Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
lebato

lebato

30-12-2009 om 13:04

Huilen voor het slapen

Wat ik me afvraag: zijn er ook babies die niet huilen als ze in bed worden gelegd? Ik merk dat ik dat het aller moeilijkst vind van het hebben van een baby. Mijn eerste kindje heeft het 9 maanden gedaan, ik ben altijd gaan troosten. Maar wat ging daar veel tijd in zitten en spanning. Nou hebben we een baby van 6 weken en ik hoopte dat het anders zou zijn. Maar ook hij huilt altijd als we hem in bed leggen. Ik snap het wel, het is natuurlijk veel fijner om bij je papa of mama te zijn. Maar er moet ook geslapen worden.
Nou ben ik dus benieuwd of er babietjes zijn die niet huilen voor het slapen gaan, of waarbij het na een paar weekjes over was?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

30-12-2009 om 19:17

Offffff (optie 3)

Die gewoon bij hun pappa en/of mamma slapen.

Tirza

Off

niet meer zoveel knuffelen, want dat is een reden om te gaan huilen?
Hier de eerste altijd bij elke slaap minimaal een kwartier huilen en jongste doet dit nooit. Dus die baby's bestaan ook!

liora

liora

30-12-2009 om 19:46

Lebato

Ik denk dat het huilen bij in bed leggen gewoon een uiting van moeheid is, en niet betekent dat het ook veel leuker is bij papa en mama. dat laatste is gewoon projectie.

Hele kleine baby's hebben dat wel, maar grotere baby's huilen gewoon van moeheid, je legt ze dan eigenlijk te laat in bed.

Mijn baby, nu ruim 6 maanden, huilt bijna nooit als ik hem in bed leg en dat doet hij al een hele tijd niet meer.

Liora

Mayte*

Mayte*

30-12-2009 om 21:01

Je kind leren kennen

Ik herken het wel dat het spanning geeft als je je kind op bed legt en het huilt. Bij mijn baby begon dat met een week of 8, daarvoor sliep hij eigenlijk voortdurend. Ik was er ook erg druk mee. In bed, dan er maar weer uit, nog maar eens de borst, een speentje misschien? Totdat ik besloot om hem dan maar even te laten huilen, waarbij ik 10 minuten als maximum voor mezelf stelde. Na 5 -eindeloze- minuten was het stil.
Ik weet inmiddels dat mijn baby (nu 5 maanden) altijd een paar minuten huilt om vervolgens in slaap te vallen. Hij heeft het nodig om de overgang van waken naar slapen te maken, om zich over te geven. Dit geldt voornamelijk voor de slaapjes overdag. 's Avonds huilt hij nooit bij het naar bed gaan.
Het is een kwestie van tijd om het huilen van je kind te leren interpreteren. Ik onderscheid nu feilloos een in-slaap-val-huiltje, of een er-is-echt-iets-aan-de-hand-huiltje. En het helpt ook om goed op de eerste vermoeidheidstekenen te letten en je kind dan ook meteen in bed te leggen. Wat Liora al schrijft, je moet voorkomen dat je je kind op bed legt op het moment dat hij/zij eigenlijk al te moe is.

Sterkte!

dc

dc

30-12-2009 om 21:53

Niet zo arrogant

"Ik snap het wel, het is natuurlijk veel fijner om bij je papa of mama te zijn."

nee hoor, het is ook even een moment waar ze lekker de momenten van de dag kunnen verwerken. De een doet dat met huilen, de ander met brabbelen. Ik heb er 1 van het huilen en mijn tweede was een stuk makkelijker. Die legde ik in beg, en hij ging gewoon slapen. Wist niet wat me overkwam! En dat doet hij nu nog steeds (bijna 2).

En ik vind 6 weken nog erg jong trouwens. Ik zou zeggen, go with the flow, houdt hem nog even wat langer bij je, en probeer hem over een maandje weer wakker in bed te leggen.

emma43

emma43

30-12-2009 om 22:45

Lebato

Valt je baby bij jou in slaap en leg je je hem dan in zijn bedje?Het kan zijn dat hij wakker wordt omdat hij het dan lekker warm heeft en dan in een kouder bedje komt.Ik hield mijn zoontje ook altijd vast tot hij sliep en in bed werd hij weer wakker,toen ben ik een kruikje in zijn bedje gaan leggen,dat ik er weer uithaalde als hij erin ging en vanaf toen bleef hij slapen als ik hem in bedje legde.

lebato

lebato

02-01-2010 om 21:18

Niet slapend in bed

Ik leg mijn kindje niet slapend in bed, maar wakker. Maar ook dan denk ik dat de overgang van lekker warm naar koud niet prettig is.

En dat elk kindje dat huilt in bed te moe is, dat gelof ik niet. Ik denk dat ze ook om andere redenen huilen.
Maar poeh, ik blijf het moeilijk vinden en hoop dat het snel over is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.