Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Rembrand

Rembrand

18-10-2010 om 00:27

Hoe kan je mensen beïnvloeden ( babyvoeding).

Op de website van een nieuw programma voor aanstaande en jonge moeders staat een prijsvraag over krampjes bij baby's.
Ik zeg er van te voren bij dat het programma vol zit met reclame voor kunstvoeding. Wat denken jullie als je de vragen hieronder leest ?:

Wat kan darmkrampjes veroorzaken bij pasgeboren baby’s?

Antwoord
De voedingstoffen in de borstvoeding

Te veel over hobbelige weggetjes met de kinderwagen

Te veel sabbelen op de speen

Wat denken jullie dat de vragensteller hiermee wil bereiken ?
Wie het programma heeft gezien wil ik vragen wat zij ervan vond.
Groetjes M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Euh...

Volgens mij denken ze daar dat alle moeders volslagen debiel zijn...
Ik had de trailer al gezien en heb, i.v.m. het grote tenenkrommingsgehalte, besloten om maar niet te gaan kijken.
Proest, je zou d'r zure melk van krijgen... hahaha!
(Volgens mij denken ze daar dat dat ook kan als je zelf te veel over hobbelige landweggetjes gaat...)

Rosase

Rosase

18-10-2010 om 16:33

Dus

Baby's krijgen overal darmkrampjes van, behalve van flesvoeding???

Zo lees ik het toch goed?

Verschrikkelijk, zulke programma's. Wat wordt er toch veel onzin verteld aan jonge moeders.

elsje78

elsje78

18-10-2010 om 17:03

Krampjes

krijg je toch zowiezo veel meer van flesvoeding? En dat ligt meer aan de onreipheid van de darmen...Borstvoeding is toch veel lichter verteerbaar?

Raar dat het zo genoemd wordt!

Sunja

Sunja

18-10-2010 om 21:16

Rembrand

Mieke, het kan inderdaad erg zijn. Ik werd via 'Wij Jonge Ouders' uitgenodigd aan een enquete mee te doen over 'melk' en welke soorten je kent. Ik dacht ik doe eens een keer mee [heb ik eigenlijk nooit tijd voor/zin in]. Er werd gevraagd naar soorten melk die je kent, ik invullen: Campina, AH Puur&Eerlijk, Nannycare etc. Nou, dat was dus echt niet de bedoeling, al heel snel gingen alle vragen over poedermelk (en dan niet Completa als je begrijpt wat ik bedoel!) en opvallend veel over Nutrilon. De vragenlijst eindigde met het aanvullen van een slagzin met 'nutrilon' erin. Het was gewoon verkapte reclame!!
Ik vind zoiets ook echt niet kunnen.
Sunja

Rembrand

Rembrand

18-10-2010 om 23:29

Sunja

Wij jonge ouders heeft als één van de sponsoren een kunstvoedingsfabrikant dus je begrijpt vast wel dat de informatie in dat blad absoluut niet objectief is. Daarom vind ik het ongelofelijk dat dit soort bladen zo makkelijk bij aanstaande ouders in de bus terecht komt.
M.

Sunja

Sunja

19-10-2010 om 14:24

Rembrand-ot

Dan is een van de andere sponsoren van WIJ zeker een speelgoedfabrikant? Met een van de dames van de babymassage had ik het erover dat er zo'n belachelijke advertentie in dat blad stond, het leek in lay out net een artikel: 'mijn baby huilde erg veel maar nu ik de blablarainforestblabla heb is ze gelijk stil en ze slaapt heel makkelijk in' over een soort van babygym die op een wipstoel staat. Een lekker druk stuk speelgoed, totaal ongeschikt voor een overprikkelde huilbaby!
Het komt door de 'blije doos' dat dit blad bij heel veel moeders/vaders binnenkomt (als je er jezelf niet voor opgeeft doet een vriendin dat wel voor je, in mijn geval). In de blije doos zitten trouwens wel ook folders over borstvoeding, gelukkig.

Grenzen van de wet

Zo te zien scheert dit langs de randen van de wet en overschrijdt het de WHO-code. Heb je al contact opgenomen met de Stichting Babyvoeding?
Melding gedaan bij Warenauthoriteit?
Reclamecodecommissie?

Rein zeggen

Rein zeggen

23-10-2010 om 22:43

Blije doos

Wij hebben alle blije dozen in de familie heel duidelijk te kennen gegeven dat wij niet op zo'n blije doos zaten te wachten en dat niemand het moest wagen ons waar dan ook voor iets aan te melden. En wij zijn daardoor verschoond gebleven van dit soort zwaar gesponsorde leugenachtige non-informatie

ik kan het iedereen aanbevelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.