaapt hoor ik haar wat onrustige geluidjes maken en is ze erg snel weer wakker
mijn vriend praat makkelijk die heeft gewoon honger,maar ik weet het verschil wel tussen hongerig of ergens last van hebben,nu zitten in de familie wel darmklachten(chron)!
Ik ben bij de wijkverpleegkundige geweest en die gaf als advies(infacol voor krampjs,ben ik niet zo voor(heb vsm))en rustig de fles leegdrinken en tussendoor laten boeren,maar mijn gevoel zegt dat het daar niet aan ligt,herkent iemand dit of heeft tips,want ik moet volgende week weer aan
het werk,dacht eerst dat ze oorontsteking had,maardat was oorsmeer,wel heeft ze midden december buikgriep gehad(1 week)....

Oh ja als ik me niet zo slap(veel afgevallen enz.) en moe voelde en niet zoveel uren werkte had ik zeker met bv door willen gaan,maar helaas en met alleen de ochtendenavond had ik niet genoeg voeding meer...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

04-01-2011 om 11:55

Pepti?

Misschien is hypoallergeen wel niet de goede melk voor je dochter. Ik zou eens overleggen of je misschien over moet stappen op Pepti of in het ergste geval Nutramigen.

Elx

Elx

07-01-2011 om 02:30

Afkolven?

Ik weet niet of je al lang gestopt bent met bv, maar misschien kan je afkolven? Baby had geen problemen toen alleen aan bv?

Ook al had je voor gevoel niet genoeg bv voor alleen ochtend en avond, je lichaam past zich snel aan en maakt gewoon meer, of "vettere bv". Duurt een paar dagen.

Heeft baby ook last met alleen bv uit flesje? Misschien drinkt t in andere houding bij fles dan borst, of drink techniek is niet goed bij flesje?

Ik weet t ook niet, maar probeer een beetje mee te denken. Vervelend voor je, helemaal met de druk dat t geregeld moet zijn, voordat je naar je werk gaat. Succes.

Elx

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

karin

karin

09-01-2011 om 23:32

Dank je het kan nog maar

dank je afkolven kan nog,maar ik val gewoon veel afdoor de bv en daardoor voel ik me erg moe en slap,maar van die fles goedhouden vol melk,tussendoor laten boeren dat doe ik maar ze blijft onrustig,hoewel het krijsen
meer mopperen is geworden,maar bij bv sliep ze van
11 tot 9 en nu van half 11 en dan meestal geen 5 uurtjes
achtereen(en overdag ook hazeslaapjes),vreemd toch sinds de flesvoeding,moest even
een week of 2 afwachten en anders even contact opnemen
met cb!
Bij ons zitten darmklachten wel in de familie(chron)
ik twijfel over probiotica,een vriendin van me heeft
dat aan haar ong.evenoude zoontje gegeven en krampjes
waren helemaal weg!

Maar ik twijfel,want moet 100% zeker weten dat het haar darmpjes zijn,maar ik heb een groot vermoeden...

karin

karin

09-01-2011 om 23:35

Dacht ook nog aan een ostheopaat

ik dacht ook aan een ostheopaat,maar weet niet of die
baby's kan helpen die onrustig zijn,iemand ervaring?

Onrust

Goh wat vervelend dat ze zo´n last heeft. Heb je weleens aan een andere fles gedacht, i.c. de DrBrown of Bfree (gewoon te koop bij de Prenatal). Met deze fles is de kans dat ze lucht happen tijdens het drinken minimaal.
Ik zou zelf niet naar een osteopaat gaan. Je geeft zelf aan dat ze pas onrustig is sinds ze over is gegaan van bv naar fv.
En eerder terug naar het consultatiebureau of eventueel de huisarts. Wellicht is het toch de voeding die voor problemen zorgt en is een andere voeding (bv Pepti) de oplossing.

Succes!
Juulia

Fransien

Fransien

13-01-2011 om 08:03

Darmkrampen zijn normaal

Hoi Karin,
Na wisseling van voedsel moeten de darmpjes zich daarop instellen en dat geeft darmkrampjes, duurt maximaal 2 weken, meestal veel korter (3 a 4 dagen tot een week). Probiotica voor baby's zijn gevriesdroogde nuttige bacterien, hij heeft voldoende, anders had hij van jouw melk nog krampjes gehad, lijkt me dus niet nodig, maar kwaad kan het nooit. De ostheopaat kan ook geen kwaad, maar ik zou de eerste week afwachten.

Osteopaat en pepti

Hoi Karin,

Twee van mijn drie kindjes hadden ook erg last van krampjes...zelf denk ik niet dat het met crohn te maken heeft..('k heb het zelf ook), een groot gedeelte van de baby's heeft dat nu eenmaal.

Als ik jou was zou ik overgaan op pepti en als dat nog niet helpt op nutramigen.

Bij de tweede ben ik naar de osteopaat geweest en dat hielp enorm goed, opeens had ik ipv een huilende baby met krampjes een lachende baby zonder krampen.

Waarom zou je het niet proberen...die krampjes zijn zo naar en vermoeiend...voor jou én voor je baby.

Succes ermee!

Fransien

Fransien

14-01-2011 om 12:52

Karin

Hoe gaat het ondertussen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.