Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Huilend wakker

Ons zoontje van 7 weken wordt de laatste dagen huilend wakker.
Er is dan niets aan het te ontdekken.
Als hij wakker is valt hij weer lastig in slaap. HIj blijft dan jengelen van oververmoeidheid.

Heeft iemand tips over waarom hij huilend wakker wordt en wat je het beste kan doen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

31-03-2010 om 19:33

Dorst of honger?

Misschien wil hij gewoon nog een slokje drinken ?
M.

Malihu

Malihu

31-03-2010 om 21:17

Iets meer info?

Kan je iets meer info geven? Wordt hij na een hele tijd slapen huilend wakker, of al na 10 minuten slapen bijvoorbeeld?

Die van ons werden, toen ze nog zo klein waren, áltijd huilend wakker, van de honger. En dan ook pas stil als de fles erin zat. Na verloop van tijd hadden ze in de gaten dat als ze uit bed gehaald werden, schone luier kregen e.d. dat de fles er dan aan zat te komen en bleven ze niet de hele tijd huilen. En weer een tijd later worden ze gewoon vrolijk wakker. Maar dan ben je denk ik al wel weer een paar maanden verder....

Toen ze bij ons nog zo klein waren was het ritme: slapen, wakker worden, fles drinken, hooguit een half uurtje wakker zijn in totaal en weer slapen.

Misschien is het te proberen om je zoontje te voeden en zodra hij weer tekenen vertoond van moe zijn, meteen weer in bed leggen, dit kan echt na een kwartier al weer zijn!

Wij hebben veel baat gehad bij het boek Rust en Regelmaat van Ria Blom. Het inbaker gedeelte hebben wij niet toegepast, maar verder staan er veel goede tips in om je kindje goed te leren slapen.

Succes!

frouke

frouke

01-04-2010 om 12:30

Groeispurt?

He, ik ben niet zo van de oei ik groei theorie, maar lees wel overal over een groeispurt bij ongeveer 6 weken, omdat dat een gemiddelde is, kan dat natuurlijk ook bij 7 weken het geval zijn lijkt me. Dus wellicht meer hongerig dan normaal, en daarom meer huilen en onrustig?
Frouke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.