Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Hoeveel slaap gemiddeld, voor baby van 8,5 maand?

De titel zegt het al. Wat is normaal voor een baby van 8,5 maand om te slapen?
Hier slaapt hij van 19.30 tot 7.00 (maar wordt 1 keer in de nacht wakker voor een voeding, slaapt na fles meteen weer in)
's ochtends 1 uur a 1,5 uur
's middags 1 uur a 1,5 uur
Gemiddeld zal dit dan op 14 uur komen. Is dit voldoende?
Ik maak me er overigens niet echt druk over,het is puur nieuwsgierigheid naar andere kindjes. Mijn oudste zoon sliep namelijk veel meer op deze leeftijd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja, gemiddeld...

Tja, gemiddeld... Jij zou gemiddeld 2,4 kind moeten hebben geloof ik. Klopt dat?

Lijkt me heel netjes. Ik wou dat mijn zoon destijds zulke slaaptijden had gehad. Die zat op 19.00-5.45 u, (met enige onderbrekingen) en overdag twee keer een uur ofzo. In mijn herinnering, die overigens door slaapgebrek aangetast zou kunnen zijn.

Dochter slaapt hier meer dan zoon op die leeftijd deed. Maar weer niet zoveel als ikzelf op die leeftijd deed, als ik tenminste aanneem dat mijn moeder geen geheugenstoornissen heeft.

Kortom: het verschilt per kind. Maar eigenlijk wist je dat natuurlijk al.

Groeten,

Temet

15 uur

Thein: mijn baby sliep met 8.5 maand van 7.45 tot 7.00 en van 10.00 tot 12.30 en dan weer van 16.15 tot 17.45. DAt is dus uhhh...15 uur ongeveer. Mijn oudste sliep in die tijd denk ik 1.5 uur meer. Dat was een echte slaapkop.

Babs

Babs

08-10-2009 om 20:50

Vergelijkbaar

Mijn dochter van 13 januari dit jaar (bijna 9 maanden) slaapt:
19.00 - 7.00 uur
9.00 - 10.00 uur
12.30 - 14.00 uur
16.30 - 17.00 uur (niet altijd)

En de ene dag is het wat meer en de andere dag wat minder. Dus ongeveer 15 uur, zoonlief sliep veel meer, maar zij heeft het gewoon wat minder nodig denk ik..

Hier

Wij hadden zo'n kind dat vanaf de geboorte niet meer dan 12 uur per etmaal sliep. Heel af en toe was het een keer een uurtje meer, maar 12 uur was gemiddeld. Ik zou hartstikke blij zijn met een 2e kind dat 14 uur sliep maar goed, als je 1e meer sliep dan moet je er natuurlijk wel aan wennen. Mij lijkt het niet te weinig.

thein

thein

09-10-2009 om 10:30 Topicstarter

Gisteren een record

Nou hij gaat echt steeds minder slapen. Gisteren was het van 12.00 tot 13.00 en van 16.30 tot 17.00.
Het is echt helemaal nieuw voor mij, want mijn andere zoontje had echt 3 slaapjes en die sliep soms zo lang, dat we hem gewoon wakker moesten maken.
Ik moet er wel erg aan wennen, want hij is ook erg druk. Hij kruipt, staat overal tegen aan en kan lopen tegen tafels,kasten en met zijn karretje. Heel beweeglijk dus. Duidelijk een onvermoeibaar kind!
Vanochtend nu ook maar weer een half uurtje, met moeite geslapen.

Thein

Thein: kan me voorstellen dat je eraan wennen moet. Een half uurtje slapen is ook wel erg weinig, maar ja, wat doe je eraan he!!! Kan ie zichzelf wel een beetje vermaken?? Toch sowieso wel lange dagen lijkt me met een baby hele dag over de vloer. MIsschien gaat ie over poosje ineens wel weer langer slapen. Je zult zien...niks is voor eeuwig.....

femmetje

femmetje

09-10-2009 om 14:02

Thein

Het Meisje hier... Sliep ook o weinig is ze nu wel een beetje aan het goed maken moet ik zeggen ze slaapt nu zn 15 a 16 uur per dag van 18.30 tot 7.00 en van 9 tot 10.30 en van half 2 tot 4.
Maar je weet het van ons draadje ze deed dat echt niet! Ze sliep net zoveel als jou manneke max 2x een uur of anderhalf niet meer. weet niet hoe het komt? Maar ze slaapt nu weer meer.
Ons Jelle was een echte slaapkop en nog steeds wint hij het in zijn middag slaap van zijn zusje.. (2,5 a 3,5 uur!)
Die sliep als baby maar liefst de hele dag soms verveelde ik me dood hij sliep alleen maar Later sliep ie 3x per dag 3x 2 uur ofzo en hij sliep ook al heel snel de nacht door met 10 weken van 19 tot 7 dat was echt luxe! Maar nu blijkt dat we daar gewoon echt mazzel mee gehad hebben. Niet elk kindje is het zelfde.

Hopelijk gaat het wat langer worden met zijn slaapjes.

Liefs Fem

thein

thein

09-10-2009 om 14:18 Topicstarter

Probeer de voordelen er maar van in te zien

Nu is het dus 14.00 maar heeft net weer 3 kwartier geslapen(dus nu 1 uur en 15 geslapen in totaal vandaag) en is alweer druk bezig met spelen. Hij is over het algemeen wel erg lekker wakker en gaat ook wel lekker slapen, maar ja zo kort he.
Ik probeer er ook de voordelen er van in te zien hoor. Ik hoef met afspraken, alleen rekening te houden met het slaapje van mijn oudste zoon. En kan hem eigenlijk overal mee naar toe nemen, zonder mauwen of mopperen omdat die moe is. Hij vind alles prachtig en zodra er wat te zien valt, is meneer paraat! Altijd vrolijk en goedlachs, dus daar haal ik heel veel energie uit.
Durf het bijna niet meer te zeggen, maar ik ben bang dat het ook weer een hoektand is die hem tot last is. Het lijkt wel alsof ik het steeds als excuus gebruik, maar is er geen remmingsmiddel voor tanden en kiezen? (bedoel ik grappig hoor) want ons manneke heeft dus nu 6 boventanden en 4 ondertanden en ik voelde net en volgens mij komt nummer 11 er aan. wordt er niet goed van.
Maar goed ga weer naar mn manneke, hoop ook dat het iets langer wordt dan dat het nu is.

Sascha2

Sascha2

09-10-2009 om 14:33

Herkenbaar ritme

Mijn derde is ook veel meer wakker dan de oudste twee. Zij sliep met 15 maanden door, daarvoor meldde zij zich twee a drie keer per nacht. Overdag sliep ze rond de 8,5 maand 2x een uur. Nu is ze 19 maanden en slaapt ze overdag 1x 2 uur, 's avonds duikt ze er rond 19.30 in en komt er om 06.00 uit. De oudste twee sliepen met 2,5 maand door, sliepen tot ver na hun tweede verjaardag nog 2x anderhalf uur per dag en sliepen vervolgens van 19.00-06.15. Zo zie je maar, ieder kind een eigen ritme.
En inderdaad, kijk naar de voordelen. Mijn derde ging overal mee naar toe, paste haar slaaptijden aan aan het programma en dat was zo fijn! Nu verwacht ik de vierde en moet ik voor het eerst met een pasgeboren baby op en neer naar de basisschool voor de oudste. En stiekem hoop ik dat de vierde hetzelfde ritme heeft als de derde, dan is het makkelijk in te plannen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.