Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
sonja13

sonja13

29-01-2009 om 22:52

Hoeveel voeding baby drie maanden

Ik ben benieuwd hoeveel voeding jullie kindjes krijgen van drie maanden, met welk gewicht en lengte. Mijn zoontje krijgt sinds kort 165cc (150 cc met 5 schepjes) van het cb moet ik nu naar de 180 cc met 6 schepjes omdat hij maar 400 gram was aangekomen. Hij is dertien weken en woog een week geleden 5060 en is 60 cm lang.
Hij heeft reflux dus van de ka mocht ik de minimale hoeveelheid voeding maar geven. Nu moet ik dus gaan verhogen en ik vroeg me ook af hoe ik dat het beste kan doen. 1 fles per dag verhogen of alle flessen geleidelijk aan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Charel

Charel

30-01-2009 om 15:53

Hier

een mijnheertje van 14 weken die 4,5 kg weegt en 55 cm lang is. Hij krijgt nog steeds 4 flessen per dag van 100 ml (90 water en 3 schepjes voeding) en 2 flessen van 120 water en 4 schepjes. Voor zijn gewicht zou hij ook naar 5 flessen van 120 met 4 schepjes kunnen, maar hij wil nog steeds 6 flessen, 5 lukt gewoon niet.

Die 400 gram die jouw zoontje is aangekomen is dat in 4 weken? Dan vind ik dat helemaal niet weinig, volgens mij komen ze zo'n 100 gram per week aan die eerste maanden. Ik zou eigenlijk eerder naar de kinderarts luisteren dan naar het consultatiebureau. Ik vind het een beetje achterhaalde instelling, ze geven adviezen waarbij ik mijn vraagtekens heb. Ik las hier pas nog van iemand die van het consultatiebureau gewoon flessen met warm kraanwater mocht maken, dat wordt dus ontraden door de waterbedrijven.

Richtlijn is volgens mij dat baby's 150 ml per kg lichaamsgewicht moeten hebben. In jouw geval 5 x 150 ml = 750 ml. Als hij 5 flessen van 165 ml drinkt dan is dat 825 ml. Ruim voldoende dus.

Ik weet eigenlijk niet hoe je moet verhogen, dit is mijn eerste flessenkind, hij wilde geen borst. Geen ervaring dus hier.

Kari1

Kari1

30-01-2009 om 16:40

Je kind

bepaalt wat nodig is, niet het cb (en ook niet de tabellen van de voedingsfabrikant).
Als hij tevreden is met flesjes van 165 ml (4? 5? 6?keer per dag?) dan is het goed.
Als je de indruk hebt dat hij te weinig krijgt en meer wil hebben, maar dat niet kan verwerken vanwege de reflux, dan kun je de hoeveelheid per fles gelijk laten en een (half) flesje per dag extra geven.
Die 150 cc/kg/dag is een gemiddelde. Er zijn kinderen die prima gedijen op 110-120, en ook kinderen die 160-170 nodig hebben.
Kari

sonja13

sonja13

31-01-2009 om 09:34

Gelijk

Tuurlijk hebben jullie helemaal gelijk. Ook voor wat betreft de richtlijn van noodzakelijke voeding per kg. Cb vond 400 gram in een maand te weinig en zijn gewicht, 5060 met zijn leeftijd van drie maanden in verhouding tot zijn geboortegewicht 3550 te weinig. Zij wijten dit dus aan de hoeveelheid voeding die hij krijgt. En ondanks de standaard voorschriften die jullie ook aanhalen vind de cb arts dat hij in dit geval meer moet zodat hij meer gewicht krijgt. Je ziet ook dat hij wat "losjes"in zn vel zit. ha! De ka vond overigens zijn gewicht goed?! Fijn he die tegenstrijdige berichten? Ik denk dat ik gewoon met 1 voeding (fles) ga beginnen en dan kijken?!

hout anne

hout anne

02-02-2009 om 10:00

Hier al t maximum

Die van mij zit al aan 1000ml, 5x 200 ml. dus (en dat begint al te weinig te worden. Mijn zoontje is nu 12 weken en 2 dagen. Mag van het cb nog niet gaan bijvoeden voor 4 maanden! (alsof ik mijn kind een maan ga laten honger leiden), volgens mijn HA geeft een kind echt zelf aan wat het nodig heeft, ie van mij was overigens 670 gram aangekomen op deze hoeveelheid. (hij weegt nu ruim 6 kilo!) 400 gram lijkt me idd netjes hoor, zeker als je kindje nog wat kleiner is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.