Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Diana

Diana

19-01-2009 om 03:25

Hoeveelheid bijvoeding

Even een kort vraagje: mijn zoontje, 7 maanden, heel klein van stuk, eet sinds een maandje fruit/groenten. Hij eet alarmerende hoeveelheden! Vaak zelfs meer dan zus van drie... Geef hem nu 3 keer per dag, plus nog 4 (borst)voedingen per dag en ook 's nachts vaak nog 1 of 2 keer borst.
Vraagje: kan ik gewoon lekker zoveel blijven geven als hij wil op deze leeftijd? Of moet je oppassen dat er nog 'ruimte' overblijft voor genoeg melk?

Dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

19-01-2009 om 08:52

Melk op deze leeftijd voornaamste voedingsbron.

Hoi Diana,
Voor een baby van zeven maanden is borstvoeding nog de voornaamste voedingsbron. De naam zegt het al ; al het andere heet niet voor niets BIJ voeding
Daarom is het aan te raden eerst borst te geven en dan wat bijvoeding er achter aan. Als je eerst een grote hoeveelheid bijvoeding geeft en hem dan aan de borst legt, zal hij veel minder drinken. Wat eet hij momenteel aan bijvoeding ? Hoe is zijn groei ?
Groetjes M.

Diana

Diana

19-01-2009 om 10:19

Rembrand

Groeit op zich goed - volgt lijntje vanaf geboorte, was toen slechts 2.3 kg, vorige maand 5.8 kg, dus niet veel, maar wel gezond.
Wellicht is hij een inhaalspurtje aan het maken?
Snap dat melk nog het belangrijkste is, maar als hij alle fruit en groenten nou zo lekker en interessant vindt? Kan het dan kwaad om zoveel te geven als hij wil, ipv de paar eetlepels die me hier (woon in het buitenland) worden aangeraden?
Zal er wel op blijven letten dat hij nog genoeg borst drinkt ook.

marie

marie

19-01-2009 om 10:57

Veel meer?

Hallo
Toen onze meiden 7 maanden waren aten ze al veel meer dan een paar eetlepels bijvoeding per keer.
's morgens een potje/schaaltje vol gepureerd fruit en aan het eind van de middag bijna een potje vol groentehap.
En na afloop keken ze altijd van: "hmm, dat was lekker, maar wanneer wordt er opgediend?" (fles dus).
Ik denk dus dat als je zoontje goed de borst blijft drinken er niet zoveel aan de hand is.
succes

Handigste

Gewoon altijd eerst een borst geven, dan hapjes en dan een toetjesborst. Dan krijgt ie vanzelf genoeg melk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.