Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Hoe zorg ik ervoor dat de baby meer drinkt?

Ons dikkertje dap was 3.5kg bij de geboorte. De weken daarna kwam hij lekker goed aan en zat mooi op het 75e percentiel lijntje. De laatste keer dat ik hem liet wegen was hij 'maar' een pond aangekomen in 6 weken en is hij gezakt naar het 50e percentiel lijntje.

Nu 2 weken later is hij slechts 80gr aangekomen en zit nu onder de lijn. Hij krijgt bv op verzoek en op het moment is dat minstens elke 2-3 uur, dag EN nacht.

De health visitor (soort C raadde aan om te zorgen dat ik hem bij elke voeding beide borsten geef, maar meneer drink 5 minuten aan 1 borst en heeft dan genoeg.

Advies? Ik moet over 2 weken weer terug en hoop dan dat hij wat meer aangekomen is.

Bij oudste had ik nooit zulke zorgen, eerder andersom want hij zat altijd helemaal bovenaan de curve.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

23-01-2012 om 17:39

Hmm

Hoe oud is hij nu? Mijn 2e en 3e begonnen rond de 5 maanden dag en nacht om de 2 uur te komen. Toen ben ik begonnen met bijvoeding

Heb je de borstvoedingscurve gebruikt. (Inclusief 4 maanden dip).

Voor voedingen doe ik wisselen van borst. Dus eerst ene, dan andere aanbieden, en dan weer de ene. Maar goed, als hij niet meer wil, dan zal hij toch echt op dat moment genoeg hebben gehad.

Enne, zolang hij vrolijk en alert is, zou ik me echt geen zorgen maken.

marjanne

marjanne

24-01-2012 om 10:02

Bv curve

Petal, kijk eens welke groeicurve er wordt gebruikt. Die voor borst /kunstvoeding gevoede kinderen verschilt namelijk. En na een paar maanden vlakt hij wat af Let wel dat de BV curve de standaard is !
Op www.borstvoeding.com staat de curve en kan je hem online invullen
Marjanne

marjanne

marjanne

24-01-2012 om 10:19

En nog wat

Misschien dat je hem wat langer kunt laten doordrinken met borstcompressie?

Poppy

Poppy

24-01-2012 om 11:04 Topicstarter

Reactie

Meneer was 20 weken gisteren. De borstvoedingscurve heb ik al bekeken en ingevuld en die ziet er hetzelfde uit als in zijn rode boekje en daar zakt hij dus ook een lijn.

Ik heb niet het idee dat hij niet genoeg melk uit die ene borst drinkt. Meestal stopt hij opeens met drinken terwijl hij daarvoor nog een flinke slok had genomen. Hij is dus niet aan het 'drooghappen' oid. Compressie helpt dus niet zoveel want de melk komt er goed uit.

En wisselvoeden blieft meneer niet. Na de ene borst heeft hij gewoon genoeg. Wel komt hij dan vaak na 2 uur weer voor nog een borst. Maar eerder heeft hij vaak geen zin. 's Nachts wil hij nog wel eens beide borsten drinken maar dat gaat dan op een slakkegangetje en ik heb zo het idee dat hij overdag met die ene borst meer binnenkrijgt.

Gelukkig heeft meneer nog reserves in zijn tweede en derde kin, en zijn spekbeentjes, anders zou ik me meer zorgen maken.

Asa Torell

Asa Torell

25-01-2012 om 22:36

Balen petal

Doe je daar al dat nachtwerk voor... hopelijk trekt het gauw weer bij. Hier is overigens nog nooit in velden of wegen iets van spek te bekennen geweest, zoon is heel lang en dun. Maar goed, hij volgt netjes zijn lijntjes tot dusver.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.