Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Hou nou op met huilen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

19-02-2011 om 22:56

Massi

Hoi Massi,

Dank je! De nachten gingen nog wel. Lastiger vond ik de huilavonden met heel veel voeden. En de combi met oudste: die moest gewoon op tijd op school zijn en tijdens de zomervakantie ook leuke dingen doen en zo.

Liora

Biene M.

Biene M.

20-02-2011 om 08:28

1. liora en 2. het cb en huilbaby's

1. Liora, ik vind het ook ongelooflijk knap en stoer van je. Die laatste zwangerschap had ik zonder man al niet te doen gevonden, laat staan de periode daarna.

2. Toen ik met mijn huilbaby's hulp zocht bij het CB kreeg ik te horen dat sommige baby's nu eenmaal heel veel huilen (bij baby 1) en dat ik maar aan de R&R volgens Ria Blom moest (baby 2). Wat ik had gewild was: iemand die naar me luistert, die vraagt wanneer de baby huilt en hoe en hoe lang en hoe het met slapen gaat. Iemand die belangstelling toont en op zijn minst de indruk wekt te proberen te achterhalen wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Daarna zou die persoon moeten kunnen beoordelen of een bezoek aan de kinderarts al dan niet zin heeft. En me twee voor mij nieuwe troostmethodes aan de hand doen. En vragen hoe het met mij gaat en als ik het niet trek, meedenken over mogelijke ondersteuning. En dan een vervolgafspraak voor over drie dagen of een week. Bij die vervolgafspraak eventueel nog nieuwe troostmethodes aandragen. En doorgaan met die vervolgafspraken totdat het niet meer nodig is.

Als het CB dat zou doen, dan zou ik voortaan altijd eerlijk antwoorden op hun vragen. Zolang ze geen ondersteuning bieden, blijf ik maar roepen dat alles goed gaat en gaan we met echte problemen naar de huisarts. Het is pervers dat een instantie al je problemen wil registreren zonder een helpende hand uit te steken wanneer die nodig is.

dc

dc

20-02-2011 om 09:08

Biene

ik heb geen ervaring met het CB (nooit met kinderen in nederland gewoond en in frankrijk en engeland hebben ze geen C, maar het advies klinkt echt vreselijk inderdaad.

Ik zou ook gewoon naar een arts gaan als ik denk dat er wat mis is, en me niet met een kluitje het riet in laten sturen. Maar wat is dan in hemelsnaam het nut van het CB??

Natuurlijk heb je er ook wel wat aan als ouder en kind. Ik heb ook goede adviezen gekregen van vpk en arts. Het hangt ook van de deskundigheid en het inlevingsvermogen van de medewerkers af. En natuurlijk van hun protocollen.
Ik moet nog altijd denken aan mijn moeder die mij ook wel van cb-adviezen wilde voorzien. Maar ik kende gelukkig ook haar verhalen waarin ze het toch zelf heel anders deed.
De poging om met wetenschappelijk onderzoek patronen te ontdekken kan goed zijn, maar kan ook missers veroorzaken. Buikligging per slot bleek een fout advies. Vaste voedingstijden kan ook voldoende zijn om de borstvoeding in de soep te laten lopen.
Gelukkig hebben ouders ook een eigen verstand. Als je daar tenminste maar de kans voor krijgt en ze die zaken niet dwingend gaan opleggen.

Evidence based

Grote korrel zout hier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.