Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
zusje

zusje

01-11-2008 om 12:58

Hoe kan dat Geen kolfapparaat kunnen huren door geldgebrek

Een vrouw bij mij uit de straat is Afrikaanse van afkomst, ex-vluchteling misschien dat weet ik niet. Ze heeft heel weinig geld, bijstand of schuldsanering of allebei. Dat hoorde ik van weer een andere buurvrouw. Er is een kindje en ze was zwanger van de tweede. Die wilde ze ook borstvoeding geven net als de eerste had want dat is goed en goedkoop. Maar nu is de baby al na 32 weken geboren. Die ligt in de couveuze en kan niet aan de borst drinken. Het ziekenhuis zegt ga maar een kolf huren en dan geven wij de afgekolfde melk.
Maar om een goede kolf te huren moet je een borg betalen en een eigen setje bijkopen en de huur betalen, dat geld heeft ze niet zo in een keer. De huur alleen al is veel. Ze heeft sinds ze zelf uit het ziekenhuis is daarom al een paar dagen niet gekolfd. De baby zal straks geen borstvoeding meer hebben maar voor flesvoeding hebben ze eigenlijk ook geen geld! Hoe kan dat nou in nederland? Wie zou daar wat aan kunnen doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Celine*

Celine*

01-11-2008 om 13:37

Zelf

Ik zelf zou het geld voorschieten of een mini-collecte houden langs iedereen in de straat. Als je het met z'n alles doet kan het niet veel zijn. Kan ze niet in het ziekenhuis kolven o.i.d?

Groetjes Celine

En daarna

Zou ik (haar) contact op(laten)nemen met de gemeente: krijgt ze hier via de bijzondere bijstand ofzo geen extra geld voor?

juno

juno

01-11-2008 om 23:53

Kopen

Koop jij toch een kolf voor haar.

Ach

Ach wat sneu,ik zou er eentje voor haar huren als ik haar adres had

Damajo

Heb je niets liggen dan?

Ik kan momenteel niet bij mijn kast met kolfcollectie, maar ze zou met alle liefde een kolf van me mogen lenen. Heb je zelf niets in de kast liggen?
en bel eens met het ziekenhuis, misschien hebben die nog een speciale achterdehand regeling.

zusje

zusje

02-11-2008 om 16:46

Dankjewel

voor het reageren allemaal. De dingen van belastingaftrek en verzekering dat gaat lang niet snel genoeg. Om te huren moet je het geld meteen meebrengen. Er zijn hier draadjes van mensen in de bijstand of schuldsanering en dan kun je wel begrijpen dat dat geld niet zomaar op de plank ligt.
Om voor zo een kleine baby te kolven en alles op gang te brengen en te houden dat kun je toch niet met de hand doen? Ik hoor juist altijd dat je daar een echte zware kolf voor moet hebben.
Ik ga dat niet voor haar doen want ik ken haar alleen viavia en daarvoor is het teveel geld. Maar ik vond het ook zo'n triest verhaal. Dat dat dus kan in Nederland. Het ziekenhuis ontslaat je en je zoekt het maar uit. De buren moeten gaan collecteren en anders maar niet. Weer een staaltje van slechte zorg vind ik.

mpronk

mpronk

02-11-2008 om 16:50

Zusje

een kolfapparaat kopen via marktplaats?

marion

Ik heb een kolf, mag ze zo hebben

Hoi zusje,

Ik heb hier een kolf (Medela Mini Electric).

Mag ze zo hebben!

Groet,
Linda

([email protected])

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.