Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Anna3

Anna3

23-11-2011 om 12:54

Hoe zit t nou echt met de bewaartijd van mm?

Onlangs heb ik een (opfris)bijeenkomst van het ziekenhuis bijgewoond met voorlichting over borstvoeding, en daar werd ons verteld dat afgekolfde moedermelk 48 uur houdbaar is in de koelkast, niet in de deur maar achterin.
Ik heb hier ook termijnen zien voorbijkomen van 5 dagen. Wat is waar/wijsheid?
Omdat ik ingevroren (en ontdooide) moedermelk erg vies vind, vries ik liever niet in als het niet nodig is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

23-11-2011 om 13:26

5 dagen

Volgens mij is het 5 dagen. Bij mijn zoontje heb ik ook heel vaak de melk in de koelkast laten staan die ik op donderdag afgekolfd had en die op maandag meegegeven naar de creche. Met Pasen e.d. werd het dinsdag. De melk kon wel op mijn werk direct in de koelkast en ging in een koeltas met koelelementen mee naar huis en in een koeltas weer naar de creche.

Vijf dagen

Hoi,
In het ziekenhuis hebben ze onjuiste informatie gegeven. Je kunt (onder hygiƫnische omstandigheden) gekolfde melk vijf dagen in de koelkast bewaren. Meer over kolven, bewaren en geven van afgekolfde melk kan je lezen via de volgende link: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/bewaren.html
Wellicht hebben ze de 48 uur bewaren genoemd als richtlijn voor premature en zieke kinderen. Deze regel hanteren ze nogal eens in ziekenhuizen omdat deze kinderen kwetsbaarder zijn als gezonde Ć  terme baby's.
G

Anna3

Anna3

23-11-2011 om 20:06

Bedankt, en het is

natuurlijk ook een kwestie van gezond verstand gebruiken.
Misschien hanteren ze 48 uur om een veilige marge in te bouwen, bijv. voor als je nog met de melk moet reizen en geen koeltas gebruikt. Ik ga die 5 dagen hanteren, en bij twijfel ruiken/proeven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.