Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
G25

G25

02-03-2010 om 19:13

Huilbaby [ouders gezocht voor scriptie]

bericht met toestemming geplaatst

Beste Ouders,

Even voorstellen ik ben studente HB0-Verpleegkundige op het moment ben ik bezig met mijn afstudeerscriptie over Huilbaby.
Ik zou heel erg graag in contact willen komen met ouders die een huilbaby hebben gehad.

Zijn er ouders die een huilbaby hebben gehad en de ervaring met mij zouden willen delen?

Alvast bedankt,
vriendelijke groetjes: student G25

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

02-03-2010 om 19:22

Rotwoord

Hoi G25,

Bijzondere naam heb je! Ik vind zelf het woord huilbaby heel naar. Er is namelijk wel een reden dat een baby huilt, ook al is die reden niet altijd bekend.

Liora

elsje78

elsje78

02-03-2010 om 21:06

G25

het is inderdaad geen leuk woord, maar omschrijft wel de essentie. Mijn beide kinderen hebben enorm veel gehuild de eerste 7 weken, MET beide keren een gevonden oorzaak.

G25, wat wil je precies weten en wat is de bedoeling van het onderzoek. Ik wil je wel het een en ander vertellen, zeg maar hoe ik contact opneem

groetjes

Biene M.

Biene M.

02-03-2010 om 22:22

G25

Dag G25(?)

Mijn beide kinderen hebben de eerste drie maanden erg veel gehuild, ik ben er nooit achter gekomen wat de reden was.

Aan wat voor contact denk je, e-mail, telefoon? En welke plaats heeft de input van ouders in je afstudeerscriptie?

Vriendelijke groet, Biene

elsje78

elsje78

03-03-2010 om 13:03

Berber

dat is het inderdaad, officieel is het min 3 uur per dag, min. 3 dagen per week, gedurende 3 weken...

Bij dochter was het dan 20x7x6 en zoon 15x7x7

Dus ik spreek wel van een huilbaby, heb er geen ander woord voor. En bij dochter was ik een huilmoeder, ook bijna in die formule haha (nu lach ik maar toen was het echt heel erg)

Ik hoop dat in het onderzoek ook vooral naar de kant van ouders wordt gekeken

GurineG25

GurineG25

03-03-2010 om 17:53

Uw ervaring!

Beste Elsje78,

Fijn dat u mij het een en ander wilt vertellen.

Doel van mijn onderzoekje/scriptie: ik wil graag dat de zorg omtrent (mijn excusses voor het woord) huilbaby's verbeterd word.
Er wordt naar mijn idee, te weinig aandacht aan het thema besteed.

Ik vind dat ouders die deze ervaring hadden met hun babytje,zeker goede ideeen kunnen geven:
over hoe zij denken dat de zorg rond dit thema verbeterd kan worden.

U kan mij mailen op de volgende e-mailadres, kan ik u de vragen die ik heb aan u stellen:
[email protected]

Bedankt studentGurine

Gurine GG Gerard

Gurine GG Gerard

03-03-2010 om 18:10

Formule

alle babys huilen, aangezien die schattige baby's niet kunnen praten,is huilen dus ook een vorm om met hun ouders te communiceren, om aan te geven dat ze bijvoorbeeld honger hebben, een vieze luier hebben, etc.

De definitie die gebruikt wordt bij huilbaby;s is het volgende: een baby die tenminste 3 uur per dag huilt gedurende minimaal 3 dagen per week in een periode van tenminste 3 weken achter elkaar.

Dus je had het wel goed hoor Berber!
Groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.