Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Hoe overleven jullie de hitte?

wat doen jullie met de baby's ? Wat hebben ze nu aan en hebben jullie een ventilator in het kamertje ?

Ik heb nog 5 dagen voordat de baby geboren wordt en ik kan vriend nog naar een winkel sturen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier gaat het nog wel

Ons huis warmt gelukkig niet zo heel erg veel op. Niet zoals wat ik laatst las van Liora, met 28 graden! Wel jammer dat we 's avonds de ramen niet open kunnen zetten wegens muggen en/of indringende barbecuelucht.

Baby (die op onze kamer slaapt) heeft een mouwloos rompertje aan (en een luier uiteraard), en dat gaat goed. Van mij zou ze in haar blote bast mogen, maar dat vond vriend niet goed (altijd bang voor verkoudheid, al vallen de mussen dood van het dak...)

De temperatuur daalt vanaf begin volgende week naar een graad of 20, is de verwachting. Dus een ventilator is voor de baby niet nodig, denk ik. En of het wenselijk is vraag ik me ook af.

Sterkte met de allerlaatste loodjes! (en ik ben reuze benieuwd hoe jouw nummer 2 uitpakt. Hier is dochter duidelijk lichter uitgevallen dan zoon.)

Groeten,

Temet

Gerdina

Gerdina

03-07-2009 om 13:12

Manda

Ik hoop voor je dat over 5 dagen de ergste hitte weer even voorbij is! Zoontje (10 maanden) heeft op dit moment alleen een rompertje aan. Vanochtend had hij nog een t-shirtje en korte broek aan, maar dat werd toch wat te warm binnen. Buiten doe ik hem denk ik nog wel wat aan, omdat hij goed verkouden is.
Ik weet niet hoe goed airco is in jouw ziekenhuis, maar ik zou gewoon wat luchtige katoenen kleertjes meenemen.
Wij hebben geen ventilator in zijn kamertje staan. Ik heb het idee dat dat dan te veel tocht, maar dat kan ook aan mij liggen.
Veel sterkte met de laatste loodjes! Hoogzwanger met deze warmte valt niet mee!

Manda Rijn

Manda Rijn

03-07-2009 om 13:30 Topicstarter

Oh het regent

zalig, hopelijk houdt het aan dan trekt de hitte uit het huis, oh heerlijk even die hitte weg, ik ben ook in 2 dagen een kilo aangekomen aan vocht, mijn voeten doen pijn als ik loop.

ok dus een rompertje en luier, mooi. Ze hebben geen airco op de kraamafdeling, ik was er vorige week en toen viel het mij al op dat het er best wel warm was ondanks dat de meeste mensen hun gordijnen dicht hadden.

Manda Rijn

Manda Rijn

03-07-2009 om 13:33 Topicstarter

Temet

leuk die verschillen en wat fijn dat het bij jullie binnen niet tropisch is, hier is het 28 graden binnen. Ik ben ook zo benieuwd hoe mijn 2e eruit ziet, dochter1 had bij de geboorte zwartbruin haar en nu lichtbruin, ze wordt steeds westerser vind ik nu ze niet meer zo'n bolle toet heeft.

misschien wordt deze wel aziatiser of juist lichter, net een toverbal, erg leuk !

Manda Rijn

Manda Rijn

03-07-2009 om 13:34 Topicstarter

Gerdina

oh wat zielig dat hij verkouden is, dat vond ik zo akelig toen dochter klein was, met mijn mond heb ik een keer snot uit haar neusje gezogen omdat dat snotpompje vervelend deed, arm kind.

dank ! Gelukkig regent het nu, oh dit is heerlijk, even in de regen staan...

Hoe overleef ik?

Met moeite . Vier van de vijf gezinsleden zijn ziek waaronder ikzelf, ik heb een zere linkerhand van een botsing op de fiets gisteren en de regen heeft besloten ons maar over te slaan De band die ik op buienradar voorbij zie trekken, heeft hier nog geen drupje laten vallen, grrrrr.
Dus hoe overleef ik (en overleefde ik met baby)? Zo min mogelijk doen. Ik zat wel met mijn voeten in het opblaasbadje onder de parasol. Verder zoveel mogelijk je huis laten doortochten zolang het buiten koeler is dan binnen.
Veel plezier met je regendans.

liora

liora

03-07-2009 om 20:58

Hier

Hoi Manda,

Hier is het nu afgekoeld tot 28 graden, gisteren was het 30. Zoon heeft een mouwloos rompertje aan en luier inderdaad, en slaapt onder de plafondventilator. En dan staat er nog een ventilator richting mijn bed, maar naast mijn bed staat zijn wiegje. Het wiegje houdt veel toch weg, ik heb door middel van een strookje papier onderzocht hoeveel tocht zoontje krijgt, en dat is een stuk minder dan ik, terwijl ik ernaast lig.

Nog een tip voor in het ziekenhuis: toen ik er lag was er geen hittegolf, maar het was wel erg warm in het ziekenhuis en ik zweette me kapot, ook van de hormonen en zo. Ik kwam erachter dat het hoofdkussen een soort van aflapbaar plastich was, heel warm! Dus misschien kun je een lekker katoenen hoofdkussen meenemen in je koffertje.

Gelukkig gaat het afkoelen!!

Liora

Ja manda

(wat enig trouwens om de datum te horen. Ik zit weer helemaal terug in de tijd. De dagen tussen het prikken van de datum en de ks zelf voelden als een soort lange bevalling, ik ging me steeds meer terugtrekken en de herinneringen trokken voorbij - maar goed zo was het bij mij)

Je moet inderdaad dikke katoenen handdoeken meenemen voor dat gezweet in het plestik ziekenhuisbed. Goed punt van Liora! Ik heb gewoon op mijn eigen badlakens gelegen daar. Zaaaalig.

Leukleukleuk oooooh wat fijn dat je er bijna bent!!!

Manda Rijn

Manda Rijn

03-07-2009 om 22:59 Topicstarter

Oh goede tip

ik neem dan mijn fijne handdoeken mee en ook mijn voedingskussen (waar ik afgelopen half jaar mee vergroeid ben) met alle hoesjes. Ik zal idd wel heel veel zweten, ik heb nu liters en kilo's vocht in mijn lijf.

Rodebeuk, donderdag 9 juli inderdaad, ik hoor de dag er voor hoe laat ik moet komen en dan kan het nog uitgesteld worden want mijn arts doet ook alle ingewikkelde spoedoperaties. Maar er is wel beloofd dat het die dag wordt. Hopelijk mag ik lekker vroeg, ik zie het niet zitten om de hele dag te moeten wachten in zo'n operatiehemd en iedereen in spanning, niets mogen eten. Ik denk eigenlijk nergens aan, ik heb wel laatst de dvd van dochters 1e dag bekeken, die half dode blik van mijzelf, lijkbleek en ellendig, brrrr dus nee die dvd heb ik uitgezet. Dus ik doe mijn hoofd in het zand en wacht af, ik moet het los laten en vertrouwen hebben dat het goed komt. Ik spreek de operende arts dinsdag nog, die heb ik tot nu toe nog niet gezien maar het bevalt goed dit ziekenhuis.

En ik moet nog even een offerte uitschrijven, kan ik straks zodra ik weer puf en zin heb wat centen verdienen tijdens mijn 'verlof'.

Zand

Het is zelfs hetzelfde weer als bij ons. O is geboren in een warme juniweek. Dat met dat zand is een mooie omschrijving. Het is echt een heel speciaal gevoel, zo'n week waarin je weet wanneer je kind gehaald zal worden.

Nog één keer dan. Een kennis van mij kwam thuis na de bevalling van de tweede. Eerste was rampbevalling geweest. Ze ging dus na thuiskomst na de tweede bevalling op een stoel zitten en zei:

"Zo, ik ben klaar."

Er was nog wat, oh ja, weet je nog dat ik jullie toen een hiephiephoera berichtje heb gestuurd toen we weer thuis waren? Ik zie me nog zonder bril op zolder blind zitten typen. Daarin schreef ik toen ook dat ik (het klinkt nu wat larmoyant maar ja, die hormonen) na de 2e bevalling anders naar mijn 1e kind kon kijken. Vrijer. Alsof er een last vanaf was gevallen.

Jakiro

Jakiro

04-07-2009 om 09:18

Heel bijzonder

Ook als je geen keizersnede krijgt, kan je een geplande datum hebben.
Mijn tweeling is met 37+2 gehaald omdat ik al een aantal weken met 2 cm ontsluiting liep én er ééntje opeens een groeiachterstand kreeg.
Zo bijzonder...over 3 dagen heb ik ze in mijn armen, nog maar 24 uur dan zijn ze er.
Dat laatste diner met z'n drietjes, de laatste keer naar bed met de baby's nog veilig in je buik, de laatste keer opstaan voorlopig zonder babygehuil.
Vanaf het moment van datum prikken tot de datum zelf is het een komen en gaan van laatste keer momentjes.
Succes donderdag !!!
Jakiro

Jakiro

Jakiro

04-07-2009 om 09:19

Ingeleid dus"(aanvulling)

Ze zijn dus niet "gehaald", maar ik ben ingeleid en natuurlijk bevallen en 4 uur na het infuus prikken lag ik met 2 baby's in mijn armen.
Jakiro

Sassie

Sassie

06-07-2009 om 14:14

Hoe hitte te overleven?

Ons dochtertje van nu 9 weken heeft op het heetst van de dag alleen een luiertje aan en verder helemaal niets; niet eens een rompertje aan dus.
Haar kamertje is op de dag ontzettend benauwd. S'avonds zet ik alle ramen tegen elkaar open (als de baby beneden in de box ligt) om de boel een beetje door te luchten (gaat vandaag trouwens veel beter nu de temp. buiten lager is). Zodra ze gaat slapen, doe ik de ramen weer dicht (in ieder geval in de babykamer). Verder zorg ik ervoor dat ik zo min mogelijk met de baby echt buiten in de zon wandel (ook al heeft de wagen een parasol). Ik denk altijd maar zo: de baby ligt daar maar in die wagenbak en die wordt toch echt heet in die brandende zon.

Manda Rijn

Manda Rijn

06-07-2009 om 15:16 Topicstarter

Dank

zo'n luier alleen al is best al een heel ding om zo'n klein lijfje. En vervelend als het inderdaad zo stikkend benauwd is. En idd zo'n wandelwagen (zeker onder een kap) kan heel warm worden.

Wel lastig hoor, je maakt je dan toch zorgen of ze zich wel ok voelen s'nachts. Hier zal dochtertje de eerste maanden naast ons slapen in een wiegje.

Guinevere

Guinevere

06-07-2009 om 20:12

Herfst

Geen nood Manda, het schijnt dat we herfst krijgen vanaf morgen! Tijd voor een draadje "hoe houd ik mijn baby warm met dit hondeweer".
Succes donderdag!

Manda Rijn

Manda Rijn

07-07-2009 om 09:02 Topicstarter

Herfst

vanochtend om 7 uur wreed uit mijn slaap gehaald door de bouwlieden bij de buren, die zijn met dakkapellen gestart en het hoost nu, echt het komt met bakken en bakken uit de lucht. Fijn voor de zwangeren onder ons maar niet fijn voor mensen die met dakkapellen bezig zijn.

oh zalig het is lekker fris, goed voor de baby, dan kan ik haar een vestje aan trekken.

hout anne

hout anne

07-07-2009 om 12:04

Mobiele airco gekocht

Voor op de kamer van ons zoontje. Temperatuur op zijn kamertje liep tegen de middag op naar 28 - 29 graden en vanaf 26 graden kon hij niet meer in slaap komen. Hij slaapt aan de zon kant (kon niet anders), maar met de mobiele airco is het onder controle te houden. Met die warme dagen kon ik het smiddags en 'savonds koelen naar ongeveer 23 graden, alleen liep het daarna wel weer op naar 26 graden (tijdens het slapen zet ik de airco uit), maar goed, dan slaapt hij al en dan is het geen probleem en het scheelt toch weer een graad of 2-3 als zonder airco.
Maar goed, nu is het ff wat minder heet, best wel ff een lekkere afwisseling (alleen die regen ;-()

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.