Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Hoe laten wennen aan eigen bedje

Hoi,

12 dagen geleden ben ik bevallen van onze tweede dochter N. We hadden het plan om haar, net als onze oudste dochter, meteen in haar eigen bed te laten slapen. Op aanraden van de kraamhulp hebben we haar de eerste nachten in de bak van de kinderwagen laten slapen op onze slaapkamer. Ook overdag heeft ze de meeste tijd beneden doorgebracht. Nu willen we haar in haar eigen bed laten slapen, wat niet echt lukt. Zelfs als we haar slapend naar bed brengen, is ze na een paar minuten wakker, en blijft dan huilen totdat we haar maar weer mee naar beneden nemen. 's Nachts gaat het gelukkig wel redelijk...
We laten haar soms met speen inslapen, maar dat heeft ook geen zin omdat ze na een paar minuten haar tut kwijt is, en wij dan iedere 5 minuten naar boven moeten.

Hebben jullie misschien tips/ ervaringen met:
- wel of niet met tut in laten slapen (met risico van iedere 5 minuten tut terug stoppen).
- Wat te doen als ze na een paar minuten in eigen bed begint te huilen? Laten huilen? Weer mee naar beneden nemen?

Alvast bedankt!
Onzekere mama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Je zegt het eigenlijk zelf al...

Je jongste dochter moet wennen aan slapen in aan haar eigen bedje! En jullie moeten weer wennen aan jullie nieuwe dochter. Deze is echt anders dan de eerste! ;_)

Onze oudste zoon sliep vanaf dag 1 heel goed in zijn eigen bed. Jongste had daar wat meer moeite mee. 's Nachts ging het ook goed, overdag verliep wat rommeliger. Na een week of acht kwam hij (en wij!) in een pretttig ritme en sliep hij ook goed in zijn bedje.

Slapend naar bed brengen was bij ons de eerste weken een garantie op een zeer wakkere baby na een minuut of tien. Je kon de klok erop gelijk zetten. Hij lag in bed, wij zaten beneden, hehe, bakkie koffie en weeeeh; wakker. Gek werd ik ervan. Speen wilde hij niet.

Nu ik erop terugkijk, vond ik het eigenlijk wel lekker dat hij af en toe bij ons op schoot sliep. Echt praktisch vond ik het niet, met oudste die natuurlijk ook aandacht behoeft, maar ja. Komt tijd, komt raad.

De eerste weken moeten jullie echt aan elkaar wennen! Jullie komen heus snel in een ritme.

En onzeker? Dat hoeft toch niet! Volg je gevoel, dan doe je het toch altijd goed?

Succes,
Linda

liora

liora

23-06-2009 om 22:09

Kruik

Hoi,

Je kunt proberen het bedje te verwarmen met een kruik, dus de kruik van tevoren neerleggen op de plek waar je haar neerlegt.

Ook helpt het hier soms om er even bij te blijven met pink en over het ruggetje aaien.

Succes!

Liora

Primavera

Primavera

23-06-2009 om 23:05

Waarom eigenlijk?

Waarom moet je baby eigenlijk in een eigen bed op een eigen kamer slapen? Het is voor baby's helemaal niet zo goed om de eerste 6 maanden al op een eigen kamer te slapen. Het verhoogt de kans op wiegendood.
Mijn ervaring is dat je het als ouder het jou en de baby het beste zo makkelijk mogelijk kan maken voor een relaxte babytijd. Bij de oudste had ik nog het idee dat ik die RRR-regels moest opvolgen, die nu door inbakergoeroe's worden verkondigd. En zelfs zij sliep de eerste maanden op de ouderkamer. Het is veel makkelijker om half in slaap even een arm uit bed te steken om het speentje er weer in te stoppen bij de eerste pruttels ipv te wachten tot de baby echt goed wakker is en je bed echt uit te moeten.
Bij de tweede had ik vanege een zeer zware zwangerschap geen puf meer voor dit soort gedoe en hebben we de baby bij ons in bed henomen. Wat een rust! Heerlijk, helemaal geen gehuil, niet s'nachts je bed uit te hoeven om spenen te zoeken. Als be baby's ouder worden raken ze die namelijk kwijt en je kunt 10 spenen kopen en s'nacht het hele babybed bovenste buiten keren, maar op een één of andere manier raken die dingen spoorloos. Ik heb nog visioenen van de ene ouder met een krijsende baby op de arm en de ander die verwoed het bedje afhaalde om te kijken waar die @#@@€##speen gebleven was. Niewe speen dan maar. Maar geloof me als je 10 nieuwe spenen hebt zal je kind s'nacht 11 keer wakker worden. Gegarandeerd. Baby's kunnen echt al tellen. hoe verklaar je anders dat ze in de nacht net zo lang spenen wegwerken tot je door je voorraad heen bent?
De ervaringen van baby twee bij ons laten slapen waren zo positief dat we dat bij numeertje 3 en 4 ook zo gedaan hebben. De laatste 3 hebben trouwens ook geen speen gehad, want dat was niet nodig. De overgang naar eigen bed was ook niet problematisch en ik heb me werkelijk afgevraagd waarvoor ik het me zelf ook al weer zo moeilijk had gemaakt bij de eerste. Vanwege iets vaags als hoe-het-zou-horen en je-baby-niet-verwennen-anders-leren-ze-noooit-alleen-slapen geloof ik. Nou dat laatste blijkt al vast helemaal niet waar te zijn en daarna ben ik me begonnen af te vragen van wie het eigenlijk niet zou horen. Er wordt een hoop gekletst en zelfs verdiend op die fabels, maar wetenschappelijk bewijs ho maar.
Groetjes Primavera

Wij

hebben in het begin ook wel de kinderwagenbak (met kind en al) in het eigen bedje gezet. Kun je hem ook zo weer op je eigen kamer zetten als het toch niet gaat. Langer dan een paar minuten laten huilen hebben we die eerste weken nooit gedaan.

Hier ook baby in bed

Ik kan alleen maar steunen wat Primavera opmerkt. Hier ligt nummer 2 ook bij ons in bed, en dat draagt enorm bij aan een goede nachtrust voor ons, waardoor ik overdag ook meteen een stuk zonniger, gezelliger en veerkrachtiger ben. De verhalen van Primavera hebben er trouwens erg aan bijgedragen dat dochter bij ons in bed ligt. Hoe de overgang naar het eigen bedje gaat zal de tijd wel uitwijzen, maar deze relatief ontspannen maanden pakken ze me alvast niet meer af. Als ik dat vergelijk met de periode na de geboorte van grote broer, dan weet ik wel wat ik liever heb!

Alleen ben ik nu dus even niet zo uitgerust, niet vanwege baby, maar door peuterzoon die weliswaar helemaal aan zijn eigen bedje is gewend maar -vermoedelijk wegens verkoudheid - onrustig sliep, met alle ellende vandien

Groeten,

Temet

Tja.....

Tja, ik ben dus wel zo'n type die van rust en regelmaat houdt en die graag wilde dat kindjes in eigen bedje sliepen. Ik doe nl geen oog dicht met baby in/naast mijn bed. Ik hoor elk zuchtje, zie elke beweging dwars door mijn dichte ogen heen en ontspannen maanden doorbrengen met baby naast me gaat hier dus echt niet lukken.
Ik heb een zoon van nu 10.5 jaar. Die hebben we na 2 nachten naast ons zonder problemen in bedje gelegd 's nachts. Maar overdag deed meneer geen oog dicht. Niet in de kinderwagenbak en al helemaal niet op schoot of in bedje. Pfff... 8 weken lang de hele dag met baby in armen gelopen, maar slapen ho maar. Toen was de maat vol. medisch nagekeken, aande speciale voeding, oververmoeid hebben we hem een minuut of 20 laten huilen in zijn eigen bed. En........ hij viel in slaap en sliep voor eerst in zijn leven 2.5 uur achter elkaar. wat een overwinning en wat was ik blij voor mijn oververmoeide ventje. VAnaf toen ging het goed. Hij moest alleen altijd wel een minuut of 20 huilen, maar sliep daarna heerlijk en ik kreeg er werkelijk waar een ander kind voor terug. een uitgerust exemplaar.
Na 9 jaar kwam nummer 2 en dit menneke heeft 2 weken (geloof ik) naast ons gestaan in reiswieg. Hij had een tut en idd. ik zag het niet zitten om elke 5 minuten mijn bed uit te gaan. Het hielp wel idd dat ik er niet uit hoefde, maar wederom deed ik geen oog dicht. Dus na 2 weken in eigen bedje wat ook meteen goed ging. Heel soms eruit voor speen, maar dat viel reuze mee. Geluk hebben, geen eigen verdienste. Overdag sliep ie ook zelf makkelijk in met speen, de eerste maanden beneden in kinderwagenbak. HIJ deed dit prima en zo kon ik makkelijker weg. Bij nummeer 1 was ik ALTIJD gebonden aan huis, want hij sliep alleen in eigen bedje. Dus bij nummer 2 veel genoten van vrijheid om weg te kunnen en hij deed het er prima op. Angzaam, toen ie ouder werd in z'n bedje gaan leggen zonder enig probleem. Nu slaapt ie overal, zowel in kinderwagen als in bedje. Ideaal.
Tja....wat zal ik zeggen. Kijk naar je kind, maak je niet druk, maar streep de rust en regelmaat niet meteen weg omdat het zo heerlijk is om met je kindje te zitten. sommige kunnen er niet tegen, sommige gewen je eraan, sommige niet. Kijk naar je kindje en naar je eigen wensen en behoeften en probeer die op elkaar af te stemmen. SOms zal het lukken, soms niet. Maar oordeel niet over allerlei methodes dat ze slecht zijn, niet deugen enz. Het verschilt zoooo per kindje, per situatie. waar de ene het goed op doet, doet de ander het slecht op.
Succes...

Pilar

Rafelkap

Rafelkap

24-06-2009 om 15:39

Hier

Wij lieten onze kinderen in een wiegje naast ons bed slapen. Lekker makkelijk 's nachts, hoefde ik niet ver te lopen
De eerste een maand of 9, de tweede ruim een jaar, daarna zetten we het bedje in het kamertje naast ons.
Eerste kind had ook een speentje, kan je gerust geven. Je kan er een lapje omdoen, dan kan zij (nouja nu nog niet) z'n speentje zelf terugvinden. Maar je MOET geen speentje geven, als dat alleen maar gedoe geeft en zij slaapt zonder in, dan is dat niet nodig!
's Avonds en overdag sliepen onze kinderen gewoon beneden, ik vond dat zelf prettiger (ook veiliger)en kindjes waren gewend aan de geluiden en sliepen gewoon in de box. Zo hoefden we ook niet de hele tijd heen en weer te lopen.
Kijk, baby's hebben 9 mnd in de buik gezeten, ik snap niet dat ze dan zo nodig in een aparte kamer moeten liggen..

Rafelkap

Rafelkap

24-06-2009 om 15:40

Oja

Gefeliciteerd nog!!

Massi Nissa

Massi Nissa

24-06-2009 om 20:20

Hier anderhalf jaar op de kamer en in bed

Wij hadden maar een slaapkamer in ons vorige miniflatje, dus dochter sliep afwisselend in haar bedje aan ons voeteneinde of tussen ons in. Ze begon meestal in haar eigen bed en eindigde met mama's neus in haar kruin .
Ik vond het geweldig. Ik werk veel en had sterk het idee dat die nachten samen onze band versterkten. Daarnaast was dochter heel rustig bij ons in bed en op de kamer. Ze mopperde alleen als ze honger had. Na anderhalf jaar verdween ook de nachtvoeding vanzelf en sindsdien slaapt ze door.
Toen ze 21 maanden was, verhuisden we en kreeg ze haar eigen kamer. Geen enkel probleem. Bij oma sliep ze ook altijd op een apart kamertje en overdag sliep ze bij ons thuis ook alleen op de slaapkamer. Het bleek een non-issue, gelukkig.
Groetjes
Massi

femmetje

femmetje

24-06-2009 om 20:29

Hier

Slaapt onze dochter van bijna 5 maanden in eigen bedje maar dat heeft dus ook wel 5 maanden geduurt ze is er nu pas "klaar" voor. Ik heb haar de eerste 6 weken naast me gehad in wiegje en daarna s nachts al in eigen bedje gelegt.
Overdag heb ik haar al die tijd beneden in de wagenbak laten slapen. Nu gaat dat wel heel goed ze slaapt soms wel 3 a 4 uur aan 1 op de dag in haar eigen bedje.
Ik heb het idee dat ze er dus nu wel klaar voor is.
Maar 12 dagen is ook nog wel heel klein (das mijn mening)
vind die tip van wagenbak in bedje zetten wel een goede denk dat zn ukje gewoon wat warmte mist en geen raad weet als het zo plop verloren in een groot bed word gelegt.
Succes en nog gefeliciteerd!

fem.

marie

marie

24-06-2009 om 21:31

Buiten in wagen?

hallo
Is er dan helemaal niemand die de kinderen buiten in de wagen liet slapen? Dat vond ik nou zo ideaal. En nu met de zomer voor de deur - heerlijk toch?
Ik zou zeggen: lekker in de wagenbak laten liggen!
Waarschijnlijk vindt ze het lekker beschut in de wagen i.p.v. zo'n groot ledikant (ten minste dat denk ik), daar voelt ze zich "verloren" misschien.
Mijn kinderen sliepen tot ze 8 maanden waren overdag in de kinderwagen en zoveel mogelijk buiten! (ja ook in de winter). En als het regende zette ik de wagen in de bijkeuken met de deur open. En in het begin gewoon in de woonkamer. Konden ze lekker wennen aan alle geluiden.
Groot voordeel vond ik ook dat ik als ik even wilde wandelen of boodschappen doen ik zo weg kon rijden, i.p.v. dat hele gedoe met uit bedje halen, jasje aan, in wagen leggen, etc. Veel meer vrijheid.
succes

Vic

Vic

24-06-2009 om 22:23

12 dagen

Gefeliciteerd nog.
12 dagen is nog wel heel erg jong om je baby iets te leren of ergens aan te laten wennen. Mijn jongste heeft in de kinderwagenbak naast me op bed geslapen tot ze uit de bak was gegroeid. Toen was ze ca. 3,5 maand en ik heb haar de eerste dagen best gemist toen ze in haar eigen bedje lag. Overdag legde ik haar wel al vanaf 2 mnd in haar eigen kamertje. Van laten huilen ben ik geen voorstander, althans niet de eerste maanden.

Rooming in

De eerste 6 maanden hoort je kind gewoon bij je op de kamer. Rooming in wordt wereldwijd tot zeker 6 maanden geadviseerd (o.a. door de wereldgezondheidsorganisatie WHO) omdat je de kans op wiegendood daarmee drastisch verlaagt. Zelf vind ik het ook onlogisch om een kind dat 9 maanden 24/24 bij je was na de geboorte meteen naar een eigen bed in een eigen kamer te verbannen. Een kindje van 12 dagen heeft gewoon heel veel huidhonger en mamahonger. En die stil je met lichamelijk contact. Gewoon gaan liggen, kind op je borst. Rust je zelf ook van uit.

marie

marie

24-06-2009 om 23:37

Eigen kamer

Hallo
Wij hebben dat dus ook geprobeerd met de baby op de slaapkamer. Eigenlijk wilde ik dat niet, maar volgens de kraamverzorgster was dat veel beter en zo gezellig. Dus wieg werd naast bed gezet.
Resultaat - ik heb dus een week lang NIET geslapen! Van elk zuchtje en kreuntje (en dat deed ze heel veel) werd ik wakker of viel niet in slaap.
Tot overmaat van ramp werd ik ook nog eens heel ziek en daardoor liep de voeding terug en daardoor ging onze meid nog meer kreunen en steunen....
Dus voor mij was het een hele opluchting dat ik na een week onze slaapkamer weer voor onszelf had en ik weer gewoon kon slapen ....
Trouwens bij de tweede ging het beter. Die was veel rustiger en heeft 3 weken ofzo in de kinderwagenbak naast het bed gestaan.
O ja, de baby bij ons in bed hebben we ook geprobeerd. Ik was zo bang dat ik op ze zou gaan liggen, dat ik dus weer niet sliep en toen ik een keer sliep was ik zo "ver weg" dat ik bij het omdraaien (dat schijn ik nogal onrustig te doen) de baby bijna heel hard sloeg met mijn arm. Gelukkig kon mijn man dat nog net voorkomen.
Dus dat "Rooming in" en bijelkaar slapen - leuk, maar niet voor ons.
Maar dat wil dus niet zeggen dat het bij een ander wel werkt (hebben groter bed denk ik?...)
groetjes

Rafelkap

Rafelkap

25-06-2009 om 07:00

Baby bij je in bed

zou ik niet doen, tot het wat groter is. Is nl. ook weer gevaarlijk (dekbed, er op gaan liggen). Beter is een bedje naast je bed.
In het geval van marie zou ik baby ook verhuizen, maar ik las nog even: 12 dagen, hemeltje nog maar 12 dagen dat zou ik bij me willen houden (en niet laten huilen, volgens mij adviseert cb dat).

liora

liora

25-06-2009 om 07:45

Wiegje

Hoi,

hier staat het wiegje ook naast mijn bed. Dat is ook veel handiger voor de nachtvoedingen. Ik word al wakker als mijn baby een heel klein beetje wakker wordt, en kan dan snel handelen. Als hij in een andere kamer zou liggen, zou hij denk ik eerst overstuur moeten worden, voordat ik hem zou horen.

Maar een baby van 12 dagen in bed lijkt me niet veilig. Nog zo klein en nog niet genoeg kracht om te draaien en zo. Ik denk dat een eigen wiegje het veiligst is.

Wat betreft laten huilen: niet in 'opvoedkundige' zin, maar je ontkomt er niet aan soms een baby wel even te laten huilen. Je hebt zelf ook je grenzen en soms ben je bezig met je andere kind of jezelf. Ik denk weleens, ok ik ga weer voeden, maar ik ruim even heel snel de borden op en poets mijn tanden. Dat soort dingen.
Of als ik net de oudste naar bed aan het brengen ben, dan laat ik de baby ook wel eens vijf minuutjes huilen. Lijkt me niet slecht. En het is al vaak voorgekomen dat baby toch in slaap viel!

Liora

Rafelkap

Rafelkap

25-06-2009 om 09:23

Liora

helemaal mee eens hoor! En soms hebben baby'tjes het even nodig om in slaap te vallen. Maar ik hield het nooit lang vol, dat gehuil.

mirreke

mirreke

25-06-2009 om 14:12

Hier ook in bed

Vier kinderen bij ons in bed geslapen. Afhankelijk van het kind heeft dat zo'n zes maanden tot een jaar geduurd. De jongste heeft het langst bij ons in bed geslapen. Daarna is de overgang naar eigen kamertje/bed vanzelf gegaan, zonder drama's oid. Ik vond dat zo ongelooflijk relaxed, zonder gebroken nachten, geen gefrustreerde, huilende babies...
Gewoon vanaf dag één. De baby heeft al die tijd bij jou gezeten, constant jouw hart, jouw bloedgeruis gehoord. En nu alleen, of alleen in een bedje, dan nog voelt hij je niet.
Even goed nakijken waar je op moet letten bij samenslapen.

In bed in de praktijk...

Bij de eerste was ik ook veel banger dat hij onder het dekbed zou belanden, maar ook bij nummer 2 heb ik er wel over in gezeten. Maar eigenlijk hoef ik me niet echt zorgen te maken, denk ik.
Mijn partner ligt onder een eigen deken, en die beweegt zich amper in zijn slaap. Ik ben wat woeliger, maar houd kennelijk toch onbewust rekening met de baby. En ik lig met mijn hoofd lager dan zij, en kan dus niet het dekbed over haar hoofd trekken. Zij ligt dus ook niet helemaal onder het dek, maar het is warm genoeg.

Het grote voordeel is dat als ze jengelig wordt, ze op mijn pink kan sabbelen en dan makkelijk weer inslaapt. En ik dan dus ook weer. Haar eigen bedje staat trouwens ook op onze kamer, aan het voeteneind van ons bed, omdat we nu nog een slaapkamer tekort komen.
Ook de oudste heeft trouwens het eerste half jaar bij ons op de kamer geslapen. Dat gekreun en gesteun leidt inderdaad wel af, zeker als je de hele tijd ligt te wachten of je kind gaat huilen (' o nee, daar komt-ie weer'...)

Groeten,

Temet

dc

dc

25-06-2009 om 22:57

Nog een

ik had een cosleeper, dus een bedje aan ons bed vast. Maar in de praktijk kwam het erop neer dat baby na eerste nachtvoeding lekker in bed bleef liggen, want mama sliep weer

Ik zou zeggen, probeer niet te hard je kindje te sturen. Neem gewoon de makkelijkste weg. En wees niet bang dat je verkeerde gewoontes aanleert. Mijn oudste ging met 4,5 maand zonder problemen naar zijn eigen kamer en de jongste met 5 maanden. En dat was meer omdat ze van ons wakker werden bij het naar bed gaan, dan omdat wij ze weg wilden hebben!

Geniet gewoon van de babytijd. Nu kun je nog lekker altijd knuffelen, over een paar jaar wordt je weggeduwd omdat ze er geen zin meer in hebben

Overdags sliep mijn jongste vanaf een maand ongeveer wel trouwens in zijn eigen bedje zonder problemen. De oudste heeft altijd een inslaaphuiltje van zo'n 5 a 10 minuten nodig gehad. Maar die slaapt nog steeds beroerder in dan de jongste. Dus het is ook even aankijken en uitproberen wat het beste bij de combinatie jij en karakter kindje past.

Chantal

Chantal

01-07-2009 om 22:09

Update

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!
Zo te zien heeft iedereen een andere mening, en is eigenlijk alles goed, zolang je je zelf er maar goed bij voelt. Ik heb besloten wat minder gestrest te doen, en dát te doen waarbij wij (en baby) ons goed voelen.
Onze kleine slaapt nu overdag beneden, en 's nachts (vanaf 11.00 uur tot 's morgens) in haar eigen bedje. Ze is erg tevreden, en huilt niet als we haar in bed leggen. Ook na de nachtvoeding slaapt ze weer tevreden in haar eigen bedje. Voor ons wel zo rustig, want ik word van ieder zuchtje wakker.

Eén ding begrijp ik niet: bij mij werd bij zowel de eerste als bij de tweede verteld dat in bed slapen bij de ouders de kans op wiegendood juist vergroot. Ik heb zelfs spotjes van Postbus 51 gezien waarbij gewaarschuwd werd voor 'het bij de ouders in bed slapen'. Nu lees ik bij sommige reacties van jullie dat het juist de kans op wiegendood verkleind? Hoe kan dat? Als je kleintje gewoon ophoudt met ademhalen dan hoor je dat toch niet als je ligt te slapen? Ook al ligt hij/zij dan in dezelfde kamer.

En nog een brutaal vraagje Hoe zit het met jullie sexleven als baby een half jaar bij je op de kamer slaapt?

Groetjes,
Chantal

Primavera

Primavera

02-07-2009 om 14:59

Spotjes postbus 51 misleidend

Hallo Chantal,
Als je in het archief duikt kun je lezen dat die sppotjes van postpus 51 al ernstig becritiseerd zijn, want ze geven verdraaide informatie. Je kunt ze vergelijken met de officiele richtlijnen die onze ouders vroeger kregen over waarom flesvoeding beter zou zijn dan borstvoeding en waarom baby's toendertijd op de buik moesten slapen.
De cijfers waarom de waarschuwingen van de reclames zijn gebaseerd zijn amerikaanse cijfers waarbij ulrazachte bedden, rokende, drinkende en drugsgebruikende of op sofa' in slaap vallende ouders allemaal op één hoop gegooid worden, tja en daar komt dan een iets verhoogd risico uit bij samenslapen. Ipv ouders te leren hoe ze met hun kind veilig in bed kunnen slapen besluit de nederlandse overheid dat die ouders daar gemiddeld genomen toch te dom voor zijn en neemt het extra risico van op een aparte kamer slapen maar voor lief. Daar is vreemd genoeg geen reclamespotje voor gemaakt.
Bij de ouders in bed slapen is niet risicovoller voor de baby dan bij de ouders op de kamer in een eigen wieg op bed slapen. Op een eigen kamer slapen is zo wie zo risicovoller ook als je alle veiligheidsvoorschriften in acht neemt. Het gaat er namelijk niet om dat je als ouder het op tijd merkt dat je baby ophoudt met ademhalen, maar dat je baby door jouw aan wezigheid op een één of andere manier minder snel ophoudt met ademhalen. Het is een preventieve maatregel die juist voorkomt dat er zich situaties voordoen die tot wiegendood kunnen leiden. Wat het mechanisme hierachter is, is nog niet helemaal duidelijk, maar het is wel statistisch bewezen dat het zo werkt.
Tussen mijn 2e en 3e kind zit iets meer dan een jaar. Ik denk dat ik daarmee jouw laatste vraag wel beantwoord heb
Groetjes Primavera

Tirza G.

Tirza G.

02-07-2009 om 16:30

Chantal

Borstvoedingorganisatie LLL heeft een informatieblad over Veilig Slapen. Heel verhelderend.

www.lalecheleague.nl

Tirza

Kwikkie

wat bij ons geweldig hielp, was een muziekdoos aan bed die aangaat als ze huilen en na 5 minuten weer stopt. Hij projecteerd ook op het plafond. Wij hadden hem van het merk tomy. Moet je maar even googelen.

Succes!

annedaan

annedaan

07-07-2009 om 13:29

Kwikkie

Onze zoon is nu 8 dagen oud en ook hij wil niet slapen in zijn eigen bedje. Overdag ligt hij in de kinderwagen beneden en s'nachts lekker bij mama in bed. Krijgt zo ook zijn borstvoeding.
Al deze info kun je ook terugvinden op erkende sites zoals borstvoeding.com.
Niets is zo natuurlijk als je pasgeboren baby dicht bij je te hebben. Hij heeft tenslotte ook 9 maanden in je buik gezeten!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.