Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Annieke

Annieke

03-12-2010 om 11:37

Huilen na voeding

Hoi allemaal,

Mijn zoontje van bijna 5 maanden is soms (maar niet altijd) erg onrustig na de voeding. Hij begint dan te huilen/gillen en trekt met zijn beentjes op en neer. Na 10 minuten ofzo gaat het dan wel weer en komt hij weer tot rust.
Ik dacht eerst dat hij misschien nog honger had (ik voedde tot voor kort maar een borst per keer omdat hij nooit een tweede wilde), en hij drinkt nu inderdaad ook nog altijd aan de tweede borst, maar het helpt niet tegen het huilen.
Boertje laten helpt soms, maar ook niet altijd, en spruw is het niet (die heeft ie al een paar maanden niet meer gehad).
Dus wat o wat kan het zijn?
Hij heeft wel altijd moeite met zijn ontlasting (hij poept heel onregelmatig, soms om de 2 dagen, soms om de 4, en al twee keer 10-12 dagen ertussen... daar hebben we toen ook medicijnen tegen gekregen, want hij had toen heel veel buikpijn). Misschien dat het pijn doet als zijn darmpjes aan het werk worden gezet?
Wie herkent dit?

Anniek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Met de beentjes trekken

is pijn aan het buikje, dus darmpjes die pijn doen of lucht etc.

Klinkt als krampjes

Ging hier ook zo. Veel getroost.. Weinig anders aan te doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

sidneysheldon

sidneysheldon

04-12-2010 om 19:50

Meerdere dingen

het kan een reactie op de voeding zijn, maar ik verwacht dit eigenlijk niet meer met 5 maanden behalve als je bijvoorbeeld op een andere voeding bent overgestapt, of bijvoeding gaat geven etc.

het zou ook bv verborgen reflux kunnen zijn maar dan had je kindje daar ook al eerder last van gehad.
Hou je hem goed rechtop na de voeding, boert hij goed? die van mij hou ik gerust 15 minuten rechtop want anders krijgt hij ook last en ligt hij behoorlijk te kreunen van de voeding.

Beetje masseren

Mijn oudste heeft wel lang en veel last gehad van krampjes. We liepen uren met haar op de arm, dus dan lag ze met haar buikje op je arm, beentjes langs de arm naar beneden. We noemen dat hier thuis "boomtakken", omdat ze er dan zo bij liggen als een panter op een boomtak

Ik had vroeger een ruimte met wasmachine/droger ernaast. Daar werd het dus flink warm als ik de wasdroger aan had. Bij krampjes legde ik de baby dan bloot op het aankleedkussen en dan masseerde ik haar met olie, dat vond ze dan heel prettig, beetje draaien met de beentjes. Zetpilletje kan ook, dat deed ik wel als het echt heel erg was. Een warme handdoek op het buikje hielp soms ook.

Het ging ook van de ene week op de andere week over. Ik vond en vind huilende baby's heel vermoeiend, ik kan slecht tegen dat aanhoudende gehuil.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.