Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
karin

karin

09-02-2011 om 23:13

Herkenning baby 4.5 maand ontlasting net klei en andere kleuren

Graag wil ik even tips/adviezen,want ben met mijn dochtertje bij het cb geweest en heb gezegd dat ze met 3 maanden over is gestapt van borst naar fles en dat ze sindsdien onrustiger is en mijn gevoel zegt krampjes,maar mijn vriend zegt dat ik me niet zo druk moet maken en dat alle baby's wel eens huilen!
Op de bv sliep ze in de eerste week door van 11 tot 9u s'ochtends(alleen de tweede dag was ze s'nachts veel wakker),maar sinds ik hypoallergene kv geef,komt ze ong.iedere nacht(moet wel zeggen dat het de eerste weken krijsen was en nu huilen) en met nog 2 kids erbij is dat best vermoeiend,ik geeft dan en flesje omdat ze dan huilt,maar cb zegt niet te sneldoen,anders raakt zo overvoed,maar als ik om 6.00 eruit moet,dan ga ik
ons meisje geen uur laten huilen!
Ze heeft ook vaak ontlasting en vaak net donkergroen/grijze kleiachtige met soms geel erbij,zelf onze oppasmoeder zei volgens mij is dit niet goed!
(Ook ruikt hij heel sterk,erger dan normaal)
Ze heeft ook vaak rode wangetjes,die komen dan plots opzetten,ik weet niet of als het exzeem zou zijn ze er aan zou krabben,want het cb kon het niet zien,want het
kon ook makkelijk door het wisselende weer komen,maar nu adviseerde cb wat water tussendoor,maar dat helpt echt niet!
Mijn vriend heeft een allergie voor huisstofmijt/honden en kattenen hooikoorts enz. dus een allergie zit erin,1 van mijn andere kinderen heeft ook exzeem en had toen ook krampjes bij wennen aan kv,maar toen kreeg ze in het ziekenhuis(moest ze 1 week blijven)een ander merk voeding en ik merkte direct dat haar krampjes minder werden,dus ik dacht ik neem dit merk nu direct(wel hypoallergeen,dat had ik 5 jaar geleden niet gebruikt,bestond het toen wel?)
Ik word niet echt serieus genomen bij het cb,maar je moedergevoel klopt vaak wel en zomaar met bij Omneo beginnen durf ik ook niet,omdat ik nu op de hypoallergene zit!
Wie herkent dit,want hoewel ons meisje ook vrolijk kan zijn,merk ik goed dat ze met regelmaat waarschijnlijk krampjes heeft,want vaak drinkt ze haar fles niet helemaal op omdat er weer ontlasting in de weg zit!
(Ze heeft 1 week moeilijke stoelganggehad,maar nu toch niet meer),ook spuugt ze nooit voeding uit,vind ik ook
vreemd omdat mij andere 2 kids dat wel deden!
Excuses voor mijn lange verhaal...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

09-02-2011 om 23:35

Huisarts

hoi karin,

helaas kan ik je inhoudelijk niet helpen, ken dit niet. (overgang is hier heeeeel geleidelijk gegaan). Maar als jouw gevoel zegt dat er iets niet klopt, dan is dat zo. Mijn tip is dus om even bij je huisarts langs te gaan. Ik heb zelf in het begin mijn oren teveel laten hangen naar het cb terwijl ik prima terecht kan bij mijn huisarts en daar veel meer aan heb. Er zijn hele goeie cb medewerkers- we hebben nu een fantastische invaller maar die we eerst hadden waren puur theoretisch opgeleid en hadden echt nul praktijk inzicht of ervaring. Gevolg; als ik iets vroeg wat niet in het boekje stond verwezen ze me hooguit naar een website of ik kreeg de zoveelste folder mee.
Ook al is het cb bij jou wellicht prima, een second opinion kan nooit kwaad, toch?
Succes!

Huisarts

Hopelijk heeft je huisarts iets met allergie want dat kan de reden zijn van het ongenoegen van je baby.
De ontlasting van je baby hoeft geen probleem te zijn. Het kan te maken hebben met onrijpheid van de galblaas. Maar bij allergie kan het maagdarmkanaal bij babies onrustig zijn en meer onverteerde resten.
Meldt vooral aan de huisarts ook de aanleg voor allergie van je man. De rode wangetjes en het ongenoegen van je baby. En hopelijk kan zij je helpen met het uitzoeken van de juiste hypoallergene voeding.
Niet elke baby spuugt voeding uit.
Als er aanleg is voor allergie is het belangrijk om bij de introductie van voedsel daar een schema voor aan te houden. Mogelijk dat de dietiste via de huisarts je daar bij kan helpen en anders inderdaad, bij een ander draadje genoemd, www.babyallergie.nl

Fransien

Fransien

10-02-2011 om 10:59

Huisarts

Tsja, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, het kan een (koemelk?)allergie zijn en dan moet je via de huisarts of kinderarts een recept krijgen voor nutramigen (je kunt het ook zelf kopen, maar da's duur). Ga overleggen met je huisarts, een cb-arts mag volgens mij niet eens een recept uitschrijven. Bovendien heeft je huisarts echt behoorlijk wat gezien en hij kent je man.

karin

karin

10-02-2011 om 13:43

Dank je wel,bel vanmiddag direct

dank je wel,bel vanmiddag direct,ik ben vergeten te melden,dat aan mijn kant van de familie ook darmklachten voorkomen,mijn moeder heeft chron en ik ook
oma heeft het aan r darmen(vreemd want heb op een site gelezen dat het maar 15% erfelijk is,maar bij ons wel toevallig dan,want mijn oma heeft het ook al aan haar darmen!)
Moeilijk kan ik mijn dochtertje laten testen op koemelkallergie,of wordt er eerst andere voeding geadviseerd,want volgens cb zou ze meer klachten moeten hebben net krijste ze ook en trok met r beentjes en zo gaat dat s'nachts dan ook vaak,dus ik denk zelf wel aan een allergie,mijn vriendinnen zeggen gebruik toch omneo,maar dat durf ik niet,omdat daar meer koemelk inzit dan in hypoallergene!

Hypoallergene voeding

Overigens zou ik zelf, zeer eigenwijs, een ander merk hypoallergene voeding uitproberen als dit bij de apotheek of de supermarkt los verkrijgbaar is. Niet geschoten is altijd mis. En uiteindelijk is het een praktische zaak. Als dan na een paar dagen (allergie)of een paar weken (intolerantie) blijkt dat de klachten afnemen heb je jezelf en je kind een groot plezier gedaan. Je loopt alleen het risico dat het dan niet vergoed wordt door het ziekenfonds en dat het niet aantoonbaar is in het bloed. Maar nogmaals, ik had er alles voor over dat mijn kinderen van die klachten af waren en heb dan ook zelf maatregelen genomen bij gebrek aan medewerking van een professional.
Als je kindje een jaar is kun je dan weer proberen met bijvoorbeeld karnemelk of yoghurt. Dat wordt vaak beter verdragen dan volle melk

Sascha2

Sascha2

10-02-2011 om 19:06

Omneo

Bij mijn weten is omneo ook ha-voeding. Mijn ervaring is dat de ontlasting van omneo flink gaat ruiken en wat dunner wordt. Luister naar je eigen gevoel en als je zelf denkt dat er iets is, ga dan even naar de ha.

karin

karin

12-02-2011 om 22:05

Dank je,maar schoonzus zegt dat ze meer klachten moet hebben voo

Bedankt voor de reactie,mijn schoonzus vertelde dat haar zoontje na iedere flesoeding huilde en die bleek koemelkallergie te hebben,dus zei ze dat ons dochtertje
dat echt niet kon hebben,maar ik ben na de bv begonnen
met hypoallergene,dus dat verkleint de kans op koemelkallergie,ik bedoel als ik meteen met normale kv begonnen was,had ze misschien nog meer klachten of klopt dat niet wat ik denk/zeg!

karin

karin

12-02-2011 om 22:14

Oh en had ik dan bij de bv al symptonen moeten merken?

Oh ja,bij de bv had ons dochtertje alleen veel last van
krampjes,maar had ik dan al meer moeten merken als het een allergie was,buiten die rode wangetjes die ze
toen al had!

Sascha2

Sascha2

12-02-2011 om 22:30

Karin

Niet ieder kind is hetzelfde, dus de opmerking van je schoonzus vind ik te kort door de bocht. Als tegenhanger: mijn jongste kreeg bv, na drie maanden bleken de kleine klachten die ik zag op zijn plaats te vallen toen bleek dat ze een koemelkallergie had. Ze heeft een jaar bv gekregen en daarna ha-voeding. Maar ook dat ging niet goed. De klachten die ik de eerste maanden zag, waren: flinke rode wangetjes, regelmatig spugen, nachtelijke onderbrekingen, veel slijmerig hoesten en continu verkouden en flink eczeem. Nogmaals: ieder kind is anders. Als je denkt dat er iets niet klopt dan loont het de moeite om het uit te zoeken

Sascha2

Sascha2

12-02-2011 om 22:35

O ja

Je schreef al eerder dat er in omneo meer koemelk zit dan in ha. Dat klopt volgens mij niet: beide melksoorten zijn van koemelk gemaakt en beide soorten zijn ha. Het verschil tussen gewone poedermelk en ha is de wijze waarop de koemelkeiwitten zijn versneden. Hoe kleiner ze versneden zijn, hoe beter verteerbaar.

Ha in soorten

Hypoallergene melk heb je in soorten. Dat er ha melk gegeven wordt wil niet zeggen dat kind er toch niet allergisch op reageert.
Zelf kon ik geen enkele soort verdragen, vroeger had je wel minder keus denk ik, en ben uiteindelijk gevoed met een soort rijstewater.
Als er darmklachten in je familie voorkomen kan dat ook wijzen op een lactoseintolerantie. Veel mensen maken dat onbekend door. Evenals glutenintolerantie.
Maar het enige wat je kunt doen is uit laten zoeken via de huisarts of zelf knutselen, wat niet echt aan te raden is behalve als je er zelf enige deskundigheid in hebt opgedaan.

An

An

18-02-2011 om 20:40

Ka allergie

Even een korte reactie omdat ik niet zoveel tijd heb..
De klachten van je kindje herken ik voor zeer groot deel overeenkomstig met de klachten van mijn dochtertje (vanaf geboorte af)... inclusief de verstopping...

Bij mij viel alles op zijn plek en had ik binnen 24 uur tijd een volledig ander kind, toen ik deze site ontdekte: www.babyallergie.nl. Het bleek toch intolerant voor koemelk.

Lees die site ajb. Zie de lijst met klachten. En kijk ook bij de door hun geadviseerde voeding: bijv Nutramigen. Sinds ik tijdens borstvoeding mijn eigen dieet 100% koemelk vrij had, en daarna overging op Nutramigen nam, was ze geheel vrij van al haar klachten (krijsen, krampjes, verstopping, zure groene poep, pukkeltjes en rode wangen, tig keer hik etc etc) .....Succes ermee!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.